Innsett i april

Sonalita, jeg kjenner også på stresset og har mange tanker om hva hvis, om egg som ikke vokser, befruktes og diverse. I tillegg drømmer jeg veldig mye rart der jeg ligger å svetter i senga...og disse sprayeukene har føltes som en evighet. Nå starter jeg med sprøyter og har på en måte fått fornyet håp, nå skal det lages baby!

Ja, jeg klarer liksom ikke å tro at det ikke skal gå :) de siste dagene nå har vært ganske ille, hetetokter og ør i hodet, og lett irritabel, uff gruer meg til overgangsalderen!

Var du på kontroll i dag før du startet på sprøyter? Skal på kontroll på tirsdag, men lurer på om jeg skal ta en eller to doser av nesesprayen den morgenen jeg skal på kontroll... Når man begynner på sprøyter skal man jo bare ta en dose om morgenen og en om kvelden..
Nå skal det lages babyer, jeg kan ikke forestille meg hvor glad jeg blir hvis det faktisk går :)

Da har jeg vært på UL. Skal øke dosen med Sprøyter og ny kontrol på fredag.
Gikk det greit, og så alt greit ut? Måtte du øke dosen mye? Og tror de fremdeles på uttak neste uke?

Spennende å følge deg siden vi ligger så likt mtp datoer og slikt. :)

Måtte du inn til behandlingsstedet igjen til neste kontroll? Det er det jeg sliter litt med, da jeg bor 2+- timer borte fra Haugesund, så hele dagen gårt bort til kontrollen for meg, blir dumt hvis jeg må inn til kontroll 2-3 ganger.

Jeg skal øke fra 150 til 225. Var 6 som var i forskjellig størrelse, 2 på høyre og 4 på venstre. Hørtes ut som om det blir inn til Porsgrunn på mandag eller tirsdag. Jeg går til kontroll hos gyn i Kristiansand. Hun som henviste oss.

:)
Ja, jeg klarer liksom ikke å tro at det ikke skal gå :) de siste dagene nå har vært ganske ille, hetetokter og ør i hodet, og lett irritabel, uff gruer meg til overgangsalderen!

Var du på kontroll i dag før du startet på sprøyter? Skal på kontroll på tirsdag, men lurer på om jeg skal ta en eller to doser av nesesprayen den morgenen jeg skal på kontroll... Når man begynner på sprøyter skal man jo bare ta en dose om morgenen og en om kvelden..
Nå skal det lages babyer, jeg kan ikke forestille meg hvor glad jeg blir hvis det faktisk går :)

Yes, det skal det!
Var på kontroll i går og oppstart av sprøyter i dag. Så i går sprayet jeg som vanlig, i dag så er det kun en gang to ganger daglig. Fikk opplæring i sprøytene etter kontroll hos lege. Klarte faktisk sette sprøyta helt selv i dag. Stolt

Jeg skal øke fra 150 til 225. Var 6 som var i forskjellig størrelse, 2 på høyre og 4 på venstre. Hørtes ut som om det blir inn til Porsgrunn på mandag eller tirsdag. Jeg går til kontroll hos gyn i Kristiansand. Hun som henviste oss.
Åh, så gøy! Kjenner jeg gleder meg til imorgen!

Og så greit at du får gå til gyn i Kristiansand, og slippe å reise helt opp til Porsgrunn. Masse lykke til ihvertfall! :)

:)

Yes, det skal det!
Var på kontroll i går og oppstart av sprøyter i dag. Så i går sprayet jeg som vanlig, i dag så er det kun en gang to ganger daglig. Fikk opplæring i sprøytene etter kontroll hos lege. Klarte faktisk sette sprøyta helt selv i dag. Stolt

Så bra, det må du være fornøyd med :) hvilke sprøyter bruker du? Jeg skal ha den som starter på "p", husker ikke hva den het. Google det for en tid tilbake, og ser ut som det er en slags penn..ligner på den diabetes-sprøyta.

Så bra, det må du være fornøyd med :) hvilke sprøyter bruker du? Jeg skal ha den som starter på "p", husker ikke hva den het. Google det for en tid tilbake, og ser ut som det er en slags penn..ligner på den diabetes-sprøyta.

Jeg går på Gonal-f. Medisinen ligger ferdig inne i pennen, bare å vri rundt på et lite hjul for å sette dosen, så stikke inn og trykke på en knapp. Sprøytespissen er kort og tynn. Du skal sikkert gå på Puregon, har hørt at den er helt lik Gonal, samme virkestoff , men forskjellig produsent. Det ligger filmer på you tube fra produsenten, som er nøye forklart. Kommer helt sikkert til å gå veldig bra med deg, bare kjøre den inn i magen og trykke på.. :-)

Jeg går på Gonal-f. Medisinen ligger ferdig inne i pennen, bare å vri rundt på et lite hjul for å sette dosen, så stikke inn og trykke på en knapp. Sprøytespissen er kort og tynn. Du skal sikkert gå på Puregon, har hørt at den er helt lik Gonal, samme virkestoff , men forskjellig produsent. Det ligger filmer på you tube fra produsenten, som er nøye forklart. Kommer helt sikkert til å gå veldig bra med deg, bare kjøre den inn i magen og trykke på.. :)
Puregon var det :) Det hørtes jo greit ut, bedre med et stikk enn sånn kroppen har det nå... Like før jeg kontaktet legen i dag for å få sykemelding, men så liker jeg meg så godt på jobb, og det får meg jo til å tenke på noe annet. Bedre å være her med hyggelig kollegaer, enn å ligge hjemme på sofaen alene :) får bare takle det å være helt i ulage... Teller dager til stillingen nå, gleeeder meg! Når sjal du inn på kontroll igjen?

Puregon var det :) Det hørtes jo greit ut, bedre med et stikk enn sånn kroppen har det nå... Like før jeg kontaktet legen i dag for å få sykemelding, men så liker jeg meg så godt på jobb, og det får meg jo til å tenke på noe annet. Bedre å være her med hyggelig kollegaer, enn å ligge hjemme på sofaen alene :) får bare takle det å være helt i ulage... Teller dager til stillingen nå, gleeeder meg! Når sjal du inn på kontroll igjen?
ja, jeg er enig med deg. Tenkte litt på det selv også, men for meg er det beste å være i aktivitet på dagene. Jeg blir helt gæren av å gå hjemme, har runda Google med spørsmål om prøverørsprosessen før klokka har runda 12.. haha. Jeg skal på kontroll om en uke. Får håpe at det vokser som det skal inni der :-)

oy, det går unna ja.. og mange kontroller, men fint at de følger prosessen så tett sånn at folliklene er på sitt beste når du setter eggløsningssprøyta. Lykke til og håper at hun får en dato å forholde deg til! :-)

Forsøket vårt ble avbrutt idag. Jeg har ikke reagert korrekt på stimuleringen, og har to store follikler på venstre side, og flere små på høyre, slik at det ikke ville vært gunstig for oss å fortsette forsøk. Derimot, siden vi er uforklarlig infertile, altså det er ingenting i veien med meg eller med ham, så endrer de det til inseminering, slik at stimuleringen i seg selv ikke går helt til spille. Og dette er jeg veldig fornøyd med! Det betyr at vi fremdeles sitter med tre forsøk, og alt vi har kjøot av medisiner går på den HELFO ordningen for tre forsøk, selv om vi gjennomfører inseminering.

Jeg skal ta EL sprøyta på lørdagskveld, og så vi skal vi inn igjen på mandag. Er kanskje 20-25% sjans for å lykkes, mot 30-35% ved vanlig IVF. Men i tillegg er jeg stimulert slik at dette skulle være mer optimalt enn ved vanlig inseminasjon.

Back
Topp