Innkjøpstips fra Augustjentene 2012! :)

Hei, augustdamer! Gratulerer så mye med den lille (evt. de små) i magen, håper dere har mulighet til å virkelig nyte graviditeten! Jeg fikk en liten gutt den 10. august, hele TO dager før termin ;) Drømmefødsel - nesten så jeg kunne føda på nytt en time etter han var kommet ut :P

Min liste:

Bomkjøp:
Vel... Kjøpte aldri ammepute og har heller ikke savnet det.
Kjøpte ikke brystpumpe før han var blitt noen måneder gammel, og siden lillegutt nektet å ta flaske ble den pumpa stående og samle støv etterpå.
Babycall hoppa vi glatt over.
Som Fredrikke sier over: Pysj med fot! Å våkne fem ganger i løpet av natta fordi ungen har fått sprella begge føttene ut av beina er ikke verdt det. Har pysjen knapper i tillegg kan du banne på at ungen ligger med iskalde, nakne bein og gliser til deg når du kommer for å sjekke.

Uvurderlig:
Smokker. Lillegutt hadde et enormt suttebehov, og begynte med smokk da han var tre dager gammel. Kun MAM som var bra nok, da, så jeg ville ikke begynt å hamstre smokker før du vet hvilke(n) type(r) bayen godtar.
Gulpekluter.
Bodyer. Minst 7. Vi visste ikke om vi ventet gutt eller jente, så vi kjøpte et minimumsantall med klær fram til vi kunne kjøpe kjønnsbestemte klær. Frustrerende lite fint å finne blandt det kjønnsnøytrale, nemlig.
Lillegutt er forøvrig veldig varm av seg, så vi dro godt nytte av kortermede bodyer også, vi altså!
Ullpledd.
Bæresjal. Har ikke brukt det så ofte, men jeg ville på ingen måte vært uten de gangene det har vært i bruk!
Ammetopper. Gensre, singletter. BHer. Hadde aldri våget meg ut av huset uten. Ammekjole var også superkjekt i 50-årslag.
Vippestol. Her i hus brukes den kun under mating, og matvraket vårt dirrer med en gang han blir plassert der.
Kosekluter/kosebamser. Her fikk lillegutt tidlig et behov for å holde i noe for å kunne sove. En liten bamse eller koseklut MÅ være med uansett hvor vi er.

... Ikke verdens beste liste på noen måte, ser jeg, men nå har jeg sittet til langt over leggetiden min for å prøve å komme på ting her ;) Og det er DUMT, jenter! Sov når anledningen byr seg! (Lett å si når alenetidsbehovet tar fullstendig overhånd.) Nei, nå må jeg gi meg - god natt!

Hei :) lykke til i svangerskapet:) håper all kvalme er vekke for alle sammen, og at diverse andre plager ikkje melder seg :p

Nyttig:
*gulpekluter. Trenger ikkje vere fancy, for du kan komme til å trenge mange..
*Easy tran sprøyter(!!) frå apoteket. *ei god hue
*i motsetning til dei andre likte eg kortarma bodyer :)
*ullsokker, - helst fleire like, eg går konstant rundt og mangler ein sokk :)

Unyttig: ikkje kjøp formykje utekle til det første halvåret. Det blir lite skittent, og du får dårlig samvittighet for det som ikkje blir brukt så ofte.. her har eg fancye jakker og diverse som såvidt har vert i bruk, fordi ulldressen og strikkasetta har vert mykje meir praktiske :)

Gratulerer til dere alle, og lykke til med de søte små :love2

Unødvendige kjøp:
- Kortermede bodyer
- Pysj med fot
- "Pynteklær" (jakker, kjoler, bukser)
- Mye yttertøy
- Vugge (her ble det samsoving, og så rett over i sprinkelseng etterhvert)
- Babycall med kamera
- Elektrisk brystpumpe

Fantastiske kjøp:
- Manduca bæresele <3
- Fleecedress fra MeMini <3 (Perfekt til bil- og vognturer)
- BabyBjørn vippestol <3
- Safa sine strømpebukser <3
- Badestol til baljen <3
- Skjeer og tutekopp fra Tupperware <3

images.jpgmemini2.jpgstol.jpgL_210216_Lilla.jpg
badestol.jpgkopp.jpgskje.jpg

Kjekt å ha:
- Masse ullklær! (Spesielt strømpebukser og bodyer)
- Heldresser og sparkebukser uten fot
- Sophie La Giraffe biteleke
- Gulpekluter
- Mikrosterilisator

Og til slutt et tips til den nybakte mammaen:
Ha med Purelan brystvortekrem på sykehuset, og begynn å smøre fra første amming!
Det er ikke "litt ubehagelig" i starten, man får kjøttsår og gråter om man ikke tar vare på puppene sine :sad010

Opp! :)

Back
Topp