Inspirasjonstråd; navn :)

Vi liker navn som allerede er "brukt opp" i nærmeste familie, så vi må tenke litt ;)

Hvis det blir gutt vil jeg at han skal ha et navn som begynner på samme bokstav som pappaens og farfarens navn, for da får de samme initialer ;)

Og hvis det blir ei jente kommer vi nok til å diskutere en evighet og litt til siden jeg vil oppkalle etter mamma og han ikke er helt enig i hvordan vi uttaler navnet ;)

Vi er hvertfall enig om at vi skal velge navn vi uttaler på samme måte siden vi ikke snakker samme dialekt!
 
Jentenavnet er klart: Thea Aurora. Guttenavnet er problemet her. Mitt favoritt navn er Aragon Ilias. Men vi har nesten blitt enige ang Tallakh da kjæresten absolutt ikke vil ha Aragon som navn. Men må ha ett navn nummer to. Jeg liker også navna Aslak, Emrik (kjærestens favoritt), Orlando og Oliver...
 
Venter dere med å gi babyen navn før den er født, eller bestemmer dere dere på forhånd? Med nummer 1 bestemte vi oss to måneder før hun ble født, men holdt det oss imellom :) Denne gangen er jeg skikkelig usikker på navn :p som en annen nevnte så er mange av favorittene allerede kapret av andre familiemedlemmer :p
 
Jente står det mellom
-Sarah Emilie
-Emilie Adelén

(Emilie kommer med etter som min farfar het Emil.)

Gutt er vi veldig veldig usikker på. Jeg har mange jeg liker men mannen der imot er veldig vanskelig på guttenavn...men vet mellom navn skal være Emil værtfall oppkalt etter farfar. Så gjenstår bare se om det er gutt eller jente eller begge deler.
 
Forrige gang hadde vi to guttenavn klare, så så vi hvilket som passet da han ble født. Nå har jeg 3 jentenavn på lista. Mannen er ikke enig i det første, til nøds enig i det andre og enig i det tredje (men jeg ser helst at de to første blir brukt først).
Jeg sliter med å finne guttenavn jeg liker... Det nærmeste må bli Mathias, men det er jo så vanlig...
 
Vi har noen gode ideer på guttenavn som vi begge liker. Vi tror også dette er en gutt så vi har tenkt lite på jentenavn. Holder nok også denne gangen navnet hemmelig til fødsel. Tror jeg :p......
 
Vi har ikke diskutert navn enda, og når vi gjør det, så blir det en sak mellom meg og mannen. Og navnet holdes hemmelig til fødsel;)
 
Vi har en Vilde fra før! Jeg har mange på lista, men ingen av de liker samboeren! Hehe.

Sivert
Anton
Julian

Tiril
Ea
Isa
Julie/a

Synes det er vanskelig, må passe med Vilde!
 
Venter dere med å gi babyen navn før den er født, eller bestemmer dere dere på forhånd? Med nummer 1 bestemte vi oss to måneder før hun ble født, men holdt det oss imellom :) Denne gangen er jeg skikkelig usikker på navn :p som en annen nevnte så er mange av favorittene allerede kapret av andre familiemedlemmer :p

Vi kommer nok til å bestemme oss på forhånd. Ungen kan se ut som den vil, vi bestemmer jo hva den skal hete uansett ;)
Og den kommer jo til å bli søt og vakker uansett!
 
Det blir vel en krangel uten like denne gang også :) Mannen vil kun ha navn oppkalt etter hans familie. Problemet er at de ikke er noe fine. Så vil han at på til ha to navn. Han er crazy..
 
Vi sliter skikkelig hvis det blir gutt. Jentenavnet har vi klart, men guttenavnet er vi på totalt ulike planeter. :O
 
Vi sliter skikkelig hvis det blir gutt. Jentenavnet har vi klart, men guttenavnet er vi på totalt ulike planeter. :O

Her er det motsatt. Guttenavn blir vi nok enige om... Når det gjelder jentenavn må jeg nok legge inn mer enn ett godord. Tror håpet om å få de to jeg liker best er lik 5%...
 
Her er det motsatt. Guttenavn blir vi nok enige om... Når det gjelder jentenavn må jeg nok legge inn mer enn ett godord. Tror håpet om å få de to jeg liker best er lik 5%...
Utrolig frustrerende! Kan de ikke bare være enige?? :D
Har to guttenavn jeg er veldig glad i, - Emrik og Felix, men ikke snakk om at min kjære går med på noen av dem. Han på sin side er veldig glad i gamle norrøne navn - noe jeg også forsåvidt er, men ikke hans favoritter som er Gorm og Ragnar. :p
Vi finner nok ut av det til slutt. :p
 
Utrolig frustrerende! Kan de ikke bare være enige?? :D
Har to guttenavn jeg er veldig glad i, - Emrik og Felix, men ikke snakk om at min kjære går med på noen av dem. Han på sin side er veldig glad i gamle norrøne navn - noe jeg også forsåvidt er, men ikke hans favoritter som er Gorm og Ragnar. :p
Vi finner nok ut av det til slutt. :p
Emrik er faktisk et av guttenavnene vi vurderer også :) synes dine navn var finest, ja.
Syns de burde være enig me oss damene, vi har jo som regel alltid rett ellers :p
 
Vi kom opp med cassandra linnea og lucas mateo når jeg gikk gravid med nr 1, så når det ble jente da så sitter vi igjen med Lucas mateo om det blir gutt nå, nytt jentenavn har vi ikke begynt å tenke på enda :)
 
Back
Topp