*inspirert av barnetrygd diskusjoner*

Mosaikk

Elsker forumet
Da har Maja allerede fått seg en søster, faktisk en storesøster[:)]

Etter å ha diskutert litt rundt barnetrygd og innsett at den stort sett alltid kommer til å gå rett på sparekontoen hennes bestemte vi oss for å opprette et nytt fadderskap hos Plan Norge. (Jeg hadde ett fadderbarn da jeg var liten og et nytt fadderbarn i studietiden. Begge barna er nå oppvokst og flyttet for seg selv og har det bra).
Tenker som så at Maja ikke trenger å spare 1000 kr hver måned i 18 år, hun har godt av å lære litt om de som har det vanskelig. Dermed går 240 kr av barnetrygen til ei nydelig lita jente i Bolivia. Rettere sagt.. pengene går til helse/skole etc i nærmiljøet hennes, men brevveksling, bilder (og evt besøk når Maja blir større!) blir mellom henne og oss[:)]

Nå sitter jeg her med brev, bilder og historien til ei nydelig liten jente. Tårene satt sånn passe løst da jeg leste brevene første gangen. Tenk hvor heldige ungene våre er som får vokse opp hos oss i Norge

Du kan skrive på norsk eller engelsk. Fordelen med å skrive på engelsk er at brevet kommer raskere frem til mottaker. Skrives de på norsk må de et lite stopp innom Plan Norge for å bli oversatt til engelsk først før noen i mottakerlandet oversetter til lokal språk. Det må derimot ikke være noen perfekt engelsk. De poengterer det i brevene sine...så lenge man skriver enkelt så klarer de som skal oversette å forstå det likevel [:D]

edit: Når Maja blir litt større skal hun få "ansvaret" for å tegne tegninger/fortelle om livet i Norge selv... da blir det nok på norsk (evt oversatt av meg)

Vi har gjort det samme,gjennom SOS barnebyer[:)]Har en "sønn" som blir fire neste fredag,VIctor heter han og er fra Kroatia[:)]
Sender en liten gave på bursdagen hans og setter over penger som spares på en konto for ham.Dette skal gå til hans utdannelse en dag i framatida[:)]BLir besøk her etterhvert og![:)]

Så bra, det har vi vurdert her hjemme også, men tror det er greit med ekstra penger det første året siden det er så mye som skal kjøpes inn. Så om en års tid eller så blir det fadderbarn her også [;)] Vi har det så godt i Norge, og Junior har godt av å lære hvordan det er andre steder i verden også, og vi klarer oss jo fint likevel.

(Er i utgangspunktet også for behovsprøving. Vi hadde greid oss greit uten barnetrygden selv om det er fint å spare penger til han blir større. Pengene vil da bli brukt på utdanning og eventuelt hjelp med etablering gjennom f.eks. BSU. Det som er vanskelig i forhold til behovsprøving er hvem som har behov eller ikke og hvordan det skal gjennomføres.)

For en herlig tanke!!

Dette vil vi også gjøre når sambo begynner i jobb!!

(Han er student så har ikke råd til d nå tror jeg...)

Spennende. Så bra.

Vi hadde også tenkt å vente til permisjonen var over, men nå har vi fått (og arvet) så mye ting at vi likegjerne kunne starte med en gang

Da har jeg meld meg inn også :D Vi sa helelr ikke kjønn, så nå får vi se om vi får gutt eller jente :) valgte latin-amerika som land da :)

woow da har jammenta malin åsså meldt seg inn... koseli å kunne hjelpe :)
å så ungene kan lære noe av det :)

Ett tips til dere som ikke liker å skrive engelsk....Denne siden er veldig fin for å oversette,skriver det på norsk først og så oversettes det[:D]
http://translate.google.com/?hl=no#en|no|

ORIGINAL: Mildrun

Ett tips til dere som ikke liker å skrive engelsk....Denne siden er veldig fin for å oversette,skriver det på norsk først og så oversettes det[:D]

Den siden var jo GENIAL D:

ORIGINAL: Trizia

Den siden var jo GENIAL D:

Ja ikke sant[:D]
Bruker den litt når jeg skriver til de jeg bodde hos i USA,engelsken er ikke som den engang var[8D]

Så bra! Nå doblet vi snart antall "oktober barn" her inne[:D]

ORIGINAL: Himmelblå

Oiiij. Så bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TUSEN TAKK!!!!!!  [:)][:)][:)]
Nå kan jeg begynne å skrive brev til mine slektninger i Canada. Har ikke skrevet med dem på leeeenge pga jeg sjemmes over engelsken min...[:)][:)][:)][:)][:)]

Glad jeg kunne hjelpe[:D]
Er alltid litt nervøs for rettskrivinga på engelsk,da er den så kjekk når jeg vil sjekke om det er rett[:D]

Back
Topp