Noen tips er å tenke litt igjennom hva du selv ønsker, og hvis du har kort vei til shoppingmuligheter trenger ikke alt å handles inn på forhånd, noe kan handles ved behov.
Her er hva jeg prioriterer da:
God vogn valgt etter trilleunderlag
Bilstol med base for å enklere feste i bil
Vippestol (babybjørn, kjøpt brukt for 200kr)
Stokke newborn Seat (kjøpt brukt før 200kr) dette hadde vi ikke til første barnet. Men for å forhåpentligvis kunne spise middag sammen som en familie fra første stund prioriterer vi dette for storesøster sin del.
Stellebord med kommode. Dette for å ha et sted å ha klær og stelleprodukter på en plass. Vet om mange som er fornøyd med en stellematte på gulvet eller oppå vaskemaskin. Velg etter behov.
Soveplass til stuen (fordi soverommet er i andre etasje ønsker vi å ha en plass å sove nærmere oss på dagtid) denne fikk vi gratis
Soveplass til soverommet (vi vil ha sånn til å ha inntil vår seng) denne kjøper vi også brukt
Babynest (ikke et must men mange er fornøyd med det)
Babycall (igjen fordi soverommet er i andre etasje, har ikke behov for det i en liten leilighet)
Klær, men babyer vokser ekstremt fort ut av str 50 og noen passer det aldri i det hele tatt, kjøper derfor ikke mye.
Dyner og sengesett samt madrass beskytter.
Hvis du henter gratis babypakker får du bleier og stelleprodukter og trenger derfor ikke kjøpe dette med det første. Flasker og brystpumpe kjøper jeg hvis behovet melder seg. Babytepper får man ofte i gave, jeg kjøper derfor kun ett selv.
Ser jo at man kjøper en del ja...