Innsett Desember <3

Her sitter jeg i det ene øyeblikket å ikke tenker på det, og i neste små panikk for at egget ikke overlever eller at eggløsningstesten slår ut på en onsdag eller torsdag. For da blir forsøket utsatt til neste syklus.

I morra kommer heldigvis mannen hjem fra to uker jobbing i Stavanger. Skal bli godt å få han hjem så jeg har noen å snakke med. Jeg mistet jobben nettopp, så er hjemme hele dagen. Da blir dagene lange når han i tillegg er på reise.

Håper november går fort, at vi får Tr på besøk når hun skal, og at innsett går fint, og at vi får kjempe fin test når den tiden kommer. Vi har jo holdt følge en stund nå vi Bubbly.
Ja, det har vi Curly <3
Uff, vet hvor tøft det er med de tankene. At eggene må overleve, og ikke minst feste seg. At det klaffer i kalenderen osv osv... Det er normalt å tenke på hva som kan gå galt, men det vi må gjøre da er å innse at vi ikke kan gjøre noe med disse bekymringene og prøve å legge dem bort.
Så trist å ikke ha jobb... Jeg har en ganske stressende og ikke spesielt morsom jobb (den var bra til å begynne med, men utviklingen har vært dårlig), men allikevel er jeg glad jeg har en jobb å gå til. Håper du finner en ny en ganske kjapt :) og blir nok bra å få hjem mannen og! :)
Vi skal komme i mål denne gangen her syns jeg. Små spirer som fester seg og utvikler seg til små prinser og prinsesser inne i magene våre :) Happy Thoughts <3

Dagene rusler saaakte avgårde... Søndag skal jeg "endelig" begynne på nesespray :) sprøytestart er 18/11 og hvis alt går som det skal regner jeg med uttak/innsett første uken i desember :)

Tiden etter september forsøket har gått ekstremt tregt for min del.

Vet ærlig talt ikke hvordan troen er denne gangen. To negative før,hvorfor skal det tredje bli noe bedre liksom?

En sekund tenker jeg "hvordan barnevogn skal vi ha?" Mens det neste er det "jeg kommer aldri til å bli gravid igjen"...
Vi håper på tidenes beste julegave ihvertfall :) ❤️
Hvis du har vært gravid før så VET du hvertfall at du kan bli det igjen :) Det er det som holder meg oppe. Syns også tiden har gått ufattelig sakte siden september. Så spennende med nytt ferskforsøk da! Alle gode ting er 3 ;) Hadde vært en FANTASTISK julegave for dere med positiv test i hånda :)

Hvis du har vært gravid før så VET du hvertfall at du kan bli det igjen :) Det er det som holder meg oppe. Syns også tiden har gått ufattelig sakte siden september. Så spennende med nytt ferskforsøk da! Alle gode ting er 3 ;) Hadde vært en FANTASTISK julegave for dere med positiv test i hånda :)

Da var en kjemisk en(men hjemmelaga av alle ting) :) så,ja det er en liten trøst.

Håper alle gode ting er tre :) For en julegave det hadde blitt :)

Det var ikke mye margin nei, får håpe tr kommer som bestilt da! Jeg var også redd for å bli forsinket og få beskjed om at det måtte utsettes til etter jul. Det føles jo som en evighet å måtte vente enda lenger enn man allerede må! Men så kom tr til riktig tid her (selv om jeg stresset litt med det og var redd stresset skulle gi forsinkelse hehe), så håper det blir sånn for deg også:)
Lettere sagt enn gjort å fokusere på andre ting, noen dager går det fint mens andre dager har man lyst til å bli i sengen og sove bort ukene til man skal i gang. Jeg bare teller ned og teller ned og syns ikke tallene går fort nok mot null:p
Å! Så bra tanta kom når hun skulle! :D Jeg tror det er fint lite vi kan gjøre/tenke/føle for å påvirke mensen egentlig. Hu kommer når hu kommer... Har ett håp om at hun er pålitelig. Det er sjeldent hun er utenom 30-32 dager så prøver å tenke det går bra.
Akkurat nå skulle jeg ønske vi kunne spole frem til desember. Eneste jeg vet er at desember går FORT :) Det gjør den alltid. November...: ikke så rask

Heldiggris som starter allerede på søndag! :) (selv om det er noe drit å spraye:p) Da ligger du litt foran meg. Jeg hadde forsøk i august, så du kan jo tenke deg hvor sakte jeg syns tiden har gått helt fra da;)
Er det ikke sånn at gode ting er tre da? Sånn må det hvertfall bli for deg<3

Hvordan er det med spray egentlig? Bare kom med alt! Vil være forberedt ;)

Håper så inderlig det er noe sannhet i det ordtaket nå :)

Da var en kjemisk en(men hjemmelaga av alle ting) :) så,ja det er en liten trøst.

Håper alle gode ting er tre :) For en julegave det hadde blitt :)
Gravid er gravid :) Mistet tidlig jeg og, men jeg var så gravid som man kan få blitt! :)
Blir på en måte mitt 3. forsøk også (#2 frys).

Hvordan er det med spray egentlig? Bare kom med alt! Vil være forberedt ;)

Håper så inderlig det er noe sannhet i det ordtaket nå :)
Du har ikke sprayet tidligere du da? Altså sprayen var ikke så ille for meg, kanskje litt fordi jeg hadde ferie da også. Var mest at jeg hadde sår hals hele tiden, det renner liksom litt ned i svelget og irriterer, hvertfall hos meg! Og litt hodepine og var litt distré og sånt. Men slapp unna hetetokter og den biten! Og det selv om jeg sprayet litt over tre uker pga sommerferien. Mange som har bivirkninger på sprayen syns det blir mye bedre når de starter på sprøytene, men for meg var det helt motsatt og sprøytetiden var mye verre, spesielt i forhold til å bli veldig ustabil mentalt sett og føle at kroppen bare var helt på styr. Veldig forskjellig hvordan man har det, noen merker jo nesten ingenting;)

Er misunnelig på dere som har fått positiv test tidligere! Selvfølgelig helt forferdelig at dere mistet<3, men som du sier vet dere jo at kroppen kan bli gravid hvertfall. Her sitter jeg stadig og tenker at kanskje kroppen min bare aldri kommer til å ville bli det:( Forferdelig tanke! Men har bestemt meg for å prøve å være positiv denne runden, så da får jeg bare glemme det og tenke at første runde bare var testkjøring og det er denne gangen som blir the real thing! :)

Er misunnelig på dere som har fått positiv test tidligere! Selvfølgelig helt forferdelig at dere mistet<3, men som du sier vet dere jo at kroppen kan bli gravid hvertfall. Her sitter jeg stadig og tenker at kanskje kroppen min bare aldri kommer til å ville bli det:( Forferdelig tanke! Men har bestemt meg for å prøve å være positiv denne runden, så da får jeg bare glemme det og tenke at første runde bare var testkjøring og det er denne gangen som blir the real thing! :)
Kjenner godt den følelsen og selvfølgelig helt naturlig å være misunnelig på det. Jeg var misunnelig selv før jeg fikk min aller første test nå i starten av oktober. Det var min pp32 og jeg trodde rett og slett at kroppen min var ute av stand til å bli gravid...
Vi hadde prøvd så lenge og jeg hadde aldri vært gravid, og ble det ikke på første prøverørsforsøk heller.
Så den dagen jeg faktisk fikk positiv test så hylgrein jeg, jeg tuller ikke. Jeg klarte ikke snakke, jeg satt bare og gapte og så på testen og spurte sambo sånn ca 1000 ganger om det var ett pluss der. Det var det, og selvom gleden bare varte i 3 dager, så var det den beste følelsen i mitt liv.

Jeg er HELT sikker på at du også kan bli gravid :) Det er ikke så lett å tro det når man aldri har sett den positive testen, men den dagen kommer! :) Det er jeg sikker på! <3

Kjenner godt den følelsen og selvfølgelig helt naturlig å være misunnelig på det. Jeg var misunnelig selv før jeg fikk min aller første test nå i starten av oktober. Det var min pp32 og jeg trodde rett og slett at kroppen min var ute av stand til å bli gravid...
Vi hadde prøvd så lenge og jeg hadde aldri vært gravid, og ble det ikke på første prøverørsforsøk heller.
Så den dagen jeg faktisk fikk positiv test så hylgrein jeg, jeg tuller ikke. Jeg klarte ikke snakke, jeg satt bare og gapte og så på testen og spurte sambo sånn ca 1000 ganger om det var ett pluss der. Det var det, og selvom gleden bare varte i 3 dager, så var det den beste følelsen i mitt liv.

Jeg er HELT sikker på at du også kan bli gravid :) Det er ikke så lett å tro det når man aldri har sett den positive testen, men den dagen kommer! :) Det er jeg sikker på! <3
Godt å høre at det er håp! :) Har sluttet å telle pp (begynt å telle år istedenfor, huff og huff) men er vel rundt det samme som deg... Skjønner veldig godt reaksjonen din på positiv test, ser for meg det samme:D Håper vi begge kan få den følelsen snart! <3

Godt å høre at det er håp! :) Har sluttet å telle pp (begynt å telle år istedenfor, huff og huff) men er vel rundt det samme som deg... Skjønner veldig godt reaksjonen din på positiv test, ser for meg det samme:D Håper vi begge kan få den følelsen snart! <3
Det er klart det er håp!! :D Jeg er sikker på at du får kjenne på den følelsen du også <3

Jeg slutta også å telle pp etterhvert ;) Men måtte jo sjekke hvor mange det var da jeg ble gravid.

Vi begynte å prøve aktivt i januar 2013, så det er ca 2,5 år siden. Før det hoppa vi bare av i svingen, så vi har kjørt 'risikabelt' i 6 år først, men vi hadde tydeligvis ingenting å frykte før vi bestemte oss for å prøve da :p

Hei! Jeg er ny her inne:)

Jeg har fulgt litt med her inne men ikke skrevet. Jeg starter på nesespray i morgen og innsett er i første uka i desember. Etter å ha prøvd i to år uten positive tester er det vanskelig å forestille seg å få positiv test, men prøver å ha en positiv innstilling:)

Det er klart det er håp!! :D Jeg er sikker på at du får kjenne på den følelsen du også <3

Jeg slutta også å telle pp etterhvert ;) Men måtte jo sjekke hvor mange det var da jeg ble gravid.

Vi begynte å prøve aktivt i januar 2013, så det er ca 2,5 år siden. Før det hoppa vi bare av i svingen, så vi har kjørt 'risikabelt' i 6 år først, men vi hadde tydeligvis ingenting å frykte før vi bestemte oss for å prøve da :p
Jeg brukte p-piller i 10 år før prøving, men kunne tydeligvis spart meg for det hehe (bortsett fra at det var digg å slippe å ha mensen på pillene, det var noe herk å starte med tr igjen!). Rart hvordan man bekymret seg for å bli gravid hvis man glemte en pille eller noe, og når man først vil så går det ikke. Skulle ønske vi hadde startet tidligere siden ting tar tid og man føler klokka tikker, men får jo ikke gjort noe med det. Må bare håpe ventetiden snart er over:)

Jeg har fulgt litt med her inne men ikke skrevet. Jeg starter på nesespray i morgen og innsett er i første uka i desember. Etter å ha prøvd i to år uten positive tester er det vanskelig å forestille seg å få positiv test, men prøver å ha en positiv innstilling:)
Hei:) Spennende å være i gang straks da! Kjenner følelsen av å aldri få positiv test, utrolig tøft å lure på om det noen gang skal gå. Lykke til med medisinstart da:)

Hei:) Spennende å være i gang straks da! Kjenner følelsen av å aldri få positiv test, utrolig tøft å lure på om det noen gang skal gå. Lykke til med medisinstart da:)

Takk for det:)

Det værste er å lure på det. Er ikke det at jeg trenger barn akkurat nå, men å ikke vite er tungt. De har ikke funnet noe galt med oss heller så da lurer man jo og. Hvordan er deres situasjon? Er det førstemann?

Velkommen til oss! Er det deres første forsøk? Hvor hører du til da? :)

Velkommen til oss! Er det deres første forsøk? Hvor hører du til da? :)

Tusen takk:) jeg er henvist til Porsgrunn, men fikk beskjed av legen at det kunne ta opptil et år pga nytt datasystem, så da tar vi ett forsøk på Fertilitetssenteret i Oslo først. Nå fikk vi plutselig innkalling fra Porsgrunn i desember, men sånn jeg forsto det på legen min så kan timen til Porsgrunn utsettes litt slik at man ikke mister plassen i køen. Er for dyrt å ta mange forsøk i det private fra starten av.

Vi har prøvd i to år og det er det første forsøket vårt nå ja:)

Takk for det:)

Det værste er å lure på det. Er ikke det at jeg trenger barn akkurat nå, men å ikke vite er tungt. De har ikke funnet noe galt med oss heller så da lurer man jo og. Hvordan er deres situasjon? Er det førstemann?
Så bra hvis du ikke føler du har hast!Jeg er dessverre langt forbi den følelsen og vil virkelig få det til så fort som mulig. Eneste jeg ønsker meg til jul for å si det sånn;) Vi har prøvd i 2-3år så hadde det gått som vi ville hadde nummer to vært på vei allerede, men dessverre lar førstemann vente på seg fortsatt:( Hadde negativt første forsøk i august så dette er tøffe tider. Ingenting galt funnet hos oss heller, så hvem vet hva som gjør det så vanskelig... Lang ventetid og uvisshet er slitsomt!

Så bra hvis du ikke føler du har hast!Jeg er dessverre langt forbi den følelsen og vil virkelig få det til så fort som mulig. Eneste jeg ønsker meg til jul for å si det sånn;) Vi har prøvd i 2-3år så hadde det gått som vi ville hadde nummer to vært på vei allerede, men dessverre lar førstemann vente på seg fortsatt:( Hadde negativt første forsøk i august så dette er tøffe tider. Ingenting galt funnet hos oss heller, så hvem vet hva som gjør det så vanskelig... Lang ventetid og uvisshet er slitsomt!

Har en del å gjøre på jobb, og sommeren gikk jo fort. Men er redd vinteren blir lang og tung med kulde, ventetid og nedturer, så gruer meg. I tillegg ønsker jeg ikke å fortelle det på jobb, så da blir det litt vanskelig også.

Så kjedelig med negativt første forsøk, håper på en fin julegave nå i desember! Hvor har dere forsøk?

Back
Topp