Innskrivningsskjema fødejournal

Sommerstjerne

Glad i forumet
Julikulene 2020
Smånissene 2022
Jeg hadde første jordmortime i dag, og hun sa at sykehuset ønsket at det elektroniske «Innskrivningsskjema fødejournal» skal være ferdig utfylt innen ordinær ultralyd, altså rundt uke 18. Når jeg søker på sykehuset sine nettsider står det etter uke 28.
Andre som har fått noe beskjed om dette? :)

Mener det stod på innkallingen min til oul at de ønsket det fylt ut før timen. Men jeg har skikkelig pregnancybrain, så det er mulig jeg tar feil :hilarious:

Min innkalling til OUL nevner ingenting om dette... tror jeg. (SUS)

Fikk skjema tilsendt i posten sammen med innkalling til OUL. Der stod det at de ønsket det returnert før uke 18. Men er kanskje forskjell praksis på de forskjellige sykehusene :)

Min innkalling til OUL nevner ingenting om dette... tror jeg. (SUS)
Jeg hører også til SUS, og det står ingenting i mitt innkallingsbrev heller. Men jordmor sa altså dette på timen i dag. Mulig de har endret retningslinjene, og bare ikke fått oppdatert brevet, siden flere andre har fått samme beskjed!?

Jeg hører også til SUS, og det står ingenting i mitt innkallingsbrev heller. Men jordmor sa altså dette på timen i dag. Mulig de har endret retningslinjene, og bare ikke fått oppdatert brevet, siden flere andre har fått samme beskjed!?
Jeg skal til jordmor i starten av juli, så får sjekke med henne da.

Det lå vedlagt link til skjema i innkallingen til OUL. Fylte det ut med en gang ellers så vil jeg bare glemme det

• Liker
Reactions: EK3
Jeg kan ikke huske jeg måtte fylle ut et sånt skjema sist?! Skal til jordmor på onsdag. Spent på om hun nevner det

Står ikke noe om dette i min innkallelse heller. Hva er dette?

Mener og huske fra sist st men skal logge seg inn på helsenorge og så skal det ligge et skjema der som man fyller ut :) hører og til SUS og forje gang så var det og ønsket at dette var ferdi til OUL :) kan være at det har blit endringer på dette men skader jo ikke og logge inn og se :)

Tror ikke det evt er verre enn å bare fylle det ut når man er på OUL.

Har gjort litt research, og det er ikke alle helseforetak som gjør dette. Her er listen over de som tar imot innskriving

Vedlegg

• 918A09F5-F803-4C7E-9510-6F2C15D5D1A8.jpeg
    918A09F5-F803-4C7E-9510-6F2C15D5D1A8.jpeg
    345,3 KB · Visninger: 45
  • Liker
Reactions: EK3
Jeg hører også til SUS og fikk samme beskjed fra min jordmor. Tror til og med hun sa jeg skulle sende det inn før TUL, slik at de hadde meg i systemet før første time på fødepoli. Så jeg sendte det inn i uke 12 før TUL, tenker at det uansett ikke skader å være tidlig ute.

Kanskje ett domt spm...
Men er det, det gule skjemaet dere snakker om?
Sist jeg var gravid i 2019 var det ikke sånn skjema men tilhørte da kongsvinger...
Nå hører jeg til Ålesund sykehus så kanskje derfor det er nytt for meg :confused004
Men værtfall om det er dette gule skjemaet som jeg fikk med sammen med innkallelse til OUL så driver jeg å fyller det ut for å så sende det med posten ila uka :smiley-ashamed004

Kanskje ett domt spm...
Men er det, det gule skjemaet dere snakker om?
Sist jeg var gravid i 2019 var det ikke sånn skjema men tilhørte da kongsvinger...
Nå hører jeg til Ålesund sykehus så kanskje derfor det er nytt for meg :confused004
Men værtfall om det er dette gule skjemaet som jeg fikk med sammen med innkallelse til OUL så driver jeg å fyller det ut for å så sende det med posten ila uka :smiley-ashamed004
Dette var nytt for meg også. Hadde ikke dette skjema i 2018 når jeg fikk barn sist gang. Det som også var nytt var et liknende skjema som skulle fylles ut før første time hos jordmor:smiley-ashamed004 er bare noen enkle spørsmål som kan fylles ut kjapt når man er der, så skjønner ikke hvorfor det må leveres før undersøkelse. Men er nok ingen krise på noe vis. Det ordner seg:shy:

Jeg hører også til SUS og fikk samme beskjed fra min jordmor. Tror til og med hun sa jeg skulle sende det inn før TUL, slik at de hadde meg i systemet før første time på fødepoli. Så jeg sendte det inn i uke 12 før TUL, tenker at det uansett ikke skader å være tidlig ute.
Da kommer jeg nok til å fylle det ut før OUL :)

Jeg hadde første jordmortime i dag, og hun sa at sykehuset ønsket at det elektroniske «Innskrivningsskjema fødejournal» skal være ferdig utfylt innen ordinær ultralyd, altså rundt uke 18. Når jeg søker på sykehuset sine nettsider står det etter uke 28.
Andre som har fått noe beskjed om dette? :)
På min innkalling står det før OUL.

Har og fylt ut mitt og sendt inn :)
Syns det er litt teit laget til for når man kommer inn på helenorge så går det ikke ann og søke etter fødejornalen men man må gå på fra A-Å og finne fødsel for så og finne dette skjemaet.. Syns de burde gå ann og søke etter det..

Back
Topp