inspirasjon barnerom til 3 åring....hjelp ønskes

Fjolsy

Gift med forumet
Vi skal pusse opp rommet til gutten våres nå men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.
Har en tendens til å pusse opp hele tiden så nå vil jeg ha noe som kan vare en god stund.

Rommet er veldig vanskelig å innrede siden det er så langt å smalt.
Men kan dere komme med litt tips å ideer om hvordan rommet blir best mulig?
Skal male det i en lys farge , hvilken?
Og andre tips om nye møbler ect.
Gjerne bilder hvis dere har det av barnerom , møbler eller andre ting[:)]

Tusen takk[:)]

tobias får hvitt rom, med brunmalt tregulv.. hvit bokhylle og hvit seng, og på senga skal jeg lage mast og seil - så det blir litt sjørøveraktig [:D]

og så har jeg diverse stæsj fra sia med piraten på, og resten går seg til underveis..

selv om gubben mener han bør få cars-rom, og jeg heller litt mot å bare ha biler og sterke farger der inne, så er det noe dypt inni innredingssjela mi som sier PIRAAAAAT og lyseblått [8D][:D]  jeg overvant fristelsen til å ha prinserom, iom at han er 3 år [8D]

ORIGINAL: Dollface

tobias får hvitt rom, med brunmalt tregulv.. hvit bokhylle og hvit seng, og på senga skal jeg lage mast og seil - så det blir litt sjørøveraktig [:D]

og så har jeg diverse stæsj fra sia med piraten på, og resten går seg til underveis..

selv om gubben mener han bør få cars-rom, og jeg heller litt mot å bare ha biler og sterke farger der inne, så er det noe dypt inni innredingssjela mi som sier PIRAAAAAT og lyseblått [8D][:D]  jeg overvant fristelsen til å ha prinserom, iom at han er 3 år [8D]

Jeg tenkte også nemlig å ha litt farger inne på rommet hans nå men samtidig er det så greit med enkle farger og lyse vegger . Det høres kult ut med sengen, hvordan lager du evnt mast og seil ?
Har noe fra sia jeg også med pirater. Men han er veldig på å ville ha spiderman på rommet sitt.
så vi får se hva det blir[8D][:)]

ORIGINAL: Mrs.B

synes dette er fint, og ikke noe sæærlig preget av jente/gutte rom[:)]

Jeg liker også enkle nøytrale rom, veldig fint.[:)]

Andre somm vil hjelpe?

ingen andre ?

ORIGINAL: lomo

sliter litt selv ..har egentlig hvitt rom til guttungen men han har revet tapeten av på 1/3 av en vegg så nå tenkte jeg bare fjerne tapeten på den veggen ...male den hvit og låne en overhed og tegne og male the cars på veggen hans ...som er det mest fantastiske i hans verdag fortiden

Det blir sikkert kjempe fint og kjempe stas[:)]

Jeg har malt byggmester bob på veggen før og ole brum og tussi når han var baby, så nå tror jeg at jeg bare vil ha en ren farge på veggen[:)]

Men jeg synes rommet er så vanskelig å innrede.siden det er så langt å smalt

Min på 3 har fått metallic blå farge på 2 vegger, resten er hvitt, så har jeg malt en sjenk i samme blå farge som jeg har på den hvite veggen, lamme noen bilderammer. å hvite bilderammer på den blå veggen... kjempe fint... den fargen som e på veggen glinser.

Sånn er det hos min 3 åring:

Lite rom, men planer om å lage lekerom i kjelleren til høsten så da blir det omgjøring... flyet i taket er tatt ned nå, lillegutt ville ikke ha det lenger...

Vi har også et langt og smalt (og bitte lite) rom. Det jeg synes er viktig er å være svært restriktiv ift bruk av farger og møbler, for å beholde romfølelsen.

Bruk gjerne hvite lave smale møbler og bruk heller en tapet som tilfører farge, og vær konsekvent med fargevalget.

Jeg ville fjernet møblene som er der i dag, malt veggene lyse og taptsert veggen bak seng. Sengen ville jeg plassert ved døren.

Skapdørene ville jeg malt med krittmaling (i en passende farge). Under vinduet og langs hele den veggen, ville jeg laget en stor sittebenk med masse oppbevaringsplass, puter og bord som kan tas opp og ned fra veggen. En sittebenk vil gjøre at rommet ikke virker fult så langt, man får et flott sted å gjøre lekser, et fint sted å slappe av med en bok, og en gjesteseng om det kommer en kompis på besøk o.s.v.

Mulighetene er mange ... sjekk bloggen min (link neden for) for mer inspirasjon.

ORIGINAL: Fjolsy

ORIGINAL: Dollface

Jeg tenkte også nemlig å ha litt farger inne på rommet hans nå men samtidig er det så greit med enkle farger og lyse vegger . Det høres kult ut med sengen, hvordan lager du evnt mast og seil ?
Har noe fra sia jeg også med pirater. Men han er veldig på å ville ha spiderman på rommet sitt.
så vi får se hva det blir[8D][:)]

spiderman er bannlyst her i huset, så det kommer han ALDRI til å få.. da heller cars [8D]

men seil lager jeg av litt stoff som jeg syr - fester det med stiftepistol i en hvitmalt sopekost uten kost, og fester kaptein sabeltannflagget hans på toppen.. og stripser hele greia fast i endestolpen på senga hans [8D] selvgjort er velgjort [:D]

Back
Topp