insp... finner denne ut hvilken sang dette er??

solstråla

Gift med forumet
inpirert av noen tråder jeg har sett her i det siste, og drevet frem av et stort ønske om å finne denne sangen spør jeg her...

på riksen har de noen musikkterapauter som synger og spiller for og med de syke barna.
en gang, så sang den ene dama en sang for minsta, som jeg så gjerne skulle funnet igjen!

den handlet om at den som sang var sint og lei og frustrert, for livet var så hardt og dumt og slemt og vondt...

en visesang, på norsk..
hun sa hva den het, men har glemt det!!! [:(]

er det noen som kan mye om norske visesanger her??

du ska få en dag i mårå.....

hehe...
nei, den er det ikke...
den som sang var liksom rett og slett sint, og ga uttrykk for det!
litt uff og æsj og blæ! liksom...

huff... den som klarer denne er jammen meg go!!

en lettere desperat, men regner det som tapt- dytt

Aner ikke.

men dytter i håp

Dytter for deg[:)]

trond viggo torgersen - tenke sjæl

http://www.youtube.com/watch?v=_2P24Mm_TC0

å huffameg og huffameg
jeg er så sint som fy
for alt er bare tull og tøys
i kardemomme by

den kan det og være, det er tante sofie som blir så sint når politifolkene kommer, og ikke kunne vaske seg på hendene, eller noe sånn...

En sang i kardemommeby iallefall ;)

Det første som slo meg var Den uheldige mannen..?

Dette er en vise om en stakkars mann, som var så heldig som det kan gå an.
Syns du denne visa kanskje er litt trist, så kan du trøste deg med det at alt går bra til sist.

Det var en fredag morgen han skulle gå av sted, men da han kom i trappen så snublet han og gle. Han rullet og han rullet, den stakkars, stakkars mannen. Og han fikk hull i hodet sitt og brakk en hjørnetann.

Så kom han ut på gaten og vandret glad av sted, men oppå taket lå det en veldig haug med sne. Den raste ned i hodet på den stakkars mannen, så han ble nesten borte under sne og is og vann.

'Ånei, ånei' sa mannen, 'her tør jeg ikke gå'. Han børstet av seg sneen og satte hatten på. Så gikk han ut i gaten, men der var stor trafikk. Og pang! så ble den stakkars mannen påkjørt av en trikk.

'Å gid!' sa de som så på. 'Nå slo han seg visst veldig!'. Men heldigvis for mannen gikk det nokså heldig. Han reiste seg fortumlet og børstet sine klær. Han hadde bare fått en to-tre skrammer hist og her.

Da kom en mann med bil, og han ropte 'Slo De deg? Sett Dem opp i bilen min, så kjører jeg Dem hjem'. Men ikke før var bilen kommet godt igang, så møtte den en annen bil, og dermed sa det pang!

'Nå går jeg hjem!', sa mannen, 'og legger meg og sover, og sover trygt og rolig til denne dag er over'. Men da han kom til huset, da gråt den stakkars mannen. For tenk at hele huset hvor han bodde sto i brann.

'Nå rømmer jeg!', sa mannen. 'Nå drar jeg langt av sted'. Så tok han fly til England, men flyet ramlet ned. Og sykebilen kjørte til sykehuset med'n. Der lå han fire uker, for han hadde brekt et ben.

Der var en sykesøster, hun var så snill og grei. Så fridde han og sa 'vil du gifte deg med meg?'. Og heldigvis for mannen, så svarte søster 'ja!', og nå er mannen gift og har det veldig, veldig bra.

mange fine tips her, men er ingen av dem...

kanskje hun tilpasset teksten litt, men den som sang var sint fordi han hadde det så vondt og måtte gjøre ubehagelige ting...
tror kanskje jeg må gå direkte til kilden, og sende en mail til riksen!

Back
Topp