*inspirert* hva er din bmi?

BlomsterEjlis

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Junilykke 2020 ♡
Inspirert av den vekt og høyde tråden! Så hva er din BMI?

Min bmi er 25 og ligger i toppen av det grønne området til melk sin bmi kalkulator!

http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/bmi-kalkulator/

Etter å ha lest meg gjennom den vekt og høyde tråden syns jeg fryktelig mange ønsker å ligge nærmest mulig grensen til undervektig! Hvordan bilde sender det til barna våre når så mange faktisk har satt seg en idealvekt som kategoriseres som undervektig? Jeg følte meg tykk etter å ha lest gjennom tråden, så hvordan vil de som er litt mer påvirkelig en meg ta det?

Min er rett under 20. Interresant!

31.2 :/ Jeg må ned 14 kilo for å komme meg til toppen av grønt nivå, noe jeg ser på som helt urealistisk... Da får jeg heller være litt tjukk :)

19.5. Men tror alle musklene er borte etter fødselen så selv om jeg har nådd matchvekt er jeg nok "fetere".

Den var 24 før jeg ble gravid. Og jeg er da i øvre sjiktet. Syns det er strengt.

20.4!

Normalt sett, utenom min postgravide barseltilstand, er den 21,9. Syns det er helt fint og har ingen store ønsker om lavere bmi enn det.

BMI er tull. Man kan ha høy bmi pga muskelmasse.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det vet jeg! Poenget var at mange ligger i nedre sjiktet i vekt og høyde tråden! Hvis de da faktisk har litt muskler så blir BMI en falsk for høy! Og da burde idealvekta være høyere!

Syns det er rart at folk som er 165 cm og veier 55 kg ønsker å gå ned 6-7 kg! Hvis man er 165 så kategoriseres de som undervektige når de er 51 kg! Hvordan bilde sender det til barna at foreldre "ønsker" å være undervektige?

19.5. Men tror alle musklene er borte etter fødselen så selv om jeg har nådd matchvekt er jeg nok "fetere".

Å trene er bare sunt, men har man muskler blir bmien falsk forhøyet og idealvekta bør derfor være høyere :)

Den var 24 før jeg ble gravid. Og jeg er da i øvre sjiktet. Syns det er strengt.

Det kan jeg være enig med deg i, jeg ligger akkurat og vipper mellom normal og overvektig og vil ikke akkurat påstå at jeg er overvektig :p husk at muskler veier mer enn fett feks :) jeg har tung benbygning så bmi blir alltid litt høyere :p

29,4 før svangerskap, holdt på å gå litt ned. Synes jeg er veldig fin rundt 24-26 (litt avhengig av muskulatur) :p

Jeg ligger i øvre del av normalvektig, og jeg synes jeg er litt småtjukk nå. :/

20. Mannen min havner på nestem "fedme" når han tar testene (han har grov benbygging og trener en del). Synes derfor ofte bmi som mål blir misvisende :)

Inspirert av den vekt og høyde tråden! Så hva er din BMI?

Min bmi er 25 og ligger i toppen av det grønne området til melk sin bmi kalkulator!

http://www.melk.no/helse-og-livsstil/verktoy/bmi-kalkulator/

Etter å ha lest meg gjennom den vekt og høyde tråden syns jeg fryktelig mange ønsker å ligge nærmest mulig grensen til undervektig! Hvordan bilde sender det til barna våre når så mange faktisk har satt seg en idealvekt som kategoriseres som undervektig? Jeg følte meg tykk etter å ha lest gjennom tråden, så hvordan vil de som er litt mer påvirkelig en meg ta det?
Jeg har bmi på 32 nå. Alle tror jeg ligger på rundt 28...

Jeg synes jeg var passe da jeg hadde bmi på 24, jeg kunne aldri ha ligget på grensen til undervektig. De fleste trodde jeg hadde lavere bmi enn jeg hadde da også.

20. Mannen min havner på nestem "fedme" når han tar testene (han har grov benbygging og trener en del). Synes derfor ofte bmi som mål blir misvisende :)
Ja det er jo misvisende, det viser jo ikke fettprosent osv. Sambo her ender opp på overvektig, men han er langt ifra det da han er muskuløs :)

Back
Topp