Innsett og timing / angst

Førstings

Elsker forumet
VIP
Novemberbarna 19
Har gleda meg så til innsett, og kunne liksom ikke komme fort nok i gang. Vi tok privat for å få fortgang, selvom vi egentlig trengte pengene til andre ting [emoji85]
Men nå har jeg begynt å bli litt ‘usikker’, føler plutselig timingen er dårlig og har en del angst om dagen, ble utløst igjen etter såå mye stress og negative hendelser på en gang for noen måneder siden. Det er så vondt/slitsomt.. [emoji20] Er ikke deprimert eller noe, er stort sett glad. Men det er «fysisk vondt» å ha så mye angst..

Noen som har erfaring med gravidhormoner og angst? Ble angstsymptomene bedre/verre? [emoji5]

Og blir timingen noen gang riktig...

Har 6 eskimoer på frys [emoji173]️

Har gleda meg så til innsett, og kunne liksom ikke komme fort nok i gang. Vi tok privat for å få fortgang, selvom vi egentlig trengte pengene til andre ting [emoji85]
Men nå har jeg begynt å bli litt ‘usikker’, føler plutselig timingen er dårlig og har en del angst om dagen, ble utløst igjen etter såå mye stress og negative hendelser på en gang for noen måneder siden. Det er så vondt/slitsomt.. [emoji20] Er ikke deprimert eller noe, er stort sett glad. Men det er «fysisk vondt» å ha så mye angst..

Noen som har erfaring med gravidhormoner og angst? Ble angstsymptomene bedre/verre? [emoji5]

Vi har slitt i mange år med nr 2.. Vi har vært igjennom et tøft år med IVF og vi hadde 2% sjans for å klare det med IVF. I tillegg har jeg slitt med angst og depresjoner i mange år og lenge før vi startet prosessen. Jeg har klart å holde angsten i sjakk helt til jeg ble gravid [emoji15] med 2 % sjans... og her sitter jeg i uke 14. Jeg er jo glad og takknemlig men allikevel ikke.. jeg vet ikke om det er angst/dep. som gjør det sånn eller om det er gravidhormoner men jeg har ikke hatt det sånn veldig bra med meg selv hittil. Sliter med å ikke føle meg takknemlig og glad.
Jeg tror aldri timiningen er helt riktig[emoji848]
Håper du finner en løsning som passer for deg/dere! Masse lykke til med 6 eskimoer![emoji4][emoji173]️

Aller først gratulerer[emoji173]️
Ja.. Vanskelig [emoji20] Har du brukt noe medisiner for det før som har hjulpet deg? Jeg har gått på medisiner tidligere, var mye bedre da jeg brukte medisiner mot angsten, så de var vel kanskje gode.. Har vært uten noen mnd nå. (Ssri)
Har dere hatt privat eller offentlig forsøk?[emoji173]️ Vet klinikken om det at du har hatt angst/depresjon? Lurte litt på å fortelle at jeg har en del angst og hva de anbefaler å gjøre. Om det kanskje går an å stå på en lav dose med medisiner for å holde det i sjakk..om gravidhormoner gjør det verre så kan det bli veldig slitsomt med all adrenalinet og stresshormoner osv.. [emoji173]️ Men samtidig vil jo ikke gjøre noe som kan få konsekvenser for et lite vesen... vanskelig oppveiing, at ikke angst osv bare kan gå over, blah! [emoji30]

Så trist å lese! Håper du føler deg bedre snart[emoji173]️

Huff, ikke noe godt å ha det sånn. Går du på noen medisiner nå? Jeg fikk angst av progynova som jeg skulle bruke ifm med et fryseforsøk. Endte med at jeg måtte sette inn i naturlig syklus i stedet.
Uansett alltid mye følelser og stress med ivf forsøk. Har du evt forsøkt å snakke med en psykolog eller noe? Kanskje det kan hjelpe noe.

Håper dette går veien :) Masse hell og lykke <3

Back
Topp