Tolket det ikke slik, du skrev det

Hva andre mener om min eller din kropp spiller da ingen rolle. Du kan mene så mye du ønsker at jeg ikke skal gjøre noe med min kropp. Allikevel er det jeg som lever med den hver dag, jeg som ser den og jeg vet hva som er best for meg. Det betyr ikke at man aktiv slanker seg og drar med seg sine barn i samme slengen.
Eller er det slik at når barnet ser mor så tenker barnet at man må være tynn? Nå er jeg lagd slik, jeg har gått ned 40 kilo på 9 måneder. Jeg spiser ikke mindre enn vanlig, jeg slanker meg ikke, jeg spiser ikke kun salat. Jeg er meg spiser vanlig som andre mennesker og går da naturlig ned til min vekt. Allikevel så er jeg ett dårlig forbilde fordi jeg er naturlig tynn og kroppen min ønsker seg der?
Det er vi voksene som lager ideer på barna med å starte en slik diskusjon som dette f.eks. Eller påpeke vekt, aktiv slanke seg, fortelle at man ikke skal være slik, kommenter at den magen er så tykk osv.
Det handler ikke om barbie, kjenner ingen som lekte med barbie som ønsker å bli som en dukke, det er vi voksene som lager ett problem.
Jeg synes det er mer skremmende at i dag så blir man heiet og klappet for når man er overvektig og samtidig skriker ut at slik skal kvinner være, tynne er stygge. Nei vi skal ikke være overvektig, det er farlig for helsen vår. Mye farlige enn å spise sunt og være naturlig tynn.