Innsamlingsaksjoner

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Akkurat hatt besøk fra kreftforeningen på døra her. Innsamling til kreftforskning.

Når jeg satt godt i sofaen etterpå så kom jeg til å tenke på at jeg tar det for god fisk at det faktisk er reelt... Han ene hadde en lapp rundt halsen så jeg men studerte ikke noe nærmere.

Hvordan forholder dere dere til pengeinnsamling på døra??

Akkurat den for kreftforeningen nå er jo annonsert, så den og tv-aksjonen stoler jeg på (selv om det så klart kan være svindlere der også.) uansett då gir en k god tro der.

Eller kjøper jeg lodd av de fleste om jeg har penger, men sånne som banker på og vil selge malerier, alarm o.l stoler jeg ikke på.

Jeg har aldri kontanter og setter svært lite pris på sånne som kommer på døra.. Det blir liksom "tvang" å gi når de kommer sånn.. Jeg donerer heller da jeg har råd til det, og da over internettsiden til de jeg vil støtte..

Kjem dei med skikkelige loddbøker, bøsser ol så er eg ikkje skeptisk, burde kanskje vera det, men velger å stole såpass på folk, gir alltid litt så lenge me har kontantar:) Folk som kjem på døra for å tigge eller selge diverse er eg meir skeptisk til, men gir ofte ein liten slant likevel;)

Akkurat den for kreftforeningen nå er jo annonsert, så den og tv-aksjonen stoler jeg på (selv om det så klart kan være svindlere der også.) uansett då gir en k god tro der.

Eller kjøper jeg lodd av de fleste om jeg har penger, men sånne som banker på og vil selge malerier, alarm o.l stoler jeg ikke på.

Ikke fått med meg det :P tenker jo kreftforeningen er en safe innsamling, men kan jo desverre misbrukes det å...

Jeg har aldri kontanter og setter svært lite pris på sånne som kommer på døra.. Det blir liksom "tvang" å gi når de kommer sånn.. Jeg donerer heller da jeg har råd til det, og da over internettsiden til de jeg vil støtte..

Hadde bare noen få kroner, sjeldent jeg har det ja... Tok den før jul når noen skulle selge julekalender men da var det plutselig mulig å få kalenderen og så betale i nettbanken før en gitt frist :P kommer stadig men nye løsninger;)

Er som regel ikke skeptisk, men sjeldent jeg husker ha kontanter :O

Samme her :-)

Mannen min gir alltid til alle, bortsett fra tigging på døren. Jeg pleier ikke å være like raus, gir nok bare om jeg vet om det/ det er annonsert på forhånd.

Er vel relativt naiv når det gjelder slik. Men har som oftest ikke annet enn kort, så ber om å få sånn lapp de pleier å ha med med kontonummer eller sms info så man kan støtte den veien.

Kreftofreningen har jo annonsert, samme med en del av de andre.
de som komer på døra og er døve og blinde får ingenting.

Sjekker at de har slikt klistremerke eller skilt, også vet jeg jo når det er annonsert :)

Støtter tv-aksjonen og kreftforeningen, men ofte via mobil. Kjøper sånne kjeks når barna samler inn penger til skoleturer, for kjeksen er så god :D ellers er jeg umulig å selge ting til. Hater sånn tigging, og vil bestemme selv om jeg vil kjøpe noe eller ikke.

Liker aller best å trykke inn kontonr på pcen:p
Ellers så kjøper jeg gjerne lodd om jeg har småpenger i nærheten. Men vesla er rask til å putte alle småpenger på sparebøssa:p

Back
Topp