Inspirert.. Da du flytter..

Nei, det ville jeg ikke gjort med mindre vi enten flyttet sammen og hadde dobbelt opp av ting, eller det var noe som var vanskelig å flytte over den avstanden vi skulle, alternativt noe det fysisk ikke var plass til i den nye boligen.

Har en gjennomsnitt på å flytte en gang i året (hater å flytte!!! Så er ikke pga det!)
Så nei drar med meg tingene ifra sted til sted og bytter litt ut etterhvert som vi får nytt! Er på tide med ny seng men venter heller vil bedre økonomi, og flytter neste mnd :-P syns det er dyrt nok å flytte i seg selv ;-)

Vi kjøpte det meste nytt, men det var grunnet at vi hadde lite møbler i leiligheten vi bodde i, og fikk et helt hus...
Når vi flytter neste gang trenger vi nok litt nytt, i alle fall sofa, spisebord og senger. Så blir en del nytt, men tar med oss det som kan brukes i det nye huset.

Beholdt stort sett alt vi hadde før vi flyttet... Blir mye unødvendige utgifter om man skal bytte alt - her blir ting byttet ut ved behov...

Nei...når vi flyttet sammen (rett fra hvert vårt barndomshjem) fikk vi med oss litt av hvert fra hver vår familie pluss det vi hadde. Når vi kjøpte hus ett år senere tok vi med oss alt det. Har byttet ut litt og litt ettersom ting ble ødelagt eller utslitt :)

Tok det meste med oss på flyttelasset. Men kjøpte nye sofaer, bokhylle, tv-benk og vitrineskap da vi trengte nytt. Også måtte vi kjøpe ny tv etter vi fløtta da den gamle takka for seg med et pang :P

Nå er det seks år siden jeg flyttet sist, men selvsagt byttet jeg ikke ut alt bare fordi jeg skulle flytte. Hadde fine møbler, inventar og ting fra før av, selv om det er brukt noen år flere av tingene. Fikk større leilighet, så enkelte ting måtte kjøpes nytt da jeg ikke hadde det fra før av. Utover det tenker jeg på miljøet og bytter derfor ikke ut ting så lenge jeg ikke må.

Vi kjøpte nye møbler da vi flytta sammen.. Samboer hadde noen gaaaamle møbler som var klare for å bli bytta ut, passa heller ikke inn i stua vår. Jeg hadde ikke så mye møbler for bodde sammen med noen andre jenter...

Vi kjøpte en del nytt da vi flyttet- men det var i TILLEGG til det vi allerede hadde:) flyttet fra et bittelite hus til et stort et så måtte ha en del mer:) men skjønner tanken deres jeg da, nytt hus- nytt interiør; selv om min lommebok ikke hadde tillatt å kjøpe absolutt alt nytt kun fordi vi skulle flytte!

Vi kjøpte leilighet og flyttet sammen, så her var alt nytt. Både oppussing og møbler! Men det er vell slik når man flytter første gang- man vil velge alt nytt osv.. Neste gang vi flytter, slipper vi det- da har vi jo alt :)

Vi kjøpte nytt til stua samt spisebord pga vi aldri har hatt nytt og derfor ville ha nytt når vi endelig eide hus :) men resten er blitt med på flyttelasset :D

Nå er det seks år siden jeg flyttet sist, men selvsagt byttet jeg ikke ut alt bare fordi jeg skulle flytte. Hadde fine møbler, inventar og ting fra før av, selv om det er brukt noen år flere av tingene. Fikk større leilighet, så enkelte ting måtte kjøpes nytt da jeg ikke hadde det fra før av. Utover det tenker jeg på miljøet og bytter derfor ikke ut ting så lenge jeg ikke må.

Det som er det fine med finn.no, der kan alt selges og det meste kjøpes.
Alikevel får man nesten ett helt nytt hjem uten å skade miljø og uten å tømme lommeboken :D
Dumt å kaste noe som noen vil ha ;)

Tar med oss alt. Er noen ting vi må bytte ut siden det ikke er plass på det nye stedet, eller stuen har en annen vinkel.

Nei jeg vil ikke kvitte meg med alt vi eier bare fordi vi skal flytte.

Er jo tingene våre som gjør det nye huset til vårt hjem. :)

Men vi har kjøpt nytt spisebord da, siden vi har et arvet rakkel som ikke er noe fint

Vi må likevel kjøpe masse nye møbler, for vi flytter til en mye større hus enn den leiligheta vi har nå og har bare møbler til halve huset.

Vi bygde oss nytt hus i 2013, og bodde da i et gammelt hus fra før, og hadde ikke prioritert dyre møbler.

Så her ble det meste kjøpt nytt, men ikke drit dyrt da heller, for har 3 små barn, så valgte ikke det dyreste sofaen..

Men kjøpte nytt

spisebord og stoler + 3 stokke tripp trapp
sofa og sofabord
senger til 2/3 barn
ny seng til oss
nye baderomsmøbler
6-7 nye kommoder
en skyvedørsgarderobe
garderobe på vårt rom

sovesofa og sofabord i 2 etj og oppbevaring av leker var vel det vi hadde med oss tror jeg... Og sprinkelsenga til babyen..

Så ganske mye nytt ja.. Men møblene i det gamle huset var SLITT, så det meste ble gitt bort og solgt billig.

Nei, det gjør vi ikke.
Høres da fryktelig dyrt ut :rolleyes:
Jeg syns det er dyrt nok å kjøpe og selge bolig.

Selvfølgelig, de gangene vi har flyttet så har vi flyttet siden vi trenger mer plass, og har kjøpt noe nytt av den grunnen, men ikke for å erstatte noe...

Vi kjøpte det meste nytt når vi fikk hus da vi fikk det for en god del under takst og det vi hadde i leiligheten var gammelt og møbler vi hadde arvet.

Back
Topp