Innskriving

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Gjør alle det? og hva skjer under innskrivingen? har lest et sted at det skjer et par uker før fødsel men jeg har ikke blitt innkalt på noen måte (mulig fordi jeg byttet sykehus under svangerskapet fordi vi flyttet) bør jeg ringe og be om det el?

Jeg var for ca 2 uker siden, i Arendal. Vet ikke om det er likt over hele landet. Sjekket egentlig bare at alle opplysningene stemmer (røyk, alkohol, sykdommer og hele den remsa de spør om på ordinær ultralyd også.) Også fikk jeg en omvisning på føden siden jeg ikke har sett det før :) var der vel maks 20 minutt

Kommer an på hvor man bor. På Kalnes er det ikke noe innskriving ihvertfall :)
Vil vel tro du hadde fått beskjed av lege/jm om det skal skje. Hvis ikke så er det jo bare å ta en tlf å spørre:)

Når jeg fikk innkalling til oul, fikk jeg med et skjema hvor jeg fylte ut personopplysninger, helse, div, samt personopplysninger om far. Som jeg leverte da jeg var der på ul.

Hos oss er det ikke noe utover ordinær ultralyd, så ingen ekstra innskrivningssamtale..
Kan be om omvisning om man ønsker tror jeg, men da må man ta kontakt selv:)

Jeg byttet sykehus etter oul og fikk da et brev med en del skjema jeg skulle sende inn. Ikke hørt noe mer etterpå, så jeg regner med at dette var innskrivningen. Det sykehuset hvor jeg skal føde har omvisning for gravide noen faste dager i uka, jeg tenkte jeg skulle gå i morgen da jeg ikke vet hvor sykehuset er en gang. Greit å slippe å orientere seg midt oppi rier. :P

Jeg var for ca 2 uker siden, i Arendal. Vet ikke om det er likt over hele landet. Sjekket egentlig bare at alle opplysningene stemmer (røyk, alkohol, sykdommer og hele den remsa de spør om på ordinær ultralyd også.) Også fikk jeg en omvisning på føden siden jeg ikke har sett det før :) var der vel maks 20 minutt
Jeg var også i Arendal for en del uker siden. Tror de har litt ekstra å spørre om da man kommer i kategori Arendal eller Kristiansand. For min del fikk jeg grønt lys på alt og møtte min drømmejordmor, så håper hun er på vakt når baby melder sin ankomst, bare synd jeg ikke husker navnet hennes

Jeg var også i Arendal for en del uker siden. Tror de har litt ekstra å spørre om da man kommer i kategori Arendal eller Kristiansand. For min del fikk jeg grønt lys på alt og møtte min drømmejordmor, så håper hun er på vakt når baby melder sin ankomst, bare synd jeg ikke husker navnet hennes
Så gøy at du også hører til Arendal :) Jeg fikk også grønt lys som ho kalte det :) Du får prøve å beskrive ho til de du møter på når du skal inn på føden, det er veldig godt mulig at de skjønner hvem du spør etter :P

Så gøy at du også hører til Arendal :) Jeg fikk også grønt lys som ho kalte det :) Du får prøve å beskrive ho til de du møter på når du skal inn på føden, det er veldig godt mulig at de skjønner hvem du spør etter :P
Får håpe det. Aner ikke hvor mange jordmødre som jobber der. Får bare krysse for at hun har vakt da :p

Jeg hører også til Arendal, og var på innskriving der :) Jeg håper også jeg får hun jordmoren som hadde samtale med meg, husker ikke navnet hennes men husker hun hadde nordmørsdialekt :) Ellers har jeg fått et positivt inntrykk av de ansatte på føden der så langt, siden jeg har ringt inn med diverse spørsmål en rekke ganger i graviditeten ( er førstegangs så lurer jo på alt ) :P

Jeg skal i dag i Kristiansand :) husker egentlig ikke helt hva som skjedde sist. Men skal bli godt med en samtale, da jeg har mange spørsmål ang min situasjon og igangsetting.

Var på innskriving på onsdag, og det var egentlig bare en oppfriskning av første svangerskapskontroll følte jeg :p De spurte om de samme spørsmålene, ang. . medisiner, røyking osv :-) Så var det tid for at vi kunne spørre om ting vi lurte på, og de som ikke hadde sett før kunne nok få en omvisning :-)

Back
Topp