• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

(insp) Q-tips

jeg fjerner eyeliner som har blitt for tjukk eller skeiv, og om det har komt maskara på øyelokket eller noe, og så bruker jeg de til å rense mine og barna sine ører [:)]

ORIGINAL: Høstbarn

kun for å tørke ørene etter jeg har dusja [:)]

ORIGINAL: Zera

jeg fjerner eyeliner som har blitt for tjukk eller skeiv, og om det har komt maskara på øyelokket eller noe, og så bruker jeg de til å rense mine og barna sine ører [:)]

ORIGINAL: Snikesnuppa

NESA??? [:o]

Brukes i ørene her selv om det ikke er bra, og for å fjerne mascara eller annen sminke som kommer utenfor. Husarbeid inni kriker og kroker...

Sign...
Ka bruker dere den til i nesa?[8|] (jeg skjønner det å bruke det i nesa på ungene...men....)

Bomullspinner (ofte kalt Q-tips) er små plast- eller trepinner med bomull på hver ende. De har flere anvendelser som for eksempel innen personlig hygiene, i medisinen eller ved påføring av sminke. Den vanligste bruken er til rengjøring av øregangen, men det anbefales ikke at den stikkes inn i selve øret. Bomullspinnen ble oppfunnet på 1920-tallet av den polsk-amerikanske Leo Gerstenzang. Han ble inspirert av sin kone som brukte en tannpirker med bomull på tuppen for å rense øret til deres sønn.

I ørene etter en dusj, mest for å tørke de på en måte.
Så under øynene om sminke kommer utenfor
I nesa ved behov (hehe?!)

Og ikke minst på dolokket og andre steder når jeg vasker.
Mannen bruker det også til noe mekketing, ta på fett på muttrene når han skifter dekk f.eks

Fjerner overflødig maskara og bruker de i ørene.
Er enig med samboeren din [8D]

Back
Topp