innsovning

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Vår lille er en utfordring. Hver kveld bruker vi timesvis på legging. Hver kveld står han ved sengen å griner så svetten siler, hyperventilere provoserer frem brekninger og spyr til slutt. Bruker på det meste opptil fem timer på legging. Har prøvd og stå over sengen og legge ham ned hver gang han reiser seg, ferber metoden å gå inn hvert 2 og femte min, vuggin, trøst, snakke, ikke snakke... Har fast kveldsrituale siden han var 6 mnd og begynte og sove rundt. Grøt bading, stell, flaske med melk, sang og kos, eventuelt en bok og så begynner hele grinekonserten. Han sover to hviler på dagen. En på 45 min og en på ca 1-1,5 time. Har snakket med helsestasjonen og de hadde ikke så mye flere gode råd en en søvngruppe som praktiserer ferber fem min metode som vi har prøvd uten å lykkes. Han han ikke sove i sengen på dagtid. Vi er utslitt og fortvilet. Skal vi bare gi opp å håpe det ordner seg selv en gang i fremtiden? Han hviler ikke etter kl 3 og legger seg syv. Har noen noe håp til meg? Hilsen sliten mor
 
Huff, det hørtes slitsomt ut. Vi har i perioder problemer med frøkna, men ikke i nærheten av det dere opplever. Her er det kun byssing som funker på kvelden, på dagen sovner hun tvert i senga si. Hun sover kun 1 dupp, og den varer alt fra 30 min til 2 timer. Vi har heller ikke klart å finne et mønster på hva som gjør legging vanskelig for henne, frykter at hun rett og slett er skikkelig sta.
Vet at mange har hatt god erfaring med sove Karin, kan jo hende en telefon til henne kan hjelpe dere. Ellers så vil jeg sende deg en god klem :)
 
Ble vanskelig etter at vi sluttet med sovepose på natten, ingen fysiske plager eller andre innsovingsvansker eller plager bortsett fra på kvelden når det legges på natten. Han sover 12 timer uten oppvåkning når han sovner på kvelden. Er selve prosessen med å få ham til å sove :(
 
Ble vanskelig etter at vi sluttet med sovepose på natten, ingen fysiske plager eller andre innsovingsvansker eller plager bortsett fra på kvelden når det legges på natten. Han sover 12 timer uten oppvåkning når han sovner på kvelden. Er selve prosessen med å få ham til å sove :(
Åhja. Men så deilig med 12 timer :D her våkner min hver halvtime, time eller annen hver :eek: anywho... Står dere opp til samme tid hver dag? Mulig han forbinder senga og legging med å bli forlatt (!pga ferber).! Jeg ville definitivt forsøkt nettsiden jeg linka til.
 
Hvis gutten vår ikke roer seg i senga av seg selv bruket vi å være i rommet til han sovner, det funker som regel.
 
Sliter med det samme selv, og føler veldig med dere!
Som regel ammer jeg han i søvn, men når ikke det funker er det "krig". Da står han å bæljer i senga i evigheter, til enten han blir så trøtt at han kapitulerer eller at vi kapitulerer og tar han opp og ammer igjen til han slokner. Dårlig deal, jeg vet, spesielt fordi jeg må legge han hver kveld :/
Det som dog har funket mer enn noe annet her, er å bare sitte i en stol i rommet og lest en bok/ strikket eller lignende, mens vi har ignorert han. Hvis det har blitt "ille" med gråting, har vi tatt han opp og trøstet og lagt han igjen. Er ikke noe fan av å forlate han gråtende, så Ferber har ikke vært et alternativ for oss (meg). Dette fungerer ikke hver gang, men fungerer bedre enn alt det andre vi har prøvd, og det går kortere tid før han legger seg ned og "gir opp" kampen.
Kan jeg spøre hvorfor dere slutta med sovepose?
Her bruker vår sovepose, føler han er mer rolig med den på, selv om tårer, snue og slever gjør den gjennomvåt til tider :O
 
Her er det kaos i heimen på kvelden om hun får mer enn en lur om dagen, og helst ikke våkne mindre enn 5 timer fra hun skal legges igjen

Hun våkner 5.30, er trøtt kl 9, aktiviseres i 1-2 timer og får sove i 10-11 tiden. Sover da 1,5 til 3 timer og så natta kl. 20 igjen - er da mulig vi må holde henne oppe selv om hun er tydelig trøtt (legger vi før er der ofte hun våkner etter 1-2 timer og er lys våken og klar for pysjamasparty)

Har dere forsøkt å vente til han er tydelig trøtt? vi må av og til drøye til 21-22 tiden im hun sovner på vei hjem fra bhg eller på annen måte etter kl 14
 
Sliter med det samme selv, og føler veldig med dere!
Som regel ammer jeg han i søvn, men når ikke det funker er det "krig". Da står han å bæljer i senga i evigheter, til enten han blir så trøtt at han kapitulerer eller at vi kapitulerer og tar han opp og ammer igjen til han slokner. Dårlig deal, jeg vet, spesielt fordi jeg må legge han hver kveld :/
Det som dog har funket mer enn noe annet her, er å bare sitte i en stol i rommet og lest en bok/ strikket eller lignende, mens vi har ignorert han. Hvis det har blitt "ille" med gråting, har vi tatt han opp og trøstet og lagt han igjen. Er ikke noe fan av å forlate han gråtende, så Ferber har ikke vært et alternativ for oss (meg). Dette fungerer ikke hver gang, men fungerer bedre enn alt det andre vi har prøvd, og det går kortere tid før han legger seg ned og "gir opp" kampen.
Kan jeg spøre hvorfor dere slutta med sovepose?
Her bruker vår sovepose, føler han er mer rolig med den på, selv om tårer, snue og slever gjør den gjennomvåt til tider :O
Hvordan går det? Her har har virkelig hverdagen forandret seg. Ved hjelp av å være konsekvent... Han får pupp og blir lagt våken z men døsig i senga. Som regel kvinner han til og begynne tulle. Jeg sier lavt hyysj. Og går ut. Lar han stå.og tulle vi( selv med sovepose). Etter en stund går jeg inn, prøver legge han ned å sier hyysj. Reiser han seg opp går jeg ut igjen. Gjentar. Han sovner nå innen 30 minutter. Etter at jeg sluttet amme i søvn sover han nå 3 timer i slengen. Våkner. Får ikke pupp. Sover så 2 til. Da tar jeg han med meg i senga.
 
Hvordan går det? Her har har virkelig hverdagen forandret seg. Ved hjelp av å være konsekvent... Han får pupp og blir lagt våken z men døsig i senga. Som regel kvinner han til og begynne tulle. Jeg sier lavt hyysj. Og går ut. Lar han stå.og tulle vi( selv med sovepose). Etter en stund går jeg inn, prøver legge han ned å sier hyysj. Reiser han seg opp går jeg ut igjen. Gjentar. Han sovner nå innen 30 minutter. Etter at jeg sluttet amme i søvn sover han nå 3 timer i slengen. Våkner. Får ikke pupp. Sover så 2 til. Da tar jeg han med meg i senga.
Så bra at det begynner å gå seg til :) Du har vært flink! Men tar du han aldri opp for å trøste hvis han gråter?
Her går det med det samme, ammer stort sett i søvn enda, men kan også få an til å sovne ved å la han slite seg ut med tulling ;) Misunner folk som bare kan gå og legge barna sine i seng, synge en sang også sovner de!
Heldigvis sover vår 12 timer når han først sovner da, så skal ikke klage ;)
 
Så bra at det begynner å gå seg til :) Du har vært flink! Men tar du han aldri opp for å trøste hvis han gråter?
Her går det med det samme, ammer stort sett i søvn enda, men kan også få an til å sovne ved å la han slite seg ut med tulling ;) Misunner folk som bare kan gå og legge barna sine i seng, synge en sang også sovner de!
Heldigvis sover vår 12 timer når han først sovner da, så skal ikke klage ;)
Han gråter bare sekunder før han sovner.. Før det så sutrer han pittelitt bare. Da sier jeg bare hyysj og prøver trøste i senga. Som oftest blir han bare mer sint av at jeg tar på han :p men snakk om kanskje 1 minutt sutring. Jeg misunner deg. Hihi :) Har du vurdert opp og ned metoden?
 
Back
Topp