innsunket fontanell

solstråla

Gift med forumet
ja, er det noen av deres små nurk som tidvis har innsunket fontanell??

tirill har hatt det flere ganger, gjerne om hun ikke har spist ordentlig på noen timer.
har derfor regnet med at det kommer av litt lite væske, tok det også opp da vi lå innlagt uten at det ble tatt så alvorlig..

men, noen ganger er fontanellen veldig innsunket, uten at hun har spist dårlig!?!
noen som har hørt om andre grunner til at den er innsunket??

Hva er fontanell?[8|]

ORIGINAL: maltesers

Hva er fontanell?[8|]

Myk området på hodettill babyen.

Åh[:)] takk[:)] nei kan ikke si jeg har lagt merke til det.

oy da ! de var veldig nøye med å sjekke det da emilie var innlagt!

Nei, ikke innsunket her...

Ville ringt å spurt legen om du er bekymret, er jo derfor de er her[:)]
Er sikkert ingen ting, men da kan du vertfall slappe av[:)]

hvis fontanellen bler utover, hadde jeg nok reagert raskt...
men, hun ble undersøkt av barnelege etter jeg nevnte det på sykehuset i forgje uke, og hun sjekket bare andre tegn på uttørring, og da det så bra ut fikk vi beskjed om bare å se det ann...

Nadja: var de opptatte av nedsunket fontanell også?? sa de noe om hvorfor??

ORIGINAL: solstråla

hvis fontanellen bler utover, hadde jeg nok reagert raskt...
men, hun ble undersøkt av barnelege etter jeg nevnte det på sykehuset i forgje uke, og hun sjekket bare andre tegn på uttørring, og da det så bra ut fikk vi beskjed om bare å se det ann...

Nadja: var de opptatte av nedsunket fontanell også?? sa de noe om hvorfor??

ja det kan oxo tyde på dehydrering. og at barnet ikke har det helt bra (syk slik som emilie var)

Når småen hadde rs var det derfor han først ble innlagt, pga. innsunket fotanelle han hadde for lite væske i kroppen.

Hadde besøk av hs nå, og da spurte jeg likesågodt[:)]

Det er tegn på dehydrering og da må man ta kontakt med lege! Da får babyen for lite, sa hun..

det som er så rart, er at det kommer og går så ofte!?
så om det er for lite væske som er grunnen, er den balansegangen hårfin...

nå har hun fått igjen brennkopper, så skal sikkert prate en gang til med lege i løpet av et par dager, skal ta det da om det ikke forværres...

Back
Topp