Innskriving på føden

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Noen som har vært?
Hva går timen ut på? Hva snakker man om/tar opp?

Første gang jeg skal på dette, de gjorde ikke dette på forrige sykehuset jeg fødte, så er jo naturligvis litt nysgjerrig på hva det går ut på.
 
Jeg var for et par dager siden, hadde fått for meg at det var en omvisning i gruppe jeg skulle på, men det var egentlig en privat greie med en jordmor :p

Hun dobbeltsjekket at det som sto på helsekortet og i journalen stemte, og oppdaterte journalen der det mangla. Vi skreiv under på farskapserklæringen, og hun snakket litt om den generelle gangen i det hele, hvor vi skulle parkere og gå inn osv. Og litt om hva som skjedde etter fødselen, hva vi faktisk trengte i fødebagen, og svarte på våre spørsmål. Det var i grunn ganske trivelig, tok vel en halvtimes tid :)

Dette var på St Olavs da, ikke sikkert det er likt overalt :)
 
Hører også til St Olav og har ikke hatt innskriving :hilarious: Verken i 2016 eller nå.
 
Mener du omvisning? Jeg fikk en hel time med jordmoren. Hun svarte på alle mine spørsmål & mer; skrev noen notater i journalen min som jeg også skrev i fødebrevet etterpå ang. ønskene mine, så det blir lest opp med en gang vi kommer dit. Det hadde vært mange fødsler så det var nesten fullt overalt, men jeg fikk sett en fødestue, kantina og fellesstua. Hun gikk også gjennom alle papirene og dobbeltsjekket at alt var i orden og jeg kan føde der. Dette var på Kongsberg. Ekstremt hyggelig, blid og beroligende jordmor. Vi ble enige om at vi hadde god kjemi og krysset fingrene at jeg dukker opp der når det er hennes vakt.
 
Mener du omvisning? Jeg fikk en hel time med jordmoren. Hun svarte på alle mine spørsmål & mer; skrev noen notater i journalen min som jeg også skrev i fødebrevet etterpå ang. ønskene mine, så det blir lest opp med en gang vi kommer dit. Det hadde vært mange fødsler så det var nesten fullt overalt, men jeg fikk sett en fødestue, kantina og fellesstua. Hun gikk også gjennom alle papirene og dobbeltsjekket at alt var i orden og jeg kan føde der. Dette var på Kongsberg. Ekstremt hyggelig, blid og beroligende jordmor. Vi ble enige om at vi hadde god kjemi og krysset fingrene at jeg dukker opp der når det er hennes vakt.

Nei, ikke omvisning jeg tenker på :)
Har fått innkallelse i posten til innskriving og skal møte poliklinisk.
Hadde omvisning på forrige sykehuset jeg var på, men det foregikk i grupper og ble aldri sett på noe i forhold til journalen da.
Så tenker jo at innskriving er noe litt annet.
Kan se for meg at det er slik som Laufey beskrev litt lenger opp :)
 
Jeg har ikke hørt noe om dette i Bergen :confused005 Hadde vært litt betryggende å være på, da.
 
Nei, ikke omvisning jeg tenker på :)
Har fått innkallelse i posten til innskriving og skal møte poliklinisk.
Hadde omvisning på forrige sykehuset jeg var på, men det foregikk i grupper og ble aldri sett på noe i forhold til journalen da.
Så tenker jo at innskriving er noe litt annet.
Kan se for meg at det er slik som Laufey beskrev litt lenger opp :)
Da var dette helt nytt for meg. Jeg mistenker at her på Kongsberg ordner de en del av dette på OUL og resten på omvisning&jordmor samtale, som var med kun meg og jordmoren, men det kan hende jeg tar feil. Jeg husker at jeg fikk et skjema i posten som jeg måtte fylle ut og levere på OUL. Skal sjekke med jordmoren på neste kontroll om det er noe jeg gikk glipp av.
 
Da var dette helt nytt for meg. Jeg mistenker at her på Kongsberg ordner de en del av dette på OUL og resten på omvisning&jordmor samtale, som var med kun meg og jordmoren, men det kan hende jeg tar feil. Jeg husker at jeg fikk et skjema i posten som jeg måtte fylle ut og levere på OUL. Skal sjekke med jordmoren på neste kontroll om det er noe jeg gikk glipp av.

Ut fra det jordmora mi sa, har jeg forstått det slik at det er forskjellig fra sykehus til sykehus, ikke alle kaller inn til innskriving.
Er i grunn derfor jeg var litt nysgjerrig på hva som skjer på denne timen :)
 
På vårt sykehus er det kun felles omvisning, har ikke hørt om noe annet i hvertfall :shy:
Fylte ut skjema nå når jeg ble lagt inn for igangsetting.
 
Jeg var for et par dager siden, hadde fått for meg at det var en omvisning i gruppe jeg skulle på, men det var egentlig en privat greie med en jordmor :p

Hun dobbeltsjekket at det som sto på helsekortet og i journalen stemte, og oppdaterte journalen der det mangla. Vi skreiv under på farskapserklæringen, og hun snakket litt om den generelle gangen i det hele, hvor vi skulle parkere og gå inn osv. Og litt om hva som skjedde etter fødselen, hva vi faktisk trengte i fødebagen, og svarte på våre spørsmål. Det var i grunn ganske trivelig, tok vel en halvtimes tid :)

Dette var på St Olavs da, ikke sikkert det er likt overalt :)

Takk for info :D
Jeg skal også på innskrivning på St Olavs. Trodde kanskje det var pga at jeg skal ta KS. Så rart at noen har fått innskrivning og ikke andre. Kanskje vi har tidligere termin =)
 
Takk for info :D
Jeg skal også på innskrivning på St Olavs. Trodde kanskje det var pga at jeg skal ta KS. Så rart at noen har fått innskrivning og ikke andre. Kanskje vi har tidligere termin =)
Merkelig hvis samme sykehus ikke gir samme tilbud hvertfall :p Jeg fikk vare forespørsel på OUL om vi hadde lyst til å komme ca seks uker før termin, men alle mine minner fra samtalen sier at jordmora snakket om omvisning i gruppe :hilarious: Men jeg fikk med meg et rosa ark, og der står det jo at det er akkurat sånn som timen ble, så jeg må ha fantasert :p
 
Kan være de har begynt å tilby det til førstegangsfødende nå på st olav? Jeg har jo endel samtaler der fra før av da, er risikofødende pga fødselsskade sist, så var jo klart allerede på barsel for 3 år siden at jeg skulle ha tett oppfølging nært neste fødsel, så da trengs jo ikke innskriving i tillegg liksom :) Men i 2015/2016 ble det ihvertfall ikke tilbudt til noen, og omvisning ble heller ikke tilbudt pga smittefare
 
Da var dette helt nytt for meg. Jeg mistenker at her på Kongsberg ordner de en del av dette på OUL og resten på omvisning&jordmor samtale, som var med kun meg og jordmoren, men det kan hende jeg tar feil. Jeg husker at jeg fikk et skjema i posten som jeg måtte fylle ut og levere på OUL. Skal sjekke med jordmoren på neste kontroll om det er noe jeg gikk glipp av.
Ikke vært borte i det på Kongsberg, født der en gang før ;)
 
Kan være de har begynt å tilby det til førstegangsfødende nå på st olav? Jeg har jo endel samtaler der fra før av da, er risikofødende pga fødselsskade sist, så var jo klart allerede på barsel for 3 år siden at jeg skulle ha tett oppfølging nært neste fødsel, så da trengs jo ikke innskriving i tillegg liksom :) Men i 2015/2016 ble det ihvertfall ikke tilbudt til noen, og omvisning ble heller ikke tilbudt pga smittefare
Jeg er førstegangsfødende på st Olavs og har fortsatt ikke fått tilbud om dette :( er 31+0 idag!
 
Jeg er førstegangsfødende på st Olavs og har fortsatt ikke fått tilbud om dette :( er 31+0 idag!

Hm, nei da aner jeg ikke bakgrunnen for at noen har og andre ikke, merkelig! Kanskje spørre den kommunale jordmora di om hun vet noe om det?
 
Hm, nei da aner jeg ikke bakgrunnen for at noen har og andre ikke, merkelig! Kanskje spørre den kommunale jordmora di om hun vet noe om det?
Ja, muligens der problemet er, den kommunale jordmora vår er lsngtidssykemeldt, så har bare hatt en jordmor time nå (sist fredag) og da bytter to stk fra de to nabokommunene på å ha noen dager her i mnd :)

Edit: Ser først nå at dette ikke var august! Whops! :facepalm:
 
Dette kan du kanskje spørrje jordmor Katrine om? Ho har nettmøte her på forumet torsdag 20.juni kl. 20-22, men du kan poste spørsmålet ditt allereie no. Trykk her for å kome til nettmøterommet

Eg har aldri fått brev om "innskriving" før :p Kanskje det er noko nytt?
 
Jeg er førstegangsfødende på st Olavs og har fortsatt ikke fått tilbud om dette :( er 31+0 idag!

Min jordmor sa at dette var noe man ble kalt inn til i uke 36 (dersom sykehuset hold på med dette).
Jeg er 35+1 og fikk innkallingen min på fredag (var da 34+5). Så det kommer sikkert dersom St. Olavs gjør innskriving :)
 
Back
Topp