Insp. av Foreldre & Barn

H i l l a

Forumet er livet
Om dere var gravide nå og en fødsel var nært forestående, ville dere da vurdert og ha med eldre søsken av babyen på fødselen? Eller faktisk ønsket å ha dem der under fødselen?

Hadde aldri falt meg inn å tatt med søsken av babyen på fødselen! Nei, det skal dei slippe[:)] Kunne heller komt inn når fødselen var over, og ho mor var ferdig lappa sammen!

ORIGINAL: Gudinnen

Nei. En fødsel er tøff og en veldig sterk opplevelse. Synes ikke barn bør se moren sin ha det så vondt.

Enig...de ville sikkert blitt redde tenker jeg, når de ser mamma slik...

Nei, ikke planer om jeg hadde tenkt på å ta med søsken på en fødsel. Med mindre vi skulle få en skikkelig attpåklatt når de vi har nå blir store, slik at det kunne virke som prevensjon..... [:)]

Tror ikke det. Han er uansett for liten, hadde bare blitt stress..

Men de som jeg vet har hatt barn med seg har jo stort sett positive opplevelser av det.. og han i Foreldre & Barn virket ikke særlig redd...

Ikke tale om! Da minsten ble født var eldstemann 13 år ,og hadde litt lyst til å være med på fødselen. Det fikk han ikke! Men,han ble hentet på skolen med en gang ungen var ute ,så lillebror var 20 min da storebror kom på besøk. Storebror var med på å gi lillebror det første badet bla.

Nei, hadde aldri i verden vurdert det!! Det er tøft å føde og ett barn har ikke godt av å se moren ha det så vondt..

ORIGINAL: Gudinnen

Nei. En fødsel er tøff og en veldig sterk opplevelse. Synes ikke barn bør se moren sin ha det så vondt.

Gutten min kunne vært med på neste fødsel om den ble slik den var da jeg fødte han. Jeg hadde ikke rier som  var sterke. De ble aldri sterkere enn  kynnere. Så jeg  kunne godt hatt han med.Men ser ikke vitsen. Hadde det vært en brå fødsel og  vi måtte bare slenge oss i bilen for å komme til sykehuset så hadde nok han blitt med til sambo fikk tak i noen til å hente han .Hadde det vært mye vondt og skriking. hadde han IKKE fått vært inne med meg.

Nei. Kunne jeg aldri vurdert.

Nei, aldri. Han skal slippe å se mammaen sin sånn og jeg vil helst slippe tenke på at han er der. Nicholas skal få komme på besøk så fort lillegull er ute.

Nei. Med tanke på hvor "traumatisert" noen barn blir av å ta foreldrene sine på fersken, kan jeg bare tenke meg hva de sitter igjen med etter å ha sett mora føde... [&:]

ORIGINAL: *Rebella*

Tror ikke det. Han er uansett for liten, hadde bare blitt stress..

Men de som jeg vet har hatt barn med seg har jo stort sett positive opplevelser av det.. og han i Foreldre & Barn virket ikke særlig redd...

eg var med når lillebror blei fødd.... Var veldig stort for meg, det ;) dei forberedte meg og storebroren min ved å vise fødselsfilm osv.. :) Hadde gjort det igjen om eg fekk muligheten ;)

Absolutt ikke.....
Da måtte "barnet" ha vert over 18 år eller noe,så han skjønte at mora ikke holder på dø....
Tenk så fælt for et barn å se mora si ligge sånn ....nei vet du hva..

Nei, absolutt ikke.
Datteren min gråt fordi hun så jeg lå og vrei meg på badegulvet mens vi venta på ambulanse sist gang, så hun skulle hvertfall ikke fått med seg mer! Samboeren prøvde å holde dem oppe, mens jeg var nede, men hun snek seg ned når han snakket i tlf med ambu-personell...

Nei..

JEG hadde ikke latt mine være med. Men jeg tror at de som føler det er riktig og forbereder barna godt gir de eldre søskene noen flotte minner. Synes det er trangsynt å påstå bastant at de vil bli traumatisert. Har sett mange fler eksempler på at det fungerer flott enn det motsatte. Vet faktisk om bare ett. Og slik jeg kjenner den familien (mange år siden) var nok det barnet langt ifra godt forberedt og dessuten ble h*n overlatt til seg selv på gangen når ting ikke gikk så bra... 

[:)] Flere?

nei. syns ikke barn har noe på en fødestue å gjøre når mor skal føde. tror jeg veit hvilken art. du sikter til, leste den for ei stund siden...reagerte litt kan du si[:)]

Nei, jeg ville ikke hatt med barna. En fødsel er såpass tung og fysisk og psykisk så jeg tror ikke jeg hadde orka å ha barna der..

Back
Topp