Innskrivnigssamtale

Lotta80

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Skal på det i morra, blir spennende, vet ikke helt hva som skal skje på en sånn samtale, kanskje litt omvisning eller noe... Noen som alt har vært på det? Eller tidligere fødsler? ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva er det?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Øøøhm...jeg har født før, og jeg hadde ikke det med første mann. Så jeg slenger meg på de andre her, hva er det?

Ha ha vi søker, men alle får :P (Fniiiis alle skal få!!)

-Fra appen-

Litt kjipt om man står der i døra med babyen halveis mellom knærne og bare "nei sorry du har ikke søkt om plass. Fyll ut dette skjemaet og prøv igjen om et par uker" hahaha xD

Litt kjipt om man står der i døra med babyen halveis mellom knærne og bare "nei sorry du har ikke søkt om plass. Fyll ut dette skjemaet og prøv igjen om et par uker" hahaha xD

Ha ha uff, nei de kaller det for å søke, men i realiteten er det heldigvis bare et informasjonsark som skal sendes inn :P Da slipper de papirarbeid mellom riene!

-Fra appen-

Ha ha uff, nei de kaller det for å søke, men i realiteten er det heldigvis bare et informasjonsark som skal sendes inn :P Da slipper de papirarbeid mellom riene!

-Fra appen-

For jeg spurte JM i uke 18 ellerno om å søke fødeplass siden jeg ville ha fødestua (badekar og akupunktur, jordmordrevet avd) og hun sa det var bare å møte opp, men har skrevet nederst på helsekortet *ønsler fødestua :p

Jeg søkte føde plass (eller jm gjorde) og måtte vente på skriftlig svar på at det var ok. var på samtale på forhånd hvor vi snakket om fødselen og mine ønsker også ble jeg vist rundt på føden og barsel. Er det noe sånt du skal?

Vi skal også på innskrivningssamtale :)
Men tror det kun er snakk om litt signering av papirer/skjemaer og litt info/omvisning om/på avdelingene, forventninger, muligheter osv. Tviler på at man blir stoppet i døra med en baby halvveis mellom bena med "sorry, men dere har ikke booket noen avtale" ;)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Jeg har heller ikke søkt om fødeplass, trur jeg, men legen sendte henvisning til oul på det sykehuset jeg ville til, og for noen uker siden, fikk jeg innkalling til innskrivnigssamtale...:) jeg bor på Sørlandet, så kan være noe de har her?!
Skal gi dere tilbakemelding etter at jeg har vert der jeg...;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal også. Tror det er for å snakke om forventninger og ønsker til hvordan man ønsker å føde. Og sånn at de er forberedt tilfelle noen har noen spesielle ting å ta hensyn til. Og så er det noe snakk om man er rød eller grønn.

Jeg skal også. Tror det er for å snakke om forventninger og ønsker til hvordan man ønsker å føde. Og sånn at de er forberedt tilfelle noen har noen spesielle ting å ta hensyn til. Og så er det noe snakk om man er rød eller grønn.

Rød eller grønn ? ;p

Jeg skulle på det egentlig i september, men ettersom jeg bor så langt vekke fikk jeg papirene med meg hjem og sendte dem til dem. Er egentlig ren info om deg og barnefar, sykdommer tidligere fødsler o.l. er greit de har det på dataen når en kommer for å føde så slipper de å legge inn når en kommer.

Her i Stavanger er alle på innskriving, men ingen trenger å søke om fødeplass! :) slik jeg forsto det skal vi snakke litt om hvordan jeg ønsker det, levere fødebrev om jeg har skrevet dette, å en liten omvisning!

Innskrivning er jo det samme som journalskrivning. Det er kun for å "skrives inn", så er alt på G når fødselen starter.
Bare personalia osv. Rent formelt.
Man får ikke noe omvisning eller prate om hvordan man ønsker det osv. Det må man gjøre med jordmoren sin om.

Noen fleregangsfødende ønsker ikke å reise på innskrivning, så de får skjema til å fylle ut i posten, slik de slipper turen. Jeg fikk tilbud om det, men skal likevel reise inn, har fått avtale en mnd før termin :)

Back
Topp