Inspirert smertelindring.

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Ble du nektet smertelindring? Fikk du smertelindring mot ditt ønske?

Fikk det jeg ville ha :)

Jeg fikk valget mellom epidural eller ks, følte ikke det var så mye valg. Men i ettertid forstår jeg avgjørelsen demmes, da jeg ikke kunne gjennomført en vaginal fødsel i den tilstanden jeg var.

Fekk det eg peikte på ;) :P

Jeg sa når vi kom at jeg ville ha badekar og lystgass, noe annet hadde jeg ikke gjort meg opp noe mening om. Fikk badekar men det var bare drit, så fikk jeg akupunktur absolutt mot mitt ønske. Er livredd nåler så hun fikk bare satt en i hodet, synes det var helt jævlig og klarte ikke slappe av så den ble tatt ut igjen. Fikk beskjed om at lystgassen ikke kom til å hjelpe meg så de ville heller gi meg epidural. Ble livredd, men er nå i ettertid så takknemlig for den selvom jeg egentlig ikke ville der og da. Fikk lystgassen min til slutt også. :D

Fikk både det jeg ville OG det jeg ikke ville. :p

Last edited:
Fikk aldri tilbud om noe, men spurte heller ikke etter det selv da jeg ikke ønsket noe :-)

Ble mer eller mindre tvunget til epidural i første fødsel. Fryktelig bitter for det i ettertid.

I andre og tredje fødsel ble jeg hørt. Ingen smertelindring :-D

I fjerde fødsel fikk jeg ikke badekar (eller gå og røre meg) pga igangsetting.. :-(

Ble ikke nektet, ble faktisk oppfordret av jm til å prøve smertelindring.
Jeg tok epidural, og det var det beste jeg kunne gjort :)

Jeg fikk ikke. Rakk det ikke pga mange fødende. Legen brukte 1 time på å komme og da hadde jeg 10 cm. Fikk bare en kald klut.

Med nr en ble jeg tvunget til å ha epidural pga igangsatt fødsel i uke 35. Var helt topp det altså :p

Med nr 2 ble jeg nekta epidural pga jeg hadde tatt blodfortynnende den morgenen. Visste ikke det hadde noe å si, de hadde ikke sagt noe på det. Så det at jeg ble nekta den eneste jeg ville ha og visste fungerte tok jeg tungt.

Ble lempet oppi et badekar. Hadde egentlig ingen preferanser, badekar var helt fint det.

Nei, følte at jeg styrte godt selv der. Kunne ikke få epidural da, men det valgte jeg jo bort selv i selekteringen (det nærmeste sykehuset har forsterket fødeavdeling og tilbyr ikke epidural).

Med første satte de pudendalblokkade uten å spørre. Det gjorde bare grusomt vondt og hjalp null nada niks.

Fekk avslag på epidural fordi jordmor meinte det gjekk så fint uten, men da ho måtte tilkalle lege fordi eg hadde førti i feber så måtte eg plutseleg ha epidural, og da hadde eg ni cm, så det gjekk ikkje heilt etter planen;)

Jeg fikk det jeg ba om, men de satte i tillegg saltvannspapler mot min vilje under første fødsel. På forhånd hadde jeg sagt klart i fra i fødebrevet at jeg ikke ville ha det, og både mannen og jeg protesterte da de ville sette dem, men en av jordmødrene kjørte på med det likevel. I ettertid klagde jeg på dette, men da mente hun at jeg hadde sagt at det var greit til slutt, noe vi er sikre på ikke stemmer. Ikke at det er verdens undergang, for jeg vet jo det var godt ment, men jeg følte meg virkelig lite respektert der og da.

Fikk prøve det de hadde å tilby på sykehuset. 40 timer med kraftige rier som ikke gav meg mer åpning enn 4cm. Så var ganske overfølsom til slutt, pga jeg var så sliten og oppgitt! Fikk lystgass, disse såkalte vepsestikka ( fy faen det var vondt), badekar, epuidral og til slutt spinalbedøvelse da babyen måtte skjæres ut :)

Back
Topp