Inspirasjon til hvordan fortelle nyheten

smash_

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Tenkte å opprette en tråd hvor vi kan gi hverandre tips og inspirasjon til hvordan vi kan fortelle nyheten om den lille i magen :D

Selv har vi kjøpt en genser med "big brother" på som vi tenkte å ta på lille, også se hvor lang tid det tar før de oppdager teksten...:hilarious:

Vi har gjort det samme :hilarious: Kjøpt en T-skjorte med «jeg skal bli storebror» på, også skal han ha på den neste gang vi ser besteforeldrene :) Spent på reaksjonene dems :)

Svigermor er kjempe flink til både å strikke og sy så hun skal få en bok med enten strikkeoppskrifter eller syoppskrifter til baby, tenker å legge et UL bilde inni. Hun har bursdag når jeg er ca 12 uker på vei.
Resten av familien får vite det 1. April:D
Blir gøy å se hvor mange som tror det er en skikkelig dårlig aprilspøk.

Svigermor er kjempe flink til både å strikke og sy så hun skal få en bok med enten strikkeoppskrifter eller syoppskrifter til baby, tenker å legge et UL bilde inni. Hun har bursdag når jeg er ca 12 uker på vei.

Artig dato å annonsere på! :D:D:D Kanskje det er dagen jeg skal fortelle venner :rolleyes::D Bra tips!!:happy:

Her tenker vi å annonsere det i datteren vår sin ettårsdag❤️ Tenker kanskje hun skal få en pakke med en t-skjorte med storesøster på som hun eller mormor åpner for henne. Sist gang sa vi det til svigers først, men det ble for stor hemmelighet for svigermor så hun fortalte det til hele familien før vi rakk selv. Denne gangen får alle vite det likt:)

I og med at jeg ble gravid etter IVF så vet noen få i nær familie allerede (foreldre og søsken), da de visste om ivf. Jeg hadde ikm på julaften så positiv test ble en fin julegave
Resten av familie og venner får vite etter at første trimester er over, litt usikker på hvordan, så blir godt å få litt inspirasjon fra dere :-)

Her har vi fortalt de nærmeste. Resten er jeg litt usikker på hvordan vi skal fortelle.

Forrige gang sa jeg til alle at jeg har 2 hjerter. Det tok litt tid for noen :woot:

Vi skal fortelle det på lørdag :Heartbigred da har jeg bursdag, og nærmeste familie kommer. Tenker at kommende storebror får en t-skjorte med "storebror" på, og får åpne den på morningen. Han er 4,5,så håper han kan øve på å rope ut at han skal bli storebror når kakelysene er blåst ut:cool05 mannen har kun ønsket 1 barn inntil nylig, så her blir nok besteforeldre veldig overrasket og veldig glad:smiley-bounce012

1. April er jo en evighet til :hilarious:

Med førstemann ga vi e liten eske med en smokk i til mine foreldre. Også skrev vi en lapp «Sees i desember Mormor og Morfar». Det var suksess.
Min mann mente det ikke passet til svigers, så de sa han det bare til.

Med andremann var vi alle, svigers og mine foreldre og oss, samlet på hyttetur i påsken. Da hadde vi påskerebus hvor svaret var «O*** blir storebror i november». Sendte samme rebus til søsknene våre. Suksess det også.

I år fikk ungene på seg Big bro og Big sis genser før besøk hos svigers. Om det var engelsken eller forkortelsene som gjorde at det tok evigheten før de tok den vet jeg ikke. Min mann måtte til slutt spørre om de hadde sett minstefrøken sin nye genser. Jada, det hadde de. Fin den. Men om de hadde sett hva som står? Ja? Big sis? Ja, og hva betyr det?!? Over 1,5 time tok det. Hehe. De fikk sjokk da. Trodde ikke vi skulle ha fler akkurat nå (skulle vi jo strengt tatt ikke).

Mine foreldre kom på besøk dagen etterpå og da hadde genserne på også. Tok ikke lang tid før de leste hva som stod høyt og stilig at de hadde like genser osv. Men de skjønte det ikke. Før jeg lo. Da tok det ett minutt så forstod de det. Sjokk de også. Hehe.

Jeg har termin 13. september, og synes ikke det er så lenge til :happy:

Edit: ikke lenge til 1. april altså. 13. september er evigheter unna :hilarious:

Jeg er i uke 14+0 1.april. Synes det går greit å vente til da med å fortelle(enda i alle fall).
Hvertfall med tanke på reaksjonene vi vil få når de innser at det ikke er en dårlig spøk likevel:hilarious:

Jeg er i uke 14+0 1.april. Synes det går greit å vente til da med å fortelle(enda i alle fall).
Hvertfall med tanke på reaksjonene vi vil få når de innser at det ikke er en dårlig spøk likevel:hilarious:

Jeg er 16+6 1. april, og tenkte i utgangspunktet å vente med å fortelle til iallfall etter uke 12, og gjerne også etter ny tul i uke 14/15, så sånn sett passer det jo veldig fint å utnytte 1. april! :D Det hadde jeg ikke tenkt på, så synes det var en utrolig artig ide :gen014 Spent på reaksjonene ja :hilarious:

Jeg er 16+6 1. april, og tenkte i utgangspunktet å vente med å fortelle til iallfall etter uke 12, og gjerne også etter ny tul i uke 14/15, så sånn sett passer det jo veldig fint å utnytte 1. april! :D Det hadde jeg ikke tenkt på, så synes det var en utrolig artig ide :gen014 Spent på reaksjonene ja :hilarious:
Var mannen sin idé å fortelle det 1.april.
Vi var egentlig ferdig med å få barn så med tanke på datoen vi forteller det er det nok ingen som vil tro oss med det første:hilarious:

Var mannen sin idé å fortelle det 1.april.
Vi var egentlig ferdig med å få barn så med tanke på datoen vi forteller det er det nok ingen som vil tro oss med det første:hilarious:

Haha så gøy! :hilarious: Da blir det ekstra artig å fortelle :D Kjenner jeg begynner å glede meg allerede :hilarious: Både til å fortelle selv og å høre hvordan reaksjoner du fikk :D:D

Vi fortalte faktisk om andremann 1.april når jeg tenker meg om. Helt tilfeldig at det ble den datoen :hilarious: Vi ga rebus (les lengre opp) og jeg kom på at ene søsteren til samboer spurte om det var aprilspøk :hilarious: men visste ikke det var 1.april en gang.

Jeg vil fortelle det i påsken. Familien vet det nok til da uansett, men jeg har hatt en plan i hodet mitt lenge for hvordan jeg vil gjøre det. Det skal være påskerelatert i alle fall :chicken:

Back
Topp