innseminering i dag

joker84

Flørter med forumet
Jeg var og hadde innseminering i dag[&:] i tillegg måtte jeg fjerne noen ekstra egg, og det var ikke videre behagelig!!
Men med tanke på hvor mye jeg hadde grua meg på forhånd så var det kansje ikke så ille.
Jeg tenkte etterpå at jeg skulle klart å gå igjennom det en gang til, men da får det bli prøverør så vi har større sjangser enn å måtte gå igjennom hele sulamitten med så små sjangser som nå...
men det blir jo en spennende tid fremover da... 14 dager igjen til jeg kan ta en test... [:)][:)]
Er det noen som vet hvor vanlig det er å få flere enn ett barn når det er snakk om innseminering?
Jeg er litt spent da for det var 3 eggsekker som hadde løsna, så jeg tenker jo det at det kan vel faktisk hende at det blir 3 unger ut av dette...?

Grattis og lykke til meg testing om 14 dager

Gratulerer som ruger! [:)]

ORIGINAL: kosejenta

masse lykke til

Har spurt her inne før, men korleis foregår inseminering praktisk? Dei tar vel ikkje ut egg, men fører sæd inn eller????

De tar ikke ut eggee nei.
Man tar eggløsninssrøyte og de fører sæden inn...

Jeg har nettopp også gjort dette her, og slik foregår det:

5 dager med pergo (starter på dag 3-5 etter 1.mensen-dag)
Så to dager med sprøyte (husker ikke navn)
Og et par dager etter det: eggløsningssprøyten.
Så inseminasjon (helt oppi livmoren) to dager etter det igjen[:)]

De vasker og renser sæden tidligere på dagen for de stoffene livmoren ikke liker, se her for masse info:
http://www.fub.no/nyheter/arkiv/?article_id=44

jeg skal teste den 18... det er laaaaaaange dager[8D]
har liten tro på dette, men man vet jo aldri [8D]

takk :D innseminering er at di setter inn sæd så nærme egga som mulig, men jeg hadde litt mange store egg, og det meste di har lov å ha er 3, så da måtte jeg fjerne 3 ekstra...
Så det blir det samme som egguthenting, bare at det ikke er planlagt så jeg får ikke dem smertestillende på forhånd som er vanlig at du får, bare lokalbedøvelse :(
så vi får satse på dette går bra :D

takk for det :D har vel på en måte ruga i over 2 år nå... :P men nå er det seriøs ruging på gang her :D:D

Det er veldig individuelt hvor mange sprøyter du tar og hvor mange dager, alt etter hva som feiler deg og åssen du reagerer på medisinene. Jeg gikk på sprøyter i 2 uker før innseminering. Da gikk jeg på puregon eller hva det heter alle dagene utenom den siste, da tok jeg eggløsningssprøyta. Men sprøytene er jo ikke problemet... :D dem gikk jo så fint så... det er egguthentinga som var ille, men jeg må si at det var kansje ikke så ille som jeg først hadde trodd... men ille nok...

Back
Topp