I
Ingenbruker
Guest
Jo det har dealle har krav på 5 min i time pluss den vanlige pausen.
Har du link til den loven? For den har jeg aldri hørt om...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo det har dealle har krav på 5 min i time pluss den vanlige pausen.
Veldig lyst til å se hvor det står skrevet hen i arbeidsmiljøloven.Jo det har dealle har krav på 5 min i time pluss den vanlige pausen.
Kjempe tøft av deg daJeg jobbet som ungdom på Rimi. Der var det stor andel røykere. De satt støtt og stadig og tok seg en røyk sittende på en bruskasse ved en åpen dør ved lageret. Og det var fort 10-15 minutter mens de røyka og skravla.
Jeg ble drittlei av forskjellsbehandlinga til slutt så jeg tok med meg en bruskasse og satte meg på trappa og bare glante. For vi som ikke røyka "fikk ikke lov" å ta pauser i hytt og pine. Da kjente jeg at jeg ble dritsur. Men som sagt, så tok jeg mine småpauser og trakk frisk luft. Men det var ikke alle ikke-røykere som turte å gjøre det..
Ikke jeg heller5 min pause hver time? Aaaaaldri hørt om
Nei det har ikke alle nei!Jo det har dealle har krav på 5 min i time pluss den vanlige pausen.
Tror mange misforstår regelverket rundt 5 min hver time og tar pause. Man har krav på 5 min variert arbeid hver time hvis man har veldig rutinepreget arbeid. Så på de aller fleste arbeidsplasser faller dette bort.
Jepp