Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
For meg er det også positivt, det er favoritt butikkene mineHehe, godt poeng! Men har aldri hørt noe annet ord egentlig. Jeg forbinder det positivt. Butikk med godt utvalg av kryddere og andre "eksotiske" varer (for oss norrbaggar...). Ofte godt utvalg av grønnsaker og gode priser.
![]()
Hva er det for et ord?
Jeg skrev det nettopp i en tråd. Alle skjønner nok hva jeg mener, men er det et litt bedre ord? Har alltid sagt det, og aldri tenkt noe negativt over det.. men kanskje noen gjør det?
Hva kaller du disse butikkene?
Jeg jobber i butikk, og hyllen med ris ol lignende kaller vi for etnisk.
Så hva med etniskmarked? Eller etniskbutikk?![]()
På den vi bruker mest, sier jeg navnet på eieren, det er lettest. Men merker at hvis jeg skal fortelle folk hvor ting kan kjøpes, så bruker jeg det generelle ordetDet tenker jeg på hver gang jeg sier at vi stikker på "innvandrern". Får alltid et indre ubehag etterpå. Nå øver jeg meg på å si grønnsaksbutikken. De har jo mye mer der enn grønnsaker, men det er primært det jeg kjøper der, så tror det er bedre å si![]()
Hehe. Her heter den keiser eller noe sånt. Er faktisk en kjede og ett as selskap.Her heter den eneste slike butikken jalla. Så vi sier jalla butikken her.