Innsett i Mai :)

det er absolutt dyrt å gå privat! Burde nok ventet på det offentlige men hadde ikke tolmodighet til det hehe!
Men nå har jeg blitt forkjøla, vet du/ noen om det kan påvirke forsøke? Kan det være vi me avbryte? Burde jeg ringe inn å gi beskjed om det til legen? ;p
Det gjør ikke noe om du er syk ut fra hva jeg vet. Om du skal starte opp ned lang protokoll og skal ta nesespray spør du dem bare hva du skal gjøre om du er helt tett.

Spennende! Er det deres første forsøk?
Det er mitt femte ferskforsøk, så begynner å bli en gammel traver i gamet dessverre. :hungover: Trenger å bli smittet litt av optimismen deres for å bevare motet! hehe ;) Håper virkelig at det lykkes for oss alle!

Det er mitt femte ferskforsøk, så begynner å bli en gammel traver i gamet dessverre. :hungover: Trenger å bli smittet litt av optimismen deres for å bevare motet! hehe ;) Håper virkelig at det lykkes for oss alle!
Oi, da har du vært gjennom mye! Har du blitt gravid på noen av forsøkene? Håper dere lykkes nå.

Da har vi vært til kontroll :-) Puregon 100 IE fra dag 3 og Orgalutran 0,25 etter hvert. Nå går det fort i svingene her, og venter bare på mens nå iløpet av uka :-D

det er absolutt dyrt å gå privat! Burde nok ventet på det offentlige men hadde ikke tolmodighet til det hehe!
Men nå har jeg blitt forkjøla, vet du/ noen om det kan påvirke forsøke? Kan det være vi me avbryte? Burde jeg ringe inn å gi beskjed om det til legen? ;p
Det skal ikke ha noe å si med mindre du har mye feber. Men etter innsett er det faktisk mange som mener det har god effekt. Immunforsvaret ditt er nemlig mer opptatt av å jobbe med forkjølelsen enn å støte fra seg et egg.

Da har vi vært til kontroll :-) Puregon 100 IE fra dag 3 og Orgalutran 0,25 etter hvert. Nå går det fort i svingene her, og venter bare på mens nå iløpet av uka :-D

Så spennende :) En god følelse da prosessen går fremover! Gleder meg til å følge med.

Har du mange egg? Det var jo nok så lav dose? :)

Så spennende :) En god følelse da prosessen går fremover! Gleder meg til å følge med.

Hei! Blander meg litt inn her nå... Jeg skal begynne med gonal f 100 ie, og det er jo også en lav dose. Når du da sier "mange egg", vil det si høy AMH eller pco(s), eller evt begge deler? Jeg har liksom ikke peiling på hvorfor jeg har fått den doseringen jeg har fått, men kan de være redd for overstimulering?

Jeg har aldri hørt ordet pco blitt brukt hos meg, men fikk høre på en ul at jeg har mange egg. Tenkte det var positivt jeg, haha:p

Sorry at jeg bryter inn, men jeg skal jo da også igang i mai;)

Hei! Blander meg litt inn her nå... Jeg skal begynne med gonal f 100 ie, og det er jo også en lav dose. Når du da sier "mange egg", vil det si høy AMH eller pco(s), eller evt begge deler? Jeg har liksom ikke peiling på hvorfor jeg har fått den doseringen jeg har fått, men kan de være redd for overstimulering?

Jeg har aldri hørt ordet pco blitt brukt hos meg, men fikk høre på en ul at jeg har mange egg. Tenkte det var positivt jeg, haha:p

Jeg har mange egg, men ikke pco(s), og har derfor "lav dose" :) Jeg har spurt flere av de på ivf avdelingen om dette, og de er ganske sikre på at jeg ikke har pco, ingen cyster, problemer med vekt el. Du kan ha mange egg uten å ha denne diagnosen :)

Jeg har mange egg, men ikke pco(s), og har derfor "lav dose" :) Jeg har spurt flere av de på ivf avdelingen om dette, og de er ganske sikre på at jeg ikke har pco, ingen cyster, problemer med vekt el. Du kan ha mange egg uten å ha denne diagnosen :)

Ok, så det kan da være helt normalt og egentlig også positivt:) topp. Finner ingen feil på verken meg eller mannen:)

Syns bare det er gøy å dele erfaringer jeg :)

Jeg mener at de ser at du har mange egg på innvendig UL. Det kan være et tegn på PCOS har jeg lest. Jeg har selv fått beskjed om at jeg har mange egg, men jeg har ikke PCO/S allikevel. Så de kan se mange egg på innvendig UL, uten at man har den diagnosen.

Det som kan være negativt med mange egg, er at man lettere blir overstimulert ja. Hvis man får mange egg som vokser raskt, kan visst kvaliteten blir dårligere også.

Jeg bruker bare 125 IE selv :)

Syns bare det er gøy å dele erfaringer jeg :)

Jeg mener at de ser at du har mange egg på innvendig UL. Det kan være et tegn på PCOS har jeg lest. Jeg har selv fått beskjed om at jeg har mange egg, men jeg har ikke PCO/S allikevel. Så de kan se mange egg på innvendig UL, uten at man har den diagnosen.

Det som kan være negativt med mange egg, er at man lettere blir overstimulert ja. Hvis man får mange egg som vokser raskt, kan visst kvaliteten blir dårligere også.

Jeg bruker bare 125 IE selv :)

Er spent på hvordan jeg blir å respondere på 100 ie :) håper at jeg responderer bra!! Slik at jeg slipper å justere opp dose osv. Har ikke nok medisin til det, fikk én penn gonal f 900 ie, og det er nok til akkurat 9 dager :p

Jeg har pco og har en amh som svinger fra 74 til 63. Har ca 30 eggposer på hver side (etter siste opptelling på ul.) som da regnes som ekstremt mange:) Men som regel starter de på lav dose på første forsøk. Så øker de evt dosen utover hvis det går litt tregt:) Det er ikke bra å starte så høyt hvis man ikke har veldig lav amh eller få egg da:)

Det var noen egg der, men hvor mange vet jeg ikke. Ingen PCOS eller andre ting. Her er det mannen som har dårlig kvalitet på sine soldater. Er vårt første forsøk, og skal ha ICSI :-)
Hentet ut sprøytene i dag, spent på stikkingen :-D

Oi, da har du vært gjennom mye! Har du blitt gravid på noen av forsøkene? Håper dere lykkes nå.

Føler jeg har fått min dose ja. Opplevde en såkalt kjemisk graviditet på tredje forsøk. Fikk positive streker i fire dager før det forsvant. Er dette ditt første forsøk? Håper det lykkes for deg. :happy:

Føler jeg har fått min dose ja. Opplevde en såkalt kjemisk graviditet på tredje forsøk. Fikk positive streker i fire dager før det forsvant. Er dette ditt første forsøk? Håper det lykkes for deg. :happy:
Så utrolig trist det må ha vært med den kjemiske. Heldigvis betyr det at du kan bli gravid! Det er vårt første forsøk, ja:) Tusen takk for det❤️

Så utrolig trist det må ha vært med den kjemiske. Heldigvis betyr det at du kan bli gravid! Det er vårt første forsøk, ja:) Tusen takk for det❤️
I tillegg til forsøket har jeg også blitt gravid på naturlig måte i 2012, men hadde SA i uke 12 dessverre. Så det skal i prinsippet være fysisk mulig selv om det ikke skjer på nytt. Merkelige kroppen! Men nå skal jeg ikke sutre og beklage meg mer. Kjempespennende at det er ditt første forsøk. Husker at jeg selv syntes det var spennende og nervepirrende å begynne med medisinene. Time will show! :signs003

Da har jeg fått mensen! :-D (aldri jublet mer for det noen gang ;-) ) Og det betyr at jeg skal begynne med sprøyter til Fredag allerede! Nå blir jeg bare mer og mer spent,- og litt nervøs :-) Er på jobb (nattevakt denne uka) og klarer nesten ikke tenke på annet! Dette er jo bare første forsøk og ser at noen av dere der ute har forsøkt opptil flere ganger.. Ønsker i hvertfall alle mai'ere (og alle andre) masse lykke til! Skulle ønske det klaffet og at spiren klorer seg fast hos oss alle <3 Hvordan er det med mennene deres oppi det hele forresten? :-) min man føler skyld for at vi må igjennom dette, men det har jeg sagt at han ikke må tenke på. Og så synes han litt (veldig) synd på seg selv som må levere sædprøve :-P Men han er utrolig støttende og god å ha! :-)

Back
Topp