Inspirert: sangtekster du har misforstått

ORIGINAL: Gollemor

En venn av meg holder seriøst på å daue når jeg synger Hellbillies. Jeg synger nemlig "krasafaren steinbru" og ikke steinBU.

Som om ei bru ikke kan være krasafaren?[8|]

Og hva er krasafaren? [X(]

"puff den lille dragen, bor i et vann"

hatet den sange da jeg var liten, fordi jeg trodde di puffet den stakkars lille dragen [:-]
men så heter jo dragen puff..[X(]

ORIGINAL: Tøsa FTW

Jeg må fortelle det morsomste!

Mora til venninna mi som fortalte det.
En i klassen hennes da hun gikk på skolen begynte alltid å gråte da de sang Mellom bakkar og berg.

For han syntes så synd på denne Fenge, som var så ensom.

"mellom bakkar og berg utved havet, heve nordmannen Fenge sin heim...."

[:D]

Jeg orker ikke mer, jeg ler så høyt at jeg vekker både mann og barn.

krasafaren betyr «nedslitt av ytre påvirkning over lang tid»

wiki[8D]

Nettopp!! (visste det ikke, men det kan umulig kompisen min ha gjort heller, når han dævver av latter hver gang jeg synger det.. med mindre han ler av noe annet, da.. type stemmen min[:o])

ORIGINAL: Selisabeth

En i klassen hennes da hun gikk på skolen begynte alltid å gråte da de sang Mellom bakkar og berg.

Haha, ja jeg dauer fortsatt litt hver gang jeg tenker på stakkars Fenge... [:D]

Jeg ser for meg en ensom, trist gammel mann, svarte klær og grått skjegg. Sitter der alene og stirrer ut i intet. Høres ut som en roman av Tarjei Vesaas.

Haha! Nå fikk jeg vondt inni meg!
Så for meg en liten nordmann ved navn Fenge. Han er sikkert furet værbitt, slik nordmenn ute ved havet er.

Og stakkars den lille dragen som blir puffet uti. (digresjon: Vet dere forresten at sangen handler om marihuana?)

På tide å legge seg.

Jeg ser for meg en ensom, trist gammel mann, svarte klær og grått skjegg. Sitter der alene og stirrer ut i intet. Høres ut som en roman av Tarjei Vesaas.

CRAP, nå får jeg mareritt i natt. Bare navnet hans gir meg mareritt..

Fantastisk tråd!! Ler meg i hel her!! Tobias på 8 år synger fremdeles "Glade jul, heldige jul"! Og hvorfor ikke egentlig...[8D] Når han gikk i barnehagen skulle han synge "En liten kylling i egget lå", teksten er egentlig:
"Her er så trangt, jeg vil ut og gå, pep den og ynket seg der den lå" Men ikke her i huset! Her "pep den og rynket seg der den lå"! Jeg knakk jo sammen, den søte lille treåringen stod jo og sang om en rynkete kylling!

ORIGINAL: Gollemor

CRAP, nå får jeg mareritt i natt. Bare navnet hans gir meg mareritt..

Dårlige assosiasjoner? Jeg som akkurat har innbilt elevene at det er fantastisk å lese Vesaas.

ORIGINAL: iho

Fantastisk tråd!! Ler meg i hel her!! Tobias på 8 år synger fremdeles "Glade jul, heldige jul"! Og hvorfor ikke egentlig...[8D] Når han gikk i barnehagen skulle han synge "En liten kylling i egget lå", teksten er egentlig:
"Her er så trangt, jeg vil ut og gå, pep den og ynket seg der den lå" Men ikke her i huset! Her "pep den og rynket seg der den lå"! Jeg knakk jo sammen, den søte lille treåringen stod jo og sang om en rynkete kylling!

Jeg døøøøør!!!

Dårlige assosiasjoner? Jeg som akkurat har innbilt elevene at det er fantastisk å lese Vesaas.

Vel, dialekten min gjør seg ikke når man skal fremføre dikt på nynorsk. Det, og det at bestefar var bokmålsforkjemper (vi er jo tross alt direkte etterkommere av Bjørnstjerne), gjorde en skoleopptreden til - ja, nettopp- et mareritt[:o]

Og min kusine hadde begynt på teaterskole i London, og ville jeg skulle overse janteloven som stod høyt i bygda, og bare slå meg løs.

Huff[:o]

Lys og varme av Åge. Digga den son liten og i sang i vei,: ...og FØRGLANS som e fri, dem ska vis vei...

Bra jeg ble gift med en trønder og lærte meg dialekta[8D]

Fuglan som e fri, dem ska vi svei å alt ska bli.

Haha, nøyaktig den hadde jeg også![:D]

Måtte finne frem denne her igjen jeg, her er det mange gullkorn!

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=11735980&mpage=1

OG når jeg var 5-6 år så hadde jeg lært meg en ny sang på frelsesarmeen :P Så skulle jeg synge denne til min mor da, men det gikk ikke så bra :P

Jeg sang "Liten, men stort som et null, liten og ikke no knull" egentlig er sangen slik: "Liten, men god som gull, liten og ikke no null......" [:D]

enter sandman med metallica:

its just a beast under your bed, in your POCKET in your head..

og mamma trodde ricky martin sang om : leeande lysa lokkar (living lavida loca)

roxette's It must have been love..
Dei syng: It's a hard winter's day
Eg sang (fram til ganske nylig: "It's hard to enter stage"

Back
Topp