Innvendig ultralyd

Marit 83

Elsker forumet
Legen min ville ikke sende meg på det han, de sente KUN på vanlig ultralyd uansett
hvor tidlig det var i svangerskapet sa han, for det skulle ingenting INN i vagina
(bortsett fra en kuk da... [8D]) før baby skulle UT...var visst fare for infeksjoner,
da synes jeg det er rart at så mange får innvendig ultralyd?!
Jeg skal få tidlig ultralyd en gang mellom uke 11 og 14, helt vanlig utvendig [:)]

hmm merkelig. de bruker jo "beskyttelse" på ultralyd staven.
har aldri hørt om det før.

Ja, de gangene jeg har vært på det så har hun tredd-på en kondom liksom...men det var det han sa...hmmm... [8|]

jeg fikk beskjed om infeksjonsfare på innvendig ul selv,da jeg ringte ahus på lørdag. Aldri hørt om det jeg men[&:] skal på innvendig ul på onsdag uansett p.g.a blødninger

Når jeg var på innvendig UL sa gyn. (som også er overlege på avdelingen) at man ikke skal stikke inn fingrer og "tafse" oppi pga. infeksjonsfare, men at alt de bruker er sterilisert, og beskyttet, så det var ingen fare!

Altså, vi har jo vanlige GU i svangerskapet også! og det er jo ikke noe problem!

Men skjønner at man ikke skal stikke inn skittene fingrer da! [8|] det gjør man jo ikke uansett? [:D]

Er jo blitt "vanlig" med innvendig UL, tror neppe det hadde blitt praktisert om det hadde vært farlig? Selv om helsenorge kan være ganske spesielt til tider.... [8D]

Jeg har tatt maaaange innvendige UL, og aldri fått noen infeksjoner. De har jo sterilisert alt, og bruker jo kondom på den greia de putter inn.

hmm. første gang jeg hører dette iallefall, men mulig det stemmer. jeg har vært på 2 innvendige UL dette svangerskapet og ingen har sagt det til meg..

Back
Topp