innskrivningsamtale ?

Babylykke90

Betatt av forumet
er dette vanlig ? hvordan får man dette ? ringer føden til oss, eller er det noe vi må ordne selv ?

lest litt rundt på forskjellige termingrupper at det er flere som får dette..så bare lurer på hva er dette ?

er dette vanlig ? hvordan får man dette ? ringer føden til oss, eller er det noe vi må ordne selv ?

lest litt rundt på forskjellige termingrupper at det er flere som får dette..så bare lurer på hva er dette ?
Kommer litt an på hvor du har fødeplass, er ikke alle sykehus som praktiserer innskrivingsamtale :)

Aldri hørt om en gang, så tydeligvis ikke vanlig her

Har ikke valgt noe fødeplass men regner med det er der jeg har fast oppfølging i fra... Tønsberg sykehus
Det er lege eller jordmor som søker fødeplass til deg, rundt uke 12. Har du fått noe brev med "velkommen til føden" da? Det pleier å være samme sted som man har ordinær ultralyd, man får gjerne innkalling til det samtidig som man får bekreftet plass.

Det er lege eller jordmor som søker fødeplass til deg, rundt uke 12. Har du fått noe brev med "velkommen til føden" da? Det pleier å være samme sted som man har ordinær ultralyd, man får gjerne innkalling til det samtidig som man får bekreftet plass.
nei det har jeg ikke fått... bare fått brev til ordinær ultralyd... hmm.. får høre med dem i morgen..

Jeg fikk brev i posten i går om at jeg hadde fått time til innskrivingssamtale. Hadde ikke bedt om det, så det er sikkert noe alle får her i Kristiansand

Sniker fra feb. Legen eller jordmor som ordner det. Det er på sykehuset. Rundt uke 36. De spør Om allergier, tidligere fødsler, bekymringer , adresse, pappaen til babyen osv. Og du får muligheten til å ta opp ting hvis du vil det.

Er bare for at de ikke skal mase Om alle disse spørsmålene på føden når du har rier liksom :p

Helt vanlig der jeg skal føde iallefall :)
Du får samtale med en jordmor på føden, der man avdekker feks allergier, ønske om fødselsmetode/smertelindring osv evt spørsmål du kanskje sitter med. Veldig fint å slippe det når du kommer med rier og er i fødsel, for da har de alt de trenger på papiret fra før av liksom ^^,

Her måtte jeg sende et brev til sykehuset selv. Det sykehuset jeg vil føde på. Fikk skjema fra lege, men kan også få det fra jordmor. Fikk skjema når jeg var rundt 12 uker, sendte det i uke 25 kanskje. Men ikke fått noe svar tilbake fra sykehuset. Det har jeg aldri fått. Men når jeg har kommet inn på sykehuset for et eller annet så har de alle opplysningene mine.

Sniker fra feb. Legen eller jordmor som ordner det. Det er på sykehuset. Rundt uke 36. De spør Om allergier, tidligere fødsler, bekymringer , adresse, pappaen til babyen osv. Og du får muligheten til å ta opp ting hvis du vil det.

Er bare for at de ikke skal mase Om alle disse spørsmålene på føden når du har rier liksom :p
haha, jeg får ta det opp med jordmor til uken om jeg ikke hører noe :P

nei det har jeg ikke fått... bare fått brev til ordinær ultralyd... hmm.. får høre med dem i morgen..
Ja, det høres lurt ut. Det er sikkert i orden siden du har vært på oul altså :) Det er ikke alle sykehus som har innskrivingsamtale heller, Ahus tar bare for seg de samme spørsmålene når man kommer i hvertfall :)

Jeg fikk brev i posten i går om at jeg hadde fått time til innskrivingssamtale. Hadde ikke bedt om det, så det er sikkert noe alle får her i Kristiansand
I Kristiansand får alle tilbud om det ja! Og de har gode erfaringer med det.. Er en samtale med jordmor.. Veldig hyggelig :).
Hun som hadde ultralyden med oss hadde skrevet inn så mye at selve samtalen tok ca 10 minutter...

Ja, det høres lurt ut. Det er sikkert i orden siden du har vært på oul altså :) Det er ikke alle sykehus som har innskrivingsamtale heller, Ahus tar bare for seg de samme spørsmålene når man kommer i hvertfall :)
Får jo ekstra oppfølging av ul i svangerskapet så ting er nok i orden.. Men hadde vært greit med en sånn samtale :) ringer i morgen jeg haha

Aldri hatt..?

Eg fekk time til innskriving då eg var på ordinær UL. Veldig ok å få snakka med dei på sjukehuset før fødselen :)

Back
Topp