Inntak av vann

Lykke2014_2018

Betatt av forumet
Hei,

Hvor mye vann klarer dere å drikke? Jeg tvinger i meg vann, men pr.dag er det kanskje 3-4 glass[emoji17] Hvor viktig er det å drikke vann i 1.semester?[emoji848]

Jeg bet ikke hvor mye som er anbefalt jeg, men jeg prøver å få i meg 1-1,5l vann. Jeg elsker vann så er ingen problem for meg :)

Vet ikke hva som er anbefalt som gravid men jeg ligger nok på 1-2 liter per dag. Kanskje mer også på veldig varme dager og dager jeg trener. Nå er klokka 10.30 her og jeg har allerede tømt vannflaska mi på 780ml to ganger. Vært på trening og svetta som en gris [emoji51]

Jeg burde drukket mye mer. Til vanlig drikker jeg masse vann men med den kvalmen jeg har så klarer jeg ikke drikke noe særlig vann. Veldig kjedelig. Var sånn med sønnen min også. Klarte ikke drikke vann :(

Jeg drikker stortsett mye vann :)

De fleste drikker for lite, men det går jo alltid bra egentlig :)

Drikker faktisk mer vann nå enn før jeg ble gravid for er tørst nesten hele tiden! Tror ikke det er en bestemt fasit på hvor mye, men lurt å få i seg så mye man klarer tenker jeg :) hvis man kaster opp mye er det enda mer viktig å få i seg nok vann:)

Så flinke dere er. Som sagt jeg sliter med å få i meg både mat og vann[emoji17] Men, håper det går over snart... God natt alle sammen[emoji42]

Tror det viktigste er å ikke føle seg så utilstrekkelig når det gjelder alt man "bør" i graviditeten. Du får i deg det du får i deg og du prøver jo. Og om du får i deg et glass Cola eller en is av noe slag, så er det vann i det også selv om det ikke er det sunneste å ha i seg, men alt er bra nok i en overgangsperiode til kvalmen gir seg litt og matlysten kanskje kommer tilbake. Barnet skrumper nok ikke inn der inne :) Og blir det heelt ille så finnes det sykehus og intravenøst.. Så slapp av og få i deg det du klarer. 3-4 glass er ikke så gærent, det er jo nesten en liter :)

Tror det viktigste er å ikke føle seg så utilstrekkelig når det gjelder alt man "bør" i graviditeten. Du får i deg det du får i deg og du prøver jo. Og om du får i deg et glass Cola eller en is av noe slag, så er det vann i det også selv om det ikke er det sunneste å ha i seg, men alt er bra nok i en overgangsperiode til kvalmen gir seg litt og matlysten kanskje kommer tilbake. Barnet skrumper nok ikke inn der inne :) Og blir det heelt ille så finnes det sykehus og intravenøst.. Så slapp av og få i deg det du klarer. 3-4 glass er ikke så gærent, det er jo nesten en liter :)

Takk[emoji847]

Takk[emoji847]

Jeg drikker ca 1—1,5 L vann[emoji4] Drikker også en del koffeinfri te, hvor mye jeg får i meg kommer an på hvor kvalm jeg er..

Men så lenge du ikke går rundt og er tørst eller har veldig konsentrert urin så får du i deg nok væske[emoji8] All væske hjelper på

Jeg har vært så tørst helt siden positive test st jeg nesten ikke kan drikke nok! Sikkert 2-3 liter dagen. Melk og koffeinfri te er også gode alternativer for de som ikke liker vann.

Jeg er helt desperat tørst i blant. Sånn at jeg bare MÅ ha vann, og det litt fort.

Back
Topp