Innlagt på sykehuset :-(

Stakkars deg! Godt at du er i gode hender og får hjelp (næring). Masse god bedring! :Heartblue

Hypermessesi, ekstrem svangerskaps kvalme! Dehydrert, og utmagret. Meget lav blod prosent. Ser ut som ett lik :-/

Lå hjemme i senga fra jeg våkna til jeg sovna på kvelden igjen! Klarte så vidt og gå på do, 0 energi! Har nå fått en del veske, samt vitaminer. Håper på og komme meg ut til påsken, og få en liten ferie sammen med ungene :)

Er 9+1 idag :) Fikk UL igår, alt fint !
Hvordan går det med deg?

Føler med deg :( var mye innlagt i mitt første svangerskap og sluttet ikke kaste opp før hun var ute. Håper du slipper slite så lenge.

Uff! Masse god bedring <3

Jeg kom hjem igår kveld :) Forsatt like kvalm, men har hvertfall fått påfyll av salter i kroppen. Fikk resept på kvalmestillende jeg trygt kunne ta, men i pakkningsvedlegget står det at det ikke bør tas av gravide, derfor lar jeg værr :-((
Å, stakkars deg :Heartpink Hva med å ringe de og høre med de om det er trygt å ta tablettene likevel?

Jeg kom hjem igår kveld :) Forsatt like kvalm, men har hvertfall fått påfyll av salter i kroppen. Fikk resept på kvalmestillende jeg trygt kunne ta, men i pakkningsvedlegget står det at det ikke bør tas av gravide, derfor lar jeg værr :-((

Hva fikk du resept på?

Phenergan, som har RØD varsel trekant på esken i tillegg :-((

Den varseltrekanten skyldes nok at den vanligste bivirkningen er døsighet. Legemiddelet er et antihistamin på samme måte som postafen, som også er merket med rød trekant nettopp på grunn av faren for svekket reaksjons- og konsentrasjonsevne.

Men det du har fått resept på bør vel uansett tas om kvelden?

Nå står det jo også at det er liten risiko ved bruk under graviditet men at man må veie fordelen av å bruke det mot å la være.. Og det valget er jo ditt :) God bedring i alle fall :)

Den varseltrekanten skyldes nok at den vanligste bivirkningen er døsighet. Legemiddelet er et antihistamin på samme måte som postafen, som også er merket med rød trekant nettopp på grunn av faren for svekket reaksjons- og konsentrasjonsevne.

Men det du har fått resept på bør vel uansett tas om kvelden?

Nå står det jo også at det er liten risiko ved bruk under graviditet men at man må veie fordelen av å bruke det mot å la være.. Og det valget er jo ditt :) God bedring i alle fall :)

Jeg skal heller lide i 9 mnd, enn la min baby muligens måtte lide ett helt liv, fordi jeg var kvalm. Det står i pakkningsvedlegget på denne jeg har fått, samt prostafen at den kun bør tas om det er høyst nødvendig, hva er høyst nødveldig ? Det kan væriere fra person til person, men jeg vil heller lide enn å få ett barn med medfødte skader.. Det blir nesten som å ta seg ett glass vin, fordi noen sier det ikke er skadelig.

Back
Topp