Inspirert...jobb

Jegogde2guttamine

Elsker forumet
Hva mener du skal telle ang lønnsnivå?

Skal utdanning belønnes i høyrere lønn?
Jeg mener det, men ser jo at man må jobbe mange år før man sitter igjen med like mye (medregnet at man har et studielån å betale på).
Arbeidstider? Andre ting?

Og hva med deg selv?
Er du glad du tok utdannelse? Angrer du på at du ikke utdannet deg?

Utdannelse bør absolutt føre til høyere lønn! Ugunstige arbeidstider bør også belønnes. Jeg er under utdanning nå, og håper da virkelig at det lønner seg lønnsmessig!

Jeg synes utdanning bør føre til høyere lønn da du tar med deg kunnskap inn i jobben som da øker kvaliteten på det du gjør.
Jeg synes ugunstige arbeidstider fortjener høyere lønn.
Jeg synes graden av "samfunnsnytthighet" bør stå i stil til lønnen. Det er mye svadayrker man fint kunne klart seg uten.

Jeg synes utdanning bør føre til høyere lønn da du tar med deg kunnskap inn i jobben som da øker kvaliteten på det du gjør.
Jeg synes graden av "samfunnsnytthighet" bør stå i stil til lønnen. Det er mye svadayrker man fint kunne klart seg uten.
signerer! og absolutt arbeidsmengde bør ha noe å si.

er selv ikke utdannet annet enn videregående pga flere faktor og kan ikke si jeg angrer meg da det ikke hadde hvert lett å endre på det da jeg var ferdig på vgs og livet mitt ville hvert helt anderledes, men veldig glad for at man i norge har mulighet til å videre utdanne seg selvom man ikke hoppet direkte er vgs til universitetet

signerer! og absolutt arbeidsmengde bør ha noe å si.

er selv ikke utdannet annet enn videregående pga flere faktor og kan ikke si jeg angrer meg da det ikke hadde hvert lett å endre på det da jeg var ferdig på vgs og livet mitt ville hvert helt anderledes, men veldig glad for at man i norge har mulighet til å videre utdanne seg selvom man ikke hoppet direkte er vgs til universitetet

Utdanning skal lønne seg, har en ekstra spisskompetanse skal det lønnes deretter. Mener det øker kvaliteten på en arbeidsplass med ulik spisskompetanse også, så det kommer arbeidsplassen tilgode.

Angrer selv ikke på at jeg tok høyere utdanning eller videreutdanning. Selv om det ikke er store forskjellen på lønnsnivå.

At utdanning skal føre til høyere lønn er nærmest en selvsagthet for meg!
Har man en ugunstig arbeidstid bør dette også forhøye lønnen.
Jeg er kjempe fornøyd med at jeg tok utdannelse, 3årig bachelor vernepleie.
Jeg stortrives i jobben;) Jeg vil alltid ha jobb uansett hvor vi flytter i landet.
Lønnen er ikke av de beste, men klager ikke:)

Nå er jeg selvfølgelig glad for at min mann har gjort det bra, men uansett mener jeg at den lønnen som utbetales til folk som jobber innenfor oljeindustrien er ofte ekstremt overlønnet! Og det er det gjerne flere yrkesgrupper og/eller industrier som er...

Utdanning skal definitivt lønne seg.

Jeg er ikke utdannet men han en meget god jobb. Jeg arbeider 100% natt og det får jeg tilleggsbetalt for, noe jeg mener også er helt riktig. Jeg hadde aldri forventet å tjene mer enn en vekter som har gått VGS, gått i lære og så ta fagbrevet.

Jeg ønsker sterkt å ta fagbrev, men da må jeg gå 3 år i lære først. Jeg vet ikke hvordan dette skal passe med at jeg må forsørge mine 2 døtre. Time will show. :)

Definitivt høyere lønn for udanning!

Ugunstig abeidstid og erfaring bør også telle med.

jeg er veldig glad jeg tok fagbrev i barne og ungd. arb.

men jeg mener at det er urettferdig at barne og ungd arb fagarbeidere har så mye dårligere lønn enn elektrikere/rørleggere ol. de har jo bare fagbrev de også.

men jeg mener at det er urettferdig at barne og ungd arb fagarbeidere har så mye dårligere lønn enn elektrikere/rørleggere ol. de har jo bare fagbrev de også.
Jo, men blir jo som å si at alle med mastergrad skal ha lik lønn. Helse- og omsorgsyrker er utroooolig dårlig betalt i landet og det er utrolig synd! Kan ikke skjønne at det er så dårlig betalt og relativt lave kriterier for å kunne jobbe som bhg assistent. Hvis det var opp til meg ville alle som jobbet innen helse og omsorg fått mye mer i lønn :) Dere gjør en viktig jobb!!

Så klart skal utdanning lønne seg, men en kan ikke forvente høyere lønn hvis utdanningen ikke er relevant for stillingen en er i. Da må en ut og søke etter jobb som passer til utdanningen.
Synes selv at det er ganske frustrerende at jeg som har en bachelorgrad i vernepleie bare tjener rundt 30000 kr i året mer enn mannen min som jobber på kontor uten relevant utdanning annet enn vanlig allmenn vgs... Så det er ikke alltid lønn står i forhold til utdanning... Men er veldig glad for at jeg tok utdanningen min. Jobbsikkerhet for resten av livet :)

Det er dessverre pga kjønn. Triste greier... Damer blir ikke verdsatt på samme måte da mange er sykmeldt, borte i permisjon og jobber deltid. Som at vi damer ikke gjør en viktig jobb i samfunnet!!

Det er dessverre pga kjønn. Triste greier... Damer blir ikke verdsatt på samme måte da mange er sykmeldt, borte i permisjon og jobber deltid. Som at vi damer ikke gjør en viktig jobb i samfunnet!!

er det? dr det ikke pga type jobb?

men vet at det er blodig urettferdig.
barnehage er en slitsom jobb. også sitter man igjen med så lite lønn. =(

er det? dr det ikke pga type jobb?

men vet at det er blodig urettferdig.
barnehage er en slitsom jobb. også sitter man igjen med så lite lønn. =(
Det er kvinnedominerte jobber som er dårligst betalt. Hadde det vært mannsdominert hadde nok lønna vært adskillig høyere, det er jeg overbevist om!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Syns det er en selvfølge at utdannelse skal betale seg i høyere lønn. De aller fleste får ganske mye i studielån, og hvis man ser på tapt inntekt i tillegg (det man kunne tjent om man ikke studerte), ville det jo vært totalt bortkastet å ta utdanning om man ikke fikk bedre betalt enn de uten utdanning. Syns også ubekvemmelige arbeidstider skal gi høyere lønn.

Jeg er kjempeglad for at jeg selv har en utdannelse, selvom jeg ikke har fått fast jobb :p Har heldigvis muligheten til å jobbe som vikar, noe som er godt betalt :) Og vet at jeg lett kunne fått fast jobb om jeg hadde vært villig til å flytte på meg.

Back
Topp