Innvendig eller utvendig ul i uke 9+0?

Tirili

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Vurdere å bestille meg en ul nå en av dagene? Men blir den utvendig eller innvendig? Uke 9+0 på torsdag.

Vurdere å bestille meg en ul nå en av dagene? Men blir den utvendig eller innvendig? Uke 9+0 på torsdag.

Som regel er det innvendig for å se best mulig :)
Har tatt innvendig rundt den tiden i flere svangerskap, men hører noen får utvendig også.

Som regel er det innvendig for å se best mulig :)
Har tatt innvendig rundt den tiden i flere svangerskap, men hører noen får utvendig også.
Håper mest på utvendig igrunn, syns innvending er ubehagelig men om det er best så selvfølgelig. noen som har erfaringer fra volvat?

Tok utvendig på ahus da jeg var 7+5, så fosteret tydelig så trengte ikke ta innvendig.

Pga min vekt og vanskelig å se fosteret tok jeg innvendig i uke 12+0 så det er veldig individuelt hva som blir gjort

jeg tok innvendig.uke 12.
Blir også innvendig uke 9 med denne.

jeg har tatt utvendig uke 7 som viste bankende hjerte på et gammelt apparat på fastlegekontoret, og jeg har tatt innvendig uke 7 og 10 hos gyn ( annet svangerskap) og utvendig uke 12 på sykehuset. I svangerskapetmellom disse tok jeg også hos fastlegn uke 15, naturlig nok utvendig.

Jeg har altså hatt blødninger i alle svangerskap, bare en eneste av disse kontrollene var ikke pga blødning, og det var den uke 7 hos gyn, som var oppfølging etter hormonel behandling for å bli gravid.

Innvendig på Volvat 11+6.
Og forøvrig innvendig på alle ul frem til 12+6 i det offentlige også.

Tok utvendig 11+3, legen fikk se det han skulle men jeg syndes det ble litt uklart utvendig. Da sa legen at jeg hadde full blære i tillegg som gjorde at det ble litt uklart. Ville nok tatt innvendig om jeg skulle gjort det igjen. Tok også i et tidligere svangerskapet utvendig ul hos fastlegen i uke 7+5. Er jo begrenset hva en kan se med ul fra fastlege men fikk se hjerteslag som var det viktigste der og da. Skal du betale for privat ultralyd og ønsker en sikkelig gjennomgang ville jeg tatt innvendig :)

Jeg hadde utvendig ul i uke 8, men etter ordinær ul er vi 10 dager tilbake, så det kan hende hun bare var 6+3. Har høy bmi, viste fint og tydelig er lite foster der inne.

Har kun tatt utvendig ultralyd i alt fra uke 5+6 og oppover. Har hatt en del pga HG og sykehusinnleggelser i alle svangerskap. Også tatt utvendig privat. Her sier de alltid at «vi prøver utvendig og hvis vi ikke ser godt nok så tar vi innvendig». Kun tatt innvendig for å få målt livmorhalsen pga en blødning i uke 29.

Når jeg har tatt tul privat i uke 7-8 har jeg alltid hatt utvendig. Jordmoren jeg går til har utvendig først, og bildene er alltid blitt veldig klare. På sykehus har de tatt innvendig, og med dårligere kvalitet på bildene :)

Back
Topp