• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Innsett i styrt syklus

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Noen som kan forklare litt gangen i det? Har spurt om å få det neste gang, så håper de lar meg prøve det. Setter man ovitrelle?

Det jeg har nå. Østrogen fra dag 1 for å hemme folikkelvekst . Ul kontroll for å se slimhinnetykkelse og at det ikke er ledende folikler.
Progesteron fra like mange dager embryo er før det settes inn.
Man går på østrogen og progesteronstøtte ganske lenge etterpå, ca hele første trimester.

Styrt syklus er uten eggløsning. Så de sjekker bare at du får god nok slimhinne, og at du ikke har noen folikler som vokser. Med en gang de er fornøyd med dette så kan de planlegge innsett utfra hva som passer avtaleboken deres. Jeg hadde en styrt syklus hvor alt gikk relativt greit, så hadde jeg en styrt syklus hvor slimhinnen var for tynn og jeg måtte gå noen uker ekstra for å vente på treeeeeg vekst.

Og siden du ikke har hatt eggløsning må du fortsette med tilførte hormoner lenge ved graviditet. :)

Signerer Eiddwen over. Ene syklusen jeg hadde styrt hadde jeg innsett på dag 20etellerannet. Så som regel trenger man bare gå på pillene/plaster frem til de er fornøyd med slimhinne.
De fleste responderer veldig bra på progynova/estradot, så krysser selvsagt fingrene for deg. Men du bør også vite at det kan bli avbrutt om du likevel utvikler for stor folikkel, eller slimhinnen ikke blir tykk nok. Jeg hadde selv et avbrutt pga dette. Og bivirkninger kan det være en del av. Både jeg og flere har hatt det. Mye hodepine og nedstemthet. Mens andre ikke merker noe.
Uansett, tror det blir godt for deg å prøve det kontra naturlig som du nå har stresset kroppen med flere sykluser[emoji1360]

Takk for svar damer [emoji8] Om man likevel skulle få en ledende folikkel, får man sette ovitrelle da?

Takk for svar damer [emoji8] Om man likevel skulle få en ledende folikkel, får man sette ovitrelle da?

Nei, ikke på St.Olavs hvertfall!

Nei. Da blir det avbrutt. Og det blir avbrutt om slimhinnen forblir tynn. Jeg begynte å blø før innsett den ene gangen, jeg tror ikke det var optimalt heller.

Nei. Da blir det avbrutt. Og det blir avbrutt om slimhinnen forblir tynn. Jeg begynte å blø før innsett den ene gangen, jeg tror ikke det var optimalt heller.

Hva skjer med egget da? [emoji848] Nei det er det nok ikke. Synes det er rart at St.Olavs i det hele tatt vurderte innsett nå selvom jeg blør.. Kan begynne å lure litt [emoji28]

Hva skjer med egget da? [emoji848] Nei det er det nok ikke. Synes det er rart at St.Olavs i det hele tatt vurderte innsett nå selvom jeg blør.. Kan begynne å lure litt [emoji28]

De tar det ikke ut av fryseren. Det du modner løsner du nok når du slutter med medisinene vil jeg anta. Aldri opplevd det jeg. :)

De tar det ikke ut av fryseren. Det du modner løsner du nok når du slutter med medisinene vil jeg anta. Aldri opplevd det jeg. :)

Ja jeg mente egget jeg evt produserer [emoji87] Hmm, nei det blir iallefall spennende å se [emoji4] Kropp som er kvitt alle baselusker og innsett i styrt syklus, det må jo bare bli bra, for det er ikke mer man kan gjøre..

Spørsmål her... skal jeg ha eggløsningsslim i styrt syklus? Kjente jeg fikk helt noia nå.

Spørsmål her... skal jeg ha eggløsningsslim i styrt syklus? Kjente jeg fikk helt noia nå.

Er vel at slimhinnen blir moden? :) Håper det, husker ikke om jeg hadde det.

Håper det.. kjenner noe voldsomt til murringer, men ikke i eggstokkene. El.test er nesten helt blank. Skjønner ingenting

El-slim er veldig tett knyttet til østrogenstigning (som man altså normalt har før og under LH-stigningen), så skulle tro at du absolutt får slim av østrogentilskudd ja :)

El-slim er veldig tett knyttet til østrogenstigning (som man altså normalt har før og under LH-stigningen), så skulle tro at du absolutt får slim av østrogentilskudd ja :)
Det er egentlig veldig logisk, stakkars Lean prøvde berolige med med det igår, jeg tenkte det var feil fordi jeg har fryseforsøk, men hun hadde nok helt rett likevel :cat: siden jeg i panikken tok en eltest som var nesten helt blank så roet jeg meg

Back
Topp