*inspirert* Punkteringsfrie hjul eller ikke?

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Inspirert av tråden om svingbare hjul eller faste, lurer jeg på hva som er best? Punkteringsfrie eller med luft?

Er i vogn-kjøpe-fase og gjør research! Hva valgte dere og hvorfor? :)
 
Med luft. Mye bedre å trille. Da stopper ikke hjulene opp på en stein eller ulent terreng i like stor grad. Også bråker det ikke like mye. Skal også sies at det er kvalitetsforskjell på de pungteringsfrie også altså. Men jeg velger uten tvil luft etter å ha hatt begge deler.
 
Jeg liker ikke luft i dekkene. Må jo pumpes, og det er utrolig irriterende å plutselig måtte det når man er ute på tur.
Hatt begge deler, og er veldig fornøyd med punkteringsfrie :)

Ps: viktig at vogna har god demping. Da er alt mye mer behagelig å trille uansett.
 
Kommer ann på. Vi har kompressor så vi fyller luft selv. På hytta hadde der vært fint om det sto vogner som er uten luft pga fylling. Men brio smile vogna punkterte faktisk to ganger på ett år. Så kommer vel litt ann på hva man greier å kjøre på også.
 
Vi liker luftfylte hjul best. Kommer til å trille en del langs skogsbilveier og veier uten asfalt.
 
Jeg digger hjul som ikke skal luft i :) savner de gode gamle hjulene på de klassiske vognene!

Simo vogna har luft hjul, å de må jo fylles støtt å er store å klumpete!
 
Vi har 10 tommeltottet når det komme til sånne ting begge to, så her er det luftfrie.
 
Punkteringsfrie, kan ikke forstå at noen velger luft!
 
Tusen takk for alle svar! :) Er det veldig stor forskjell på støynivået punkteringsfrie og med luft? Demping er viktig, vurderer chassis fra Emmaljunga, og de har dette (tror jeg!) :)
 
Tusen takk for alle svar! :) Er det veldig stor forskjell på støynivået punkteringsfrie og med luft? Demping er viktig, vurderer chassis fra Emmaljunga, og de har dette (tror jeg!) :)

Jeg merker ikke forskjell når jeg triller. Har punkteringsfrie på emmaljunga city cross og den er kjempegod å trille. Og stille.
 
Vi valgte luft, fordi jeg synes det er bedre å trille med :)
 
Smaken er som baken. Jeg har prøvd begge deler, foretrekker lufthjul. Synes det er mykere å trille.
Skumfylte hjul som på baby jogger city elite går også:).

Punktering er sjelden og man trenger ikke pumpe noe særlig heller.
Bare tenkt på sykler, man punkterer sjelden med de
 
Syns det er deilig med lufthjul spesielt på brostein og litt ujevnt terreng! Men kommer sikkert litt an på de ulike hjulene også :) ulempen med lufthjul er at luften bør tappes ut når man skal fly og da er det litt mer stress :p
 
Har punkteringsfrie på vår Emmaljunga City Cross, og er veldig fornøyd:) Aldri merka noe til at det bråker eller er tungt å trille. Har en ekstratrille (quinny ett eller annet) med lufthjul, og de er nesten umulig å fylle:-/ Vogna er også skikkelig tung å dytte når det er lite luft i hjulene. Så hvis du går for lufthjul anbefaler jeg at du sjekker hvor lette de er å fylle;-)
 
Vi har punkteringsfrie hjul til Emmaljunga City Cross. Den er mye bedre å trille og humper mye mindre enn f.eks Mountain Buggy som har store lufthjul. Er det en Emmaljunga hadde jeg ikke nølt med å velge punkteringsfrie tpuhjul :)
 
Back
Topp