inspirert. bergensere: lompe.

turbo trash

Forumet er livet
er det sant at man ikke spiser lompe i bergen?

altså pølse i lompe..

Joa for mange har reist over fjellet til at lompen ikke sees her i byen!![8D] Men som oftest er det pølse i BRØD ja!!![:D]

Pølser i potetskake er bare merkelig!!! Vi spiser hotdog.

Jupp.... her bruker vi pølsebrød[:D]
Men du finner nok en og annen lompespiser... men sånn alt i alt er det brød man får når man kjøper pølse på 17.mai, bensinstasjoner osv.
Jenta mi ville ha lompe i bursdagen sin ( blitt introdusert for det av østlandsk bestemor) men jammen var det ikke lett å oppdrive i bergen altså...

det jeg visste, Bergensere er rare...

Jeg har heller sirup på potetkaken enn pølse og sennep og ketchup, men det går jo AN da... [8D]

For det heter forresten ikke lompe i bergen, det heter potetkake. [:D]

Pølse i lompe smaker ikke noe godt.. [&:] BRØD er tingen! [:D]

husker da vi fikk besøk av søskenbanra mine fra bergen da vi var små, de kikket bare rart på oss når vi hadde lompe og pølse, kunne ikke falle de inn å spise det

Det er ikke bare i Bergen, i nordnorge er lompe til pølse helt uhørt. Lompe var noe de spiste med smør og sukker til kaffen. Lompene i butikkene var harde som diskuser, tydeligvis ikke så farlig om de var ferske eller ei. [:-]

Gubben spiser pølse i brød med lompe over.....[8D]

sjelden man får det på narvesen liksom( eller lenge siden jeg hat kjøpt det, så mulig man får det[8D])

jeg har bodd 4 år på østlandet så jeg spiser lompe[:)][:)][:)] på lillehammer var det hit med pølsebrød med lompe over.. spiser alt jeg.. enten brød, eller lompe eller retten og sletten begge deler!!

Da kalles det kanskje for potetkake, men er ikke vanlig nei.

Hot-dog med brød er best.

Pølse og stomp som er såååå godt [:D][:D][:D] Liker ikke brød!!

Spiser det, men det er ikke det som er "vanlig"[;)]
Synes det er godt, men er best med brød!

Vi spiser ikke pølse med lompe her i Haugesund heller..

Svigerinna mi jobba på en shellstasjon langs e6 ved uddevalla og kunne fortelle om mange overraska østlendinger som ikke fikk kjøpe lompe ¨på shell.. [8D] som om at det skulle vert et vanlig fenomen [8D]

ORIGINAL: ^Carro^

ORIGINAL: Labambie

Det er ikke bare i Bergen, i nordnorge er lompe til pølse helt uhørt. Lompe var noe de spiste med smør og sukker til kaffen. Lompene i butikkene var harde som diskuser, tydeligvis ikke så farlig om de var ferske eller ei. [:-]

Ehhh, jeg er fra nordnorge og jeg ELSKER pølse i lompe[:D]

Haha, det var ikke å oppdrive på noen butikker eller bensinstasjoner mellom Harstad og Tromsø de gangene jeg var der.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Pølser i potetskake er bare merkelig!!! Vi spiser hotdog.

enig[:D]

Jeg er fra Bergen og bor i Bergen og jeg foretrekker lompe! [:)]

Back
Topp