Innlegg på dialekt...

sliter litt med tuppa og ninapina... men sjeldent jeg ikke leser de fordeom.. (må bare konse) kan hende jeg skipper de vist jeg er trøtt eller har dårlig tid el.

Snap - du e genial!![:D]

ORIGINAL: Abiel

Har aldri tenkt tanken en gang på å ikke lese innlegg med dialekt [:-]

ORIGINAL: tuppa86

ORIGINAL: vwengel

jeg hopper nok over mange tråder og innlegg skrevet på dialekt.
nå skal det nevnes at de som skriver dialekt her, som jeg har fått med meg, er jo trøndere...
og, ikke vondt ment, men tuppa skriver rimelig brett...
og jeg må konse så for å "få flyten" i dialekten, og få det med meg...
så om det ikke er noe som VIRKELIG fenger, så hopper jeg over... unnskyld...

skulle tatt seg ut om jeg begynte å skrive BREI totning...
til å med en innbarka totning sliter med å lese det....

hehe... sånn egentli skriv æ ikke så utruli brett..æ har nånn fleir i'a inni det æ skriv bare...æ har kunna brukt MY trønderske ord som æ faktisk unngår å bruk fordi det bli umuli for dokker å læs!
så æ tilpasse faktisk språket mitt my også æ da [;)]
Men hvis det plage dæ så ska du såklart slæpp å læs innleggan min[;)]

Da syns æ forrestn Trillemy sine innlegg e my vanskeliar å læs einn mine...hehe... dær sjønne æ itj my, men æ læs dæm læll!! bruke såklart længer tid på å sjønn det, men det e bare arti d![:)]

Haha!! Har tydlegvis gjort meg bemerka med min dialekt! Kan skrive endå breiare enn dette! Tidligt i min babyverden-karriere skreiv eg på bokmål, men syns det vart så falskt og ikkje heilt meg.. men så eeeeeelskar eg denna hardinga-dialekta! Og er svært glad i andre dialektar, som f.eks tuppa86 si!! Er jo sjølsagt lettast å lese bokmål(faktisk iforhold til nynorsk òg syns eg), men skriv på mi dialekt berre for å plage dere!!! hihi!!

ORIGINAL: UllaBritt

ORIGINAL: heart86

jeg leser alt!!

og faktisk synes jeg det mer "morsomt" å lese innlegg skrevet med dialekt!
det blir mer levende[:)]

enig!
liker spesielt å lese det trillemy skriver på sin dialekt[:)] [;)]

nååååå!! tusen takk!! [:)]er ikkje alltid det er så fornuftigt det eg skriv, men skal ha det i bakhove at UllaBritt liker iallefall dialekta mi!!

ORIGINAL: trillemy

nå skal det nevnes at de som skriver dialekt her, som jeg har fått med meg, er jo trøndere...

hehe... sånn egentli skriv æ ikke så utruli brett..æ har nånn fleir i'a inni det æ skriv bare...æ har kunna brukt MY trønderske ord som æ faktisk unngår å bruk fordi det bli umuli for dokker å læs!

Da syns æ forrestn Trillemy sine innlegg e my vanskeliar å læs einn mine...hehe... dær sjønne æ itj my, men æ læs dæm læll!! bruke såklart længer tid på å sjønn det, men det e bare arti d![:)]

Haha!! Har tydlegvis gjort meg bemerka med min dialekt! Kan skrive endå breiare enn dette! Tidligt i min babyverden-karriere skreiv eg på bokmål, men syns det vart så falskt og ikkje heilt meg.. men så eeeeeelskar eg denna hardinga-dialekta! Og er svært glad i andre dialektar, som f.eks tuppa86 si!! Er jo sjølsagt lettast å lese bokmål(faktisk iforhold til nynorsk òg syns eg), men skriv på mi dialekt berre for å plage dere!!! hihi!!

Hehe..ja du har gjort dæ litt bemærka, og det har tydeligvis æ også[;)] og e såå enig me dæ - æ føle det bli falskt å skriv bokmål![:)]

Æ e så snavelklein at d e klæpphæsjli [8D]

Har bodd med opp til mange trøndera, og er faktisk litt skaptrønder [8D][8D][8D]

Hehe..ja du har gjort dæ litt bemærka, og det har tydeligvis æ også[;)] og e såå enig me dæ - æ føle det bli falskt å skriv bokmål![:)]

Hehe, syns dette var ein artig tråd.[:D] Sjølvsagt kjedelig for dei som syns dialektane våre er tunge å lese, men er diverre så "egoistisk" at eg forsett med det! Men no er ikkje eg den med flest innlegg, det skal no seiast!! [8D]

ORIGINAL: Abiel

Æ e så snavelklein at d e klæpphæsjli [8D]

Har bodd med opp til mange trøndera, og er faktisk litt skaptrønder [8D][8D][8D]

klæpphæsli shø...

nååååå!! tusen takk!! [:)]er ikkje alltid det er så fornuftigt det eg skriv, men skal ha det i bakhove at UllaBritt liker iallefall dialekta mi!!

[;)] synes liksom æ høre dæ snakk når du skriv[;)]
sjøl om æ aldri har hørt dæ snakk da [:D][:D][:D]

ORIGINAL: UllaBritt

[;)] synes liksom æ høre dæ snakk når du skriv[;)]
sjøl om æ aldri har hørt dæ snakk da [:D][:D][:D]

Hehe!! sei ifrå så kan eg f.eks lage ei lydbok med eventyr til deg og minien! (lover eg skal ikkje synge).. Dere kjem til å bli så imponert!! [8D][8D][8D]

Hehe!! sei ifrå så kan eg f.eks lage ei lydbok med eventyr til deg og minien! (lover eg skal ikkje synge).. Dere kjem til å bli så imponert!! [8D][8D][8D]
[/quote

haha, slår t på den me ein gang æ [;)]

jeg vil også bestille et eksemplar av den!!!!

ORIGINAL: L.a

jeg vil også bestille et eksemplar av den!!!!

hmmm.. vurderer nesten å lage eigen tråd for påmelding av bestilling av lydbok a `la Kari!! hoho!! [8D][:D] (dette vart tungt skreve..)

Dialekt er sjarmerende når man møter folk ansikt til ansikt, på nett styrer jeg unna innlegg skrevet på dialekt.  Jeg hopper også over innlegg med umodent språk (altså mye slang, manglende tegnsetting, orddelingsfeil, sms-forkortelser o.l.)

Leser alle innlegg av dialekt[:D] Skriv det somme gång sjøl å e, vartfall når e skriv i lag me trønderanj her, e nå litt smålik å da sjø[;)] Men bli mest bokmål fær dåkkår ainner si skyld[;)]

ORIGINAL: Alpha

Dialekt er sjarmerende når man møter folk ansikt til ansikt, på nett styrer jeg unna innlegg skrevet på dialekt.  Jeg hopper også over innlegg med umodent språk (altså mye slang, manglende tegnsetting, orddelingsfeil, sms-forkortelser o.l.)

Men kjææære dæ... det e da ett forum... om folk har orddelingsfeil og manglende tegnsetting, så må du no gidd å bry dæ om det dæm har å si fordi om[&:]

Men kjææære dæ... det e da ett forum... om folk har orddelingsfeil og manglende tegnsetting, så må du no gidd å bry dæ om det dæm har å si fordi om[&:]

jeg virkelig det?  Hvem har bestemt det? 
Men når setningene blir lange, uten komma eller punktum, spekket med "fjortis-slang" så mister jeg interessen for å lese innlegget, spesielt hvis det er langt.  Men det som aller mest får meg til å styre unna tråder, er uinteressante emner som ikke sier noe om hva innlegget handler om.  Mulig jeg har tatt varig skade av alt for mange år i forumverden, og fått nettikette innprentet fra første stund  ;)

jeg virkelig det?  Hvem har bestemt det? 
Men når setningene blir lange, uten komma eller punktum, spekket med "fjortis-slang" så mister jeg interessen for å lese innlegget, spesielt hvis det er langt.  Men det som aller mest får meg til å styre unna tråder, er uinteressante emner som ikke sier noe om hva innlegget handler om.  Mulig jeg har tatt varig skade av alt for mange år i forumverden, og fått nettikette innprentet fra første stund  ;)

Næi, du må ikke..men ordelingsfeil og manglende tegnsetting kainn jo kom av at folk faktisk har skrivevasker..og da bli det i mine øya ikke riktig å bare oversje innlegget... men det e MI meining.. og deinn e jo på trøndersk også, så du ska slæpp å læs meir[:D]

Back
Topp