Innskrivning på sykehuset?

Synnove

Glad i forumet
Ser flere av dere nevner noe om innskrivning på sykehuset...? 
Hva er dette for noe da, og når skal det skje?
Får man brev om det eller må man avtale selv? 
Vi hadde ikke noe sånn da jeg fikk storesøster for 2 år siden... 
 
Vet ikke helt hva du sikter til, men jeg skal legges inn på sykehuset dagen før keisersnittet iallefall. Noen annen innskrivning har ikke jeg vært borti før heller. Blir spennende å se hva andre skriver her.
 
jeg skal i slutten av mai. Fikk time da jeg var på ordinær ultralyd. Men jeg har hørt at det er noen som har måttet bestille selv, du kan jo høre med jordmoren din?

Sist jeg gikk gravid så var jeg ikke på innskriving. Da sendte jordmora mi inn all informasjon til sykehuset så jeg trengte ikke. Vet ikke helt hva som blir gjort på den samtalen egentlig, men skal vel være en mnds tid før termin 
 
Her skjer det i forbindelse med ordinær ultralyd. Man skriver litt på et ark som ligger klar i journalen til du kommer inn for å føde. Litt forskjellig om sykdommer, allergier og slike vanlige ting, men også litt om diverse ønsker i forbindelse med fødselen.
 
Du skal føde på Kristiansand sykehus, skal du ikke?

Innskrivningssamtale er noe nytt de har begynt med her, jeg fikk heller aldri tilbud om det i 2010 da jeg fikk storebror.

Jeg fikk brev i posten, og var der nå på fredag. De sa at det var for at de skulle slippe å spørre meg alt for masse om alt mulig når jeg kom inn med rier når fødselen var i gang.

Så snakket vi litt om hva jeg synes om forrige fødsel, og noterte litt i journalen av det jeg synes kunne være nyttig for de ansatte å vite når jeg er på sykehuset (litt i forhold til at jeg slet med amming forrige gang og sånn).

Rart hvis du ikke har fått brev, ha ei venninne som har termin to dager før meg, og hun fikk time til samtale et par dager før meg...

men når har du termin? hvis det er i slutten av måneden kan det jo kanskje enda komme... hvis ikke ville jeg ringt poliklinikken og spurt!
 
Innslrivnigssamtalen er ca 1 mnd før termin. Man må selv bestille time, ihvertfall her hvor jeg skal føde. Men jeg har vært innom føden for noen uker siden, og da gjorde de det i samme slengen slik at jeg ikke trengte innskrivningssamtale.
 
Nå skjønner jeg hva dere mener med innskrivningssamtale ja. Her blir det gjort annerledes. Både når lillegutt ble født i 2009 og nå, så får vi et brev fra sykehuset som inneholder et "spørreskjema" som vi fyller ut og sender tilbake til fødeavdelingen. Der skriver vi opp fødeønsker osv. Så det er sikkert noe av det samme.
 
Har haukeland dette? Noen som vet? Posten i Bergen tar jo en runde rundt 50 tallet før den dumper ned i postkassen (jeg fikk innkallelse til UL i posten 1 1/2 time etter at UL skulle være, flink!)
 
hvordan er dette på ullevål?

Jeg har ikke hørt noe av dette, eneste jordmor sa når vi var på ord.ul (en jordmor jeg synes var noe utdatert og litt spesiell forøvrig) var at da sees vi rundt termin, senest 10 dager over!
 


Mortania skrev:
Har haukeland dette? Noen som vet? Posten i Bergen tar jo en runde rundt 50 tallet før den dumper ned i postkassen (jeg fikk innkallelse til UL i posten 1 1/2 time etter at UL skulle være, flink!)



Troe ikke Haukeland har dette. Har fødd der to ganger og aldri vert på noe slikt.. ikke hørt noe denne gangen heller...
 
Takk :)
Jeg hørte liksom ingenting om valg av sykehus eller noe, så var det en som nevnte at man bare kom inn som fødeklar og sa "storken" eller "føden", så fikk man det man ville om det var plass. Vi har jo et sånt papir fra UL med navn på begge og noe info om mor, og ønskene mine er vel egentlig bare badekar med mindre jeg skulle endre mening i det jeg går inn døren ;p
 
Vi skla ringe inn rundt uke 37 og avtale tid for å komme til innskriving. Da sjekker de leie med ul, og fyller ut noen papirer. husker ikke helt... vet noen plasser gjør de det når man kommer inn for fødsel da. så det varierer :) 
 
Dette er noe nytt noe de har begynt med i Kr-sand, hadde det ikke for to år siden jeg heller. Helt idiotisk spør du meg! Var til innskrivingssamtale på onsdag. Hadde heldigvis ei grei jordmor som ikke jatta så om absolutt alt, hun skjønte at fødsel hadde jeg vært med på før. Grunnen til at de har det er for å få mest mulig opplysninger om deg på plass før fødselen, og å evt fange opp om du er risikofødende (og det ikke er fanget opp tidligere). Du får et fint grønt klistermerke på helsekortet om du er normalfødende, rødt om du er risikofødende.

Denne samtalen tok hele 9 min...

Og ja, du får brev om dette! Fikk først time rett oppi termin, det oppdaga de tydeligvis, for på grunn av "uforutsette hendelser" fikk jeg ny time. Samtalen pleier ofte å finne sted 3 uker før termin.
 
Okei... Da ble jeg litt klokere. 
Jeg er 34+2 så da kommer det vel brev om en uke eller to... 
 


tigerliljen skrev:
hvordan er dette på ullevål?

Jeg har ikke hørt noe av dette, eneste jordmor sa når vi var på ord.ul (en jordmor jeg synes var noe utdatert og litt spesiell forøvrig) var at da sees vi rundt termin, senest 10 dager over!

Fødte på Ullevål for 2 år siden, og da hadde jeg ingen sånn innskrivning. Det de hadde på meg da jeg kom inn for å føde var det de hadde fra ord UL, som bare var det arket man skulle levere med adresse og samboers navn og sånn. Da jeg ringte når fødsel startet spurte de om det var noe spes de burde vite, vet ikke egentlig hva det skulle være, mulig om det var badekar eller sånne ting de tenkte på, men det var det ikke for min del. Ikke gjort noe anderledes denne gangen heller, så regner med det bare er å ringe når ting starter :)
 


Synnove skrev:
Okei... Da ble jeg litt klokere. 
Jeg er 34+2 så da kommer det vel brev om en uke eller to... 


Det gjør nok det! Er ikke noe å se så veldig frem til, he he.. Den samtalen er sikkert grei om en er førstegangs, men jeg syntes det blir litt dumt med en slik samtale der de bare legger inn litt info på dataen om ting som står på helsekortet... Høydepunktet var vel å få det klistermerket ;-)
 
Jeg har fått timen min 10 dager før termin, Så da ler jeg hvis fødslen starter før den tidaemoticon
 
Ingen innskrivningsmøte i Bodø hvertfall.
Jeg fikk et skjema på første jordmorkontroll som skulle fylles ut.
Der skulle det stå all info om mor og far, tidligere fødsler, medisiner, ønske om amming osv.
Dette skal leveres til føden etter ordinær UL for da har man all info som trengs klar.
Om man har lyst kan man sende med ønskebrev til føden.
 


Lisse__ skrev:


Synnove skrev:
Okei... Da ble jeg litt klokere. 
Jeg er 34+2 så da kommer det vel brev om en uke eller to... 


Det gjør nok det! Er ikke noe å se så veldig frem til, he he.. Den samtalen er sikkert grei om en er førstegangs, men jeg syntes det blir litt dumt med en slik samtale der de bare legger inn litt info på dataen om ting som står på helsekortet... Høydepunktet var vel å få det klistermerket ;-)


  YAY!!! Klistremerke!!! 
 
Jeg fikk et skjema sammen med innkallingen til ord. ul, men har jo helt glemt å levere den... Hva skjer om jeg ikke gjør det tro?  Kanskje jeg må få ræva i gir og sende den i posten, er 5 uker til termin enda.
 
Back
Topp