Inseminasjon

veienerlang

Elsker forumet
Hei:)

vi skal endelig ut i våres første forsøk med inseminering nå i april. Andre som har gjort det samme? Ble dere gravide på første forsøk? Gikk før behandlinge bra? Hvor lenge var dere sykemeldte etter forsøket?
takk for svar:)

Jeg har hatt 3 aih'er og har dessverre ikke blitt gravid med det, men det er mange som blir det :)
tiden på hormoner gikk fint, merket ingenting. Var så små doser. Var heller ikke sykemeldt før, under eller etter inseminasjonene :)
lykke til, håper det klaffer på første forsøk :)

vi har vært gjennom 4 insemineringer (alle negative) med donor. så da er det vårt 1 ivf nå.
Vi hører til riksen, de er kjempe flinke, alt skjedde til avtalt tid, ingen forsinkelser.
Men du må bare lage deg en liste om det du lurer på og spør!!! Jeg synes de er ganske dålige til å forklare ting. Jeg har ikke brukt sm på de 2 første, men de 2 siste jeg har vært sm fra 1 til 2 uker pga bivirkninger og litt pga psyken ;-)

Masse masse lykke til og håper at det klaffer for 1 forsøk!!!!

Har hatt 3 inseminasjoner, ikke blitt gravid.. Det er en kjapp,grei og smertefri prosess, små doser med hormoner så jeg hadde hverftfall ikke no spes bivirkninger. Sykemelding er vel stengt tatt ikke nødvenig. Når man har inseminasjon?? Jeg hadde det hvertfall ikke no behov for det :) masse lykke til forresten :)

Jeg er jo veldi innstilt på at dette kommer til å gå, snakker mye om på denne tia til neste år har vi en liten baby, kanskje jeg må belage meg på at det ikke går:/

har dere barn fra før?

jeg skal ta femar fra syklusdag 3-7, ovitrelle og crinone. Er litt redd for å misse el da vi har litt reise vei til klinikken, men håpe di vet hva di gjør å sender oss avgårde tids nok.

Syns di er veldi åpne på klinikken, har til og med fått et mobil nr for å ringe inn mens å sånn hvis klinikken er stengt.

Fikk beskje at klinikken suykemeldte meg i en ikke etter inseminasjon, hadde jeg behov Mer mere måtte det fås hos fastlege. Jeg tenker det kan være lurt å ta det med ro? Jobber i butikk, mye stress å løft, så ikkje så lett å holde det skjult da.

Jeg har en sønn fra før som kom på naturlig vis, jeg brukte femar og ovitrelle... Kan ikke skjønne de mener man skal sykemeldes man er jo eventuelt baee gravid, ikke syk pg skal jo leve helt normalt. Men om klinikken anbefaler det og gir deg sykemeld hadde jeg ikke takket nei til den :P deilig å bare kose seg :)

Ja jeg takker ikke nei til sykemelding. Kan jo være forskjell fra klinikk til klinikk, vi skal privat da. Håper det går:)

Hatt tre inseminasjoner, kjemisk graviditet på første (egget streifer innom. Livmoren, men festet seg ikke godt nok). De to siste negative. Grei medisin tid, jeg svette mye under medisineringen og var nok litt sur (troddejeg måtte være sur, sikkert). jeg valgets sykemelde meg en uke, for jeg hadde en vond inseminasjon (sving på livmorhalsen, til vanlig skal det ikke gjøre vondt). Masse lykke til, du må ha tro, tro at det går, prat om at det går, helt frem til det motsatte evt. Er bevist, det gjør vi når vi er i forsøk, hverdagen er lettere da :) håper det klaffer, er mange som klarer det ved inseminasjon.

Er jo forskjellig praksis over alt. Leste akkurat på en amerikansk klinikk, der oppfordrer de kvinnene til å ligge i sengen de fire første dagene etter innsett/inseminering...

Jeg har vært igjennom 2 AIH, første endte i tildlig SA, og siste var negativ... syns medisineringen gikk fint (litt humørsvingninger og hetetokter, men fullt mulig å fungere som normalt :) ) og behandlingen gikk veldig greit.. :) har lest om mange som blir gravide med inseminasjon, så er fullt mulig at du er en av dem! Krysser fingrene for det! :)

Håpe har vert her i snart fire år når vi prøvde på egen hånd, selv om vi viste at deikkje gikk, så håpe er jo sky høyt nå da. Men vi må finne en måte å se positivt selv om det ikke går.
Vet dere forresten hva den gelen som skal settes i skjeden etter insemineringen?

Back
Topp