Innsett i Mai :)

Gratulerer! Det er ikke så lett å vite hvordan man skal stimulere i starten. Jeg synes du skal være stolt og fornøyd med deg selv. Bra jobba!!! Du trenger bare ett egg. Ofte er det slik at jo færre egg, jo bedre kvalitet! Jeg krysser fingre for deg. Gleder meg til å høre oppdateringen i morgen! :) :)

Vi får dessverre ikke høre noe før på onsdag :( det er kjipt det!
Ja, det skal heldigvis bare til ett egg :)

Oiioi!!!!! Dette er så spennende! Nå er jeg ferdig med ultralydundersøkelse, og er på tur hjem. De fant 8 store fine eggposer. Skal ta de resterende 200 ie gonal f i dag, deretter orgalutran i morgen tidlig, to sprøyter Ovitrelle i morgen også blir det pinadø uttak på torsdag!

De skal deretter dyrke til blastocyst, også innsett på tirsdag neste uke  sick!!

Er det positivt med blasto!!? Jeg hadde aldri trodd at mitt første forsøk ville bli et blasto-forsøk!!

Oiioi!!!!! Dette er så spennende! Nå er jeg ferdig med ultralydundersøkelse, og er på tur hjem. De fant 8 store fine eggposer. Skal ta de resterende 200 ie gonal f i dag, deretter orgalutran i morgen tidlig, to sprøyter Ovitrelle i morgen også blir det pinadø uttak på torsdag!

De skal deretter dyrke til blastocyst, også innsett på tirsdag neste uke  sick!!

Er det positivt med blasto!!? Jeg hadde aldri trodd at mitt første forsøk ville bli et blasto-forsøk!!

Sååå bra! :D De dyrker ikke til blasto med mindre de har tro på at du har gode egg. Det sa de til meg i alle fall. Ved fertilitetssenteret ønsket de at man hadde noen egg og ta av også. Blasto gir litt høyere graviditetsrate, så jeg var veldig positiv i alle fall. En større andel av fryseeggene overlever også :) Lykke til :)

Tusen takk jenter <3
Her ble det bare 5 egg også blir det ICSI, pga dårlig sædprøve. Legen sa det var tydelig at jeg skulle hatt mye høyere dose medisiner, så om det blir en neste gang så skal jeg ha enten dobbel dose av hva jeg hadde nå, eller maks dose.
Og fy flate så vondt jeg har, klarer ikke å sitte på rompa. Så blir noen koselige 3 timer i bil hjem :/ skulle ønske det var lov å ligge på magen i passasjersetet.
Skjønner at du er litt skuffet, men husk at jeg fikk bare fire egg, ett befruktet og ble gravid! Kanskje du til og med får noen på frys:-) Håper hjemreisen går greit❤️

Sååå bra! :D De dyrker ikke til blasto med mindre de har tro på at du har gode egg. Det sa de til meg i alle fall. Ved fertilitetssenteret ønsket de at man hadde noen egg og ta av også. Blasto gir litt høyere graviditetsrate, så jeg var veldig positiv i alle fall. En større andel av fryseeggene overlever også :) Lykke til :)

Ah, har skikkelig god følelse inni meg nå:) spent, men samtidig merkelig rolig :)

Skjønner at du er litt skuffet, men husk at jeg fikk bare fire egg, ett befruktet og ble gravid! Kanskje du til og med får noen på frys:-) Håper hjemreisen går greit❤️

Ja, det er heldigvis bare ett som må til :) og hadde jeg fått over 15 ville det ikke blitt noe innsett. Så vi satser på at det ble kvalitet i stedet for kvantitet :)
litt over halvveis hjemme nå, smertene er nå byttet ut med ekstrem kvalme, så angrer dypt på at jeg ikke ba om kvalmestillende før vi reiste.

Tusen takk jenter <3
Her ble det bare 5 egg også blir det ICSI, pga dårlig sædprøve. Legen sa det var tydelig at jeg skulle hatt mye høyere dose medisiner, så om det blir en neste gang så skal jeg ha enten dobbel dose av hva jeg hadde nå, eller maks dose.
Og fy flate så vondt jeg har, klarer ikke å sitte på rompa. Så blir noen koselige 3 timer i bil hjem :/ skulle ønske det var lov å ligge på magen i passasjersetet.
5 er mere enn nok som andre sier her trenger du bare 1 perfekt egg :) Masse gratulerer og lykke til :)

Får dere som har hentet ut mer enn 17 egg lov å sette inn i samme syklus? Han jeg var hos i dag på St. Olav sa at der fikk man ikke sette inn igjen, om man fikk ut mer enn 15 egg. Men ser jo det er stor forskjell fra sted til sted.

Og når satte dere første progesteronstøtte? Jeg rekker jo i teorien å sette to ganger i dag, men vet ikke om det er for tidlig, så kort etter uttak?

Får dere som har hentet ut mer enn 17 egg lov å sette inn i samme syklus? Han jeg var hos i dag på St. Olav sa at der fikk man ikke sette inn igjen, om man fikk ut mer enn 15 egg. Men ser jo det er stor forskjell fra sted til sted.

Og når satte dere første progesteronstøtte? Jeg rekker jo i teorien å sette to ganger i dag, men vet ikke om det er for tidlig, så kort etter uttak?
Jeg får sette inn. Hadde ut 17 egg, men noen var visst ikke modne. Hun sa jeg var litt overstimulert, men så lenge jeg drikker masse vann og ikke bare ligger stille, så skal det nok gå over ganske raskt :) Jeg skal ta 2 cyclogest (vaginaltabletter) i morgen tidlig og 2 på kvelden, ingen på onsdag før ETTER at jeg har satt inn igjen. De vil helst ikke at man roter oppi der etter uttak pga bakterier osv. Så lenge det forholdet seg urørt er det sterilt. :)

Tusen takk jenter <3
Er jo store muligheter for at det holder mer enn nok med de fem eggene;) Håper formen begynner å bli bedre og krysser fingre for gode egg:signs003

Jeg fikk nesten ikke sette inn igjen fordi de mistenkte mer enn 15 egg - men ble heldigvis akkurat!

Hadde time på morgenen og fikk beskjed om å sette lutinus 3 ganger samme dag - satte første dosen med en gang jeg kom hjem

Back
Topp