Inspirert av luksusfellen

FrøkenPanda

Forelsket i forumet
Tenker på dette med forbrukslån og kredittkortgjeld... Har dere noe sånt?! Jeg forstår rett og slett ikke hva folk tenker når man tar opp slike ting... man kan bruke et kredittkort, men såklart betaler man regningen før forfall...!? (iallefall er det sånn for meg)

Så har du forbrukslån/ avbetalingsavtaler(les; elkjøpt etc)/ kredittkortgjeld?

Fortelle gjerne hvorfor dere valgte å ta opp dette?!

ORIGINAL: FrøkenPanda

Tenker på dette med forbrukslån og kredittkortgjeld... Har dere noe sånt?! Jeg forstår rett og slett ikke hva folk tenker når man tar opp slike ting... man kan bruke et kredittkort, men såklart betaler man regningen før forfall...!? (iallefall er det sånn for meg)

Så har du forbrukslån/ avbetalingsavtaler(les; elkjøpt etc)/ kredittkortgjeld?

Fortelle gjerne hvorfor dere valgte å ta opp dette?!

Tenker egentlig litt som deg. Har kredittkort, men bruker det kun i nødstilfelle og betaler før regningen forfaller.
Mener at sist jeg brukte det var når jeg trengte en kjole til en av mine beste venninner sitt bryllup og det var 3 dager til lønning.

ja, vi har kredittkort. Samboren må bruke det i forbinnelse med jobben, men da er det jobben som betaler den regninga.
Også har vi statoil mastercard som vi bruker til å fylle drivstoff og div til bilen, og det blir betalt før forfall og før det renter seg[:)]

Kommer ikke ett eneste kredittkort inn i dette huset, det er noe vi aldri har hatt før heller[:D]

Har hatt forbrukslån når jeg skulle ta billappen, måtte ha førerkort for å bli lærling der jeg søkte så da gjorde jeg det..betalte det ned på 1,5 år[:)]

Har to kredittkort. Et via jobb som æg bruke når æg bestille reisa å flybilletta (knallbra forsikring når reisen betales med Eurocard'n min.), åsså ett som va me når æg åpna konto i banken når æg kjøpt mæg inn i vår felles bopel. Har æg aldri brukt gitt, å har heller ikke behov for d. Heldivis [:)]

Ja, vi har kredittkort og avbetalingsordninger (ellos konto og konto hos komplett). Brukt det til å kjøpe ting vi trenger der og da, men som vi ikke har hatt penger til akkurat da. Vi betaler alltid ned mer enn minstebeløpet i mnd.

ORIGINAL: *Schmoopy*

Har hatt og vil aldri ha igjen

har aldri hatt, og kommer aldri til å ha kredittkort. Vet med meg selv at det hadde aldri gått bra.

Men.. Jeg har billån som er nedbetalt om 1,5 år og et lite forbrukslån på 10 000,- som jeg var nødt til å ta opp for et par mnd siden, var krise her i heimen etter ørten uforutsette utgifter og etter at alle oppsparte kroner hadde gått med til advokat. Så da synes jeg det var 10 ganger bedre med et forbrukslån enn å ikke ha råd til mat til min sønn![:)]

Back
Topp