Innskrivnigssamtale

Her er det ikke noe innskrivningssamtale. Man setter opp ønske om fødeplass ved første kontroll (uke 12), også blir man tildelt fødeplass. Men her har vi sånn at vi legger ved et ønskebrev/fødebrev også ligger journalen vår inne i datasystemet ift sykdommer ol.

Da har vi vært på innskrivning... Det var hovedsakelig formelt, hun gikk igjennom alle papirene mine, også spurte hun om svangerskapet, vitaminer, medisiner, sykdommer, arvelige eller ikke, personliga på meg og barnefaren, tlf og adresse...Jeg ble grønn....!!:) jippi! Håper jeg forblir det.... Hun informerte litt om hvor vi skulle henvende oss, vi fikk svar på eventuelle spørsmål vi hadde, og til slutt så fikk vi en liten omvisning det var ålrigt... Er førstegangs, så både for meg og far var det flott å få se en av fødestuene, samt et av familierommene, hun viste oss også hvor maten ville bli servert, og klær, bind og blomstervaser...;) som jeg kunne hente selv... Kjenner meg litt tryggere på mye nå...:)!

Sent from my iPhone using BV Forum

Trur denne innskrivingen er et skjema jeg har fyllt ut om meg, sambo, livsstil og sykdommer. På dette kan jeg også skrive ønsker og tanker om fødselen. Skal ha det med når jeg snakker med jordmora mi på kontroll i uke 36, da er fødselen tema :) De jordmødrene som har svangerskapskontrollene er de samme jordmødrene som jobber på sykehuset. Så hvis jeg er heldig, så får jeg henne under fødselen også :)

Litt kjipt om man står der i døra med babyen halveis mellom knærne og bare "nei sorry du har ikke søkt om plass. Fyll ut dette skjemaet og prøv igjen om et par uker" hahaha xD

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Vi var mange som fikk den beskjeden sist jeg var gravid. Gikk på ene overtidskontrollen etter den andre. Ingen ble satt i gang pga oppussing. . Føltes sånn.. hold han inne litt til så vi har plass til deg.

Da har vi vært på innskrivning... Det var hovedsakelig formelt, hun gikk igjennom alle papirene mine, også spurte hun om svangerskapet, vitaminer, medisiner, sykdommer, arvelige eller ikke, personliga på meg og barnefaren, tlf og adresse...Jeg ble grønn....!!:) jippi! Håper jeg forblir det.... Hun informerte litt om hvor vi skulle henvende oss, vi fikk svar på eventuelle spørsmål vi hadde, og til slutt så fikk vi en liten omvisning det var ålrigt... Er førstegangs, så både for meg og far var det flott å få se en av fødestuene, samt et av familierommene, hun viste oss også hvor maten ville bli servert, og klær, bind og blomstervaser...;) som jeg kunne hente selv... Kjenner meg litt tryggere på mye nå...:)!

Rart at det er så stor forskjell fra sykehus til sykehus i lille Norge

Vi var mange som fikk den beskjeden sist jeg var gravid. Gikk på ene overtidskontrollen etter den andre. Ingen ble satt i gang pga oppussing. . Føltes sånn.. hold han inne litt til så vi har plass til deg.

Er det mulig? Man må jo få føde?! Klarer vel ikke akkurat knipe igjen om det først smeller :s

Er det mulig? Man må jo få føde?! Klarer vel ikke akkurat knipe igjen om det først smeller :s

Sant:) men det ble ikke satt i gang noen fødsler. Galskap! Den ene gravide kvinnen etter den andre ble sendt hjem grinende:(
Veldig kjekt å stille på sykehuset annenhver dag for vurdering uten at det skjedde noe. Det gikk lett 5 timer hver gang. Håper jeg slipper det denne gangen!!

Sant:) men det ble ikke satt i gang noen fødsler. Galskap! Den ene gravide kvinnen etter den andre ble sendt hjem grinende:(
Veldig kjekt å stille på sykehuset annenhver dag for vurdering uten at det skjedde noe. Det gikk lett 5 timer hver gang. Håper jeg slipper det denne gangen!!

Uff så grusomt!
Har max 10 dager overtid, det er lite fødende her om dagen og med min uflaks kommer han nok før tiden, så håper å slippe noe sånn...

Kan vere det er meir aktuelt for dere som har mange sjukehus å velge mellom. Her på vestlandet blir det sjukehuset som er nærmest at ein tar, vertfall her. Orke ikkje å kjøre 3 timer for å komme fram :-S når legen sendte inn henvisning til ul så fekk eg brev i posten fra sjukehuset med mykje info og div skjema som eg fylte ut og hadde med meg på den oul. Det er nok innskriving nok :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Rart at det er så stor forskjell fra sykehus til sykehus i lille Norge
Ja det er merkelig at ikke visse ting har samme system rundt om... Men det har vel noe med kapasiteten de forskjellige stedene....?!?
Vi har en liten kjøretur til sykehuset..ca 1,5 time, så hun sa når hun så adressen av dette kunne vi jo tatt på tlf, så hadde dere sluppet den lange turen over heia, men da hadde dere jo gått glipp av omvisningen da...:) .
Vi ville ta turen for å se eventuelt veg arbeid og omkjøring, sånn av vi ikke måtte styra med det når vi vimsa rundt i rush, eller midt på natta om noen uker, det er ikke ofte vi er der sykehuset ligger, så greit å være litt forberedt...;) og omvisninga bar uansett verdt det...:)

Kan vere det er meir aktuelt for dere som har mange sjukehus å velge mellom. Her på vestlandet blir det sjukehuset som er nærmest at ein tar, vertfall her. Orke ikkje å kjøre 3 timer for å komme fram :-S når legen sendte inn henvisning til ul så fekk eg brev i posten fra sjukehuset med mykje info og div skjema som eg fylte ut og hadde med meg på den oul. Det er nok innskriving nok :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Jeg har ikke så lang tur som deg, bare halve tia, men er ikke mange sykehus å velge mellom her.. Det er to sykehus på Sørlandet, et stykke ifra hverandre, jeg bor i midten så like langt til begge nesten, så her er nok det bare deres vanlige rutine...:)

Uff så grusomt!
Har max 10 dager overtid, det er lite fødende her om dagen og med min uflaks kommer han nok før tiden, så håper å slippe noe sånn...

Her er det max 12. Min dag 12 kommer på en lørdag, så da blir det vel dag 14. Ingenting som blir satt i gang i helgene

Ja det er merkelig at ikke visse ting har samme system rundt om... Men det har vel noe med kapasiteten de forskjellige stedene....?!?
Vi har en liten kjøretur til sykehuset..ca 1,5 time, så hun sa når hun så adressen av dette kunne vi jo tatt på tlf, så hadde dere sluppet den lange turen over heia, men da hadde dere jo gått glipp av omvisningen da...:) .
Vi ville ta turen for å se eventuelt veg arbeid og omkjøring, sånn av vi ikke måtte styra med det når vi vimsa rundt i rush, eller midt på natta om noen uker, det er ikke ofte vi er der sykehuset ligger, så greit å være litt forberedt...;) og omvisninga bar uansett verdt det...:)

Her er det vel 30 min til nærmeste sykehus og 2 til neste. Hvis det ikke er kø vel å merke... da kan en fort øke på 30-60 min til begge sykehusene

Her i Stavanger (på SUS) er det vanlig med innskriving på føden ca. 3-4 uker før termin, rett og slett for å ha personaliaen klar i forkant. Da jeg var førstegangs, var jeg inne til samtale og fikk omvisning. Leverte kopi av svangerskapspapirer og gikk i gjennom forventninger etc.

Denne gangen trenger jeg ikke å møte opp på innskriving. Det holder at jeg sender svangerskapspapirer og ark med blodtype og evt. fødebrev. Fikk beskjed under ultralyden at dersom det er et normalt svangerskap, henvises man til fødeloftet, og utover det henvises man til den andre fødeavdelingen.

Tror dette kun er vanlig i Stavanger.

Her er det 13 min til sykehuset, så jeg regner med å gå hjemme en stund før jeg kommer inn... Er et universitetssykehus, eneste her i området, så jeg håper ikke alt for mange føder samtidig som meg :)

Det er nok forskjellig hvordan sykehusene velger å praktisere det. Jeg bor i midt Rogaland og hører derfor automatisk til SUS (Stavanger) som er 20 min herfra.
Jeg har heller aldri hørt om at man skriver fødebrev som man legger i sammen med svangerskapsjournalen.. Og dette er mitt andre svangerskap. Mulig noe jeg har gått glipp av altså.

Back
Topp