Inspirert av luksusfellen på TV i går, har du kredittkort gjeld?

Ja, har 10 stk, 5 av de er forfallt til betaling i sin helhet og blokkert, purringer på de resterende 5 er sendt til inkasso. Så nå går jeg og håper på at jeg får gjennom en søknad på et nytt kredit kort....

Ta opp kreditt for å betale kreditt er ikke lurt, ville heller tatt kontakt med kreditorene og laget en avtale med de slik at du kan betale ned uten å måtte ta opp mer kreditt. Det er en ond sirkel som er vanskelig å komme seg ut av ved å fortsette å ta opp kreditt.

Nei, men mannen har :-) Selv er jeg elendig på å betale regninger tidsnok, har alltid penger til det, men syns at hele nettbanken er stress, så går alt for sjeldent inn... :-/ Økonomi og sparing er nok ikke min sterkeste side, men bruker aldri over evne og har sparekonto med nesten to lønninger på om det skulle dukke opp noen uventede utgifter :-)

Nei, men mannen har :-) Selv er jeg elendig på å betale regninger tidsnok, har alltid penger til det, men syns at hele nettbanken er stress, så går alt for sjeldent inn... :-/ Økonomi og sparing er nok ikke min sterkeste side, men bruker aldri over evne og har sparekonto med nesten to lønninger på om det skulle dukke opp noen uventede utgifter :-)
Da må du ta deg sammen og ta ansvar for din egen økonomi!

Da må du ta deg sammen og ta ansvar for din egen økonomi!
Har regningskonto, så de fleste regninger blir heldigvis trukket automatisk:-) Har tenkt å sette meg som mål å gå inn på nettbanken en gang i uka, en fast dag og tidspunkt, tenker det kan hjelpe. Jeg bare glemmer så lett, og å ha to små hjemme og få lite søvn hjelper ikke på, men er ingen unnskyldning.

Nei, har ikke kredittkort engang. Tror mannen har et fortsatt, men har sikkert ikke brukt det på 5-6 år :P

Har regningskonto, så de fleste regninger blir heldigvis trukket automatisk:-) Har tenkt å sette meg som mål å gå inn på nettbanken en gang i uka, en fast dag og tidspunkt, tenker det kan hjelpe. Jeg bare glemmer så lett, og å ha to små hjemme og få lite søvn hjelper ikke på, men er ingen unnskyldning.
Du burde bruke nettbank på mobil. Iallfall sjekke saldo. Det har jo blitt så enkelt og greit nå. Så kan du bare trykke deg inn i nettbanken med f.eks bank-ID på mobil samtidig som du sjekker Facebook eller Babyverdens forum

Vi har vel brukt ca 20 000 nå som vi venter på regningen på, så vil jo ikke kalle det gjeld, det blir jo betalt :-) har maksgrense på 40 000. Og kortet deler jeg med samboer.
Synes det er genialt, vi har fast jobb begge to, og god oversikt, dessuten tar vi alle større økonomiske avgjørelser sammen, og da er det ikke så dumt med kredittkort. Det er liksom ikke sånn at vi går på shopping og svir av 40 000 bare for at vi har muligheten :p

Vi har vel brukt ca 20 000 nå som vi venter på regningen på, så vil jo ikke kalle det gjeld, det blir jo betalt :-) har maksgrense på 40 000. Og kortet deler jeg med samboer.
Synes det er genialt, vi har fast jobb begge to, og god oversikt, dessuten tar vi alle større økonomiske avgjørelser sammen, og da er det ikke så dumt med kredittkort. Det er liksom ikke sånn at vi går på shopping og svir av 40 000 bare for at vi har muligheten :p
Helt enig at kredit kort er genialt når man virkelig trenger det.
Husker når jeg var en fattig student, som ikke hadde samvitighet til å spørre foreldre om hjelp, så var kredit kort eneste mulighet til å betale mat.
Så ble jo alt nedbetalt med en gang jeg fikk mulighet. :)

Her har det blitt noe gjeld ved å handle på avbetaling og kreditt, men vi betaler flittig ned :)

Vi har kredittkort, og har brukt det i forbindelse med flytting :-) Trengte hvitevarer, og fant det billig. Vi har god kontroll på økonomien, og har ikke noe problem med dette, og bruker det fornuftig :-)

Jeg har kredittkort :-) Må si meg enig med flere her at det er overhodet ikke noe negativt å ha kredittkort. Jeg synes det er trygt å ha med et ekstra kort på reiser, og også til å betale reiser med på nett (pga inkl avbestilling).

Jeg respekterer absolutt de som ikke ønsker det, for man kjenner seg selv og sine egne grenser best! Men kredittkort er ikke negativt i seg selv, det er bruken av det som kan gå over styr.

Bruker kredittkort til alt. Det er jo gratis lån så lenge man betaler til forfall. Mange misforståelser rundt kredittkort, ser jeg :-)

Har ingen kredittgjeld og har aldri hatt.

Vi har 3 kredittkort og et forbrukslån i bank. Vi har full oversikt, men skal klippe 2 av kredittkortene sånn at fristelsen ikke blir for stor:p

Har kredittkort men ikke brukt det på flere år. Og skjeldent da også.

Men greit å ha som buffer på reise eller andre uforutsett ting skulle skje. I tillegg til oppspart buffer.

Back
Topp