Innvendig eller ut utvendig ul?

J88G86

Forelsket i forumet
Ser at de fleste får innvendig TUL. Min fastlege har ultralyd-utstyr, men bare for utvendig. Jeg blir litt usikker på om utvendig er godt nok ved 12-ukers undersøkelsen. Kan man se alt som bør sjekkes ved utvendig ul?

Så gøy :) Fikk du fine bilder? Kan man se at den beveger seg? :)

H*n lå litt godt gjemt, så jeg fikk dårligere bilder denne gangen enn de to andre (mener jeg tok utvendig ul da og, men det er noen år siden). Jeg har morkaka utover (altså mot magen), og h*n lå skikkelig knødd inntil den. Men h*n beveget seg masse, hjertet slo og gynekologen fikk sjekket alt han skulle.

H*n lå litt godt gjemt, så jeg fikk dårligere bilder denne gangen enn de to andre (mener jeg tok utvendig ul da og, men det er noen år siden). Jeg har morkaka utover (altså mot magen), og h*n lå skikkelig knødd inntil den. Men h*n beveget seg masse, hjertet slo og gynekologen fikk sjekket alt han skulle.

Så godt å høre at alt kan sjekkes utvendig :) gleder meg til å se min egen ;)

Tok tul denne uken når eg var rundt 8+0. Tok først utvendig, hvor jeg fikk sett den lille klumpen og hjertet slå. Tok deretter innvendig for å se nærmere på forsteret og litt mer detaljer. Hadde tul på sykehuset i uke 11 sist og da var det utvendig. Var da tydelig nok til at hun fikk sjekket alt hun skulle da. Skal ta tul denne gangen i uke 11/12 og da er det også utvendig :)

Har alltid tatt innvendig. Bortsett fra sist gang, da det gikk galt. Var i uke 12 og fikk utvendig... så helt klart og tydelig en baby, selv om det hadde stoppet rundt uke9.

Ser at de fleste får innvendig TUL. Min fastlege har ultralyd-utstyr, men bare for utvendig. Jeg blir litt usikker på om utvendig er godt nok ved 12-ukers undersøkelsen. Kan man se alt som bør sjekkes ved utvendig ul?

Jeg tok utvendig i uke 12. Men har fastlegen din kompetanse til å ta organrettet UL? Min fastlege kan ikke se etter alle sykdommer og syndromer. Hun kan f.eks se hvilke deler hjerte og hjernen er inndelt i og de ulike kroppsdelene liksom. Jeg skal på TUL hos en gynekolog som kan se alt ved en TUL i tillegg tenkte jeg.

Var igår, 11+3. Startet utvendig, men måtte ha innvendig for å se ordentlig da det viser seg at jeg har bakovervendt livmor. Da målte han til 12+2, men forholder meg til EL- termin frem til oul UL. :)

Tok tul denne uken når eg var rundt 8+0. Tok først utvendig, hvor jeg fikk sett den lille klumpen og hjertet slå. Tok deretter innvendig for å se nærmere på forsteret og litt mer detaljer. Hadde tul på sykehuset i uke 11 sist og da var det utvendig. Var da tydelig nok til at hun fikk sjekket alt hun skulle da. Skal ta tul denne gangen i uke 11/12 og da er det også utvendig :)

Den i uke 11/12 er organrettet.

Jeg tok utvendig da jeg var 7+0. Det førte til større bekymringer bare. Legen fant ikke baby og mente jeg hadde blødd den ut. Dro på innvendig ul noen dager etter og da så vi og hørte hjertelyd fint. Men i uke 12 er det sikkert ikke noe problem.

Back
Topp