Innkjøpsliste

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Tenkte at vi kunne lage våre innkjøpslister her, så kan man dele noen gode kjøpetips :)

Siden dette er min fjerde så er det mye jeg slipper å handle inn, så listen min er veldig kort.

Ståbrett til Bugaboo Donkey
Vegghengt stellebord
Tripp trapp stol
Nøstebarn ullfleece dress i str 50/56
Nøstebarn ullfleece tøfler og votter med snor
Noe ullklær i str 56
Babyolje eller kokosolje
Nyfødtbleier


Ellers har jeg faktisk alt! :)
 
Min nr.4 også, så hvis det blir gutt så trenger vi abs ingenting :) blir det jente, så må vi ha alt av klær nytt! Men det vi tenker å fornye eller ha ekstra er;

Bæresele
Søskenvogn hvis behovet er der
Lekegrind ( kun for å sove i )
Ny bil ..[emoji23]
 
Må ha

- ny bil
- ny kommode på badet
- en del klær hvis det blir jente (har arvet vekk det vi hadde da de to minste er gutter)

Kan hende jeg kommer på flere "vil ha" ting. Men ellers har jeg det meste fra før. Dette er nr 6 da.
 
Får en jente til, så trenger ikke så mye nå egentlig Tenkt litt på ståbrett da også er det jo alt av det nødvendige som bleier o.l [emoji4]
 
Siden jeg har solgt mesteparten fra sist gang, så må jeg ha mesteparten nytt[emoji85] Svigermor skulle kjøpe barnevogn [emoji16]
 
Nå har ikke jeg begynt å tenke så mye på innkjøp ennå, utenom at jeg bare måå ha en stokke sleepi seng! :) Nå er jo dette min første så regner med at den kommende lista blir meeeget lang!
 
Min nr.4 også, så hvis det blir gutt så trenger vi abs ingenting :) blir det jente, så må vi ha alt av klær nytt! Men det vi tenker å fornye eller ha ekstra er;

Bæresele
Søskenvogn hvis behovet er der
Lekegrind ( kun for å sove i )
Ny bil ..[emoji23]

Hvem bil har dere nå? Vi har Ford s-Max og er plass til alle, bare at vi måååå ha skiboks tanke på å reise på tur [emoji7]
 
Ford mondeo! Men skal gå over til en s-max[emoji7] har et budsjett på rundt 400k, så skal få en ganske grei en:)

Det vil dere få da [emoji7]angrer ikke et sekund på vårt kjøp[emoji2] elsker bilen!
 
Skriver også under på smax [emoji7] vi venter nr 2, men har stor hund og ofte på tur til familie i dk er det godt med god plass!

Vis vi får enda en jente er det ikke så mye vi trenger. Men må ha
-seng
-vil ha beside crib av en form,
- evnt søskenvogn eller bag til den vognen vi har nå
- Tripp trapp stol
Det jeg kommer på i farta
 
Har ei jente fra før, så om denne mageboeren viser seg å være en gutt, så blir det mye nye klær:p Sist fikk jeg sommerbaby, så må nok handle inne litt ull uansett. ellers har vi det meste fra før, men vil gjerne kjøpe;
- lekegrind (til soving utenfor storesøsters rekevidde)
- bedside crib
- ny stellematte
- bæresjal (husker selen var litt stor i begynnelsen)
- ullfleecedress i str 56
- nyfødtluer i ull
- lammeskinnspose eller easygrow grandma vognpose
- søskenbrett til emmaljunga
 
Hva kjøper dere av størrelse nyfødt? Noe i str 50 eller går dere rett på 56?
Sist brukte vi str 50 i flere mnd, og med mye gulp og bleieskift, trengte vi en del bodyer til tross for at vaskemaskinen gikk konstant. Mannen måtte ut andre dag etter fødsel og handle, da vi hadde altfor lite klær i str 50. Men alle barn er ulike. Brukte 56 veldig kort periode - så vil heller ha mest i 50 og 62 her:p
 
Da har jeg gått gjennom babyklær str 50 og 56 med jenteklær.... så må mangler jeg egentlig bare litt

Rosa ulllue str 50
2 Bukser str 50
Sokker i str 10/12
Ullbody og bukse i str 50/56
 
Har ei jente fra før, så om denne mageboeren viser seg å være en gutt, så blir det mye nye klær:p Sist fikk jeg sommerbaby, så må nok handle inne litt ull uansett. ellers har vi det meste fra før, men vil gjerne kjøpe;
- lekegrind (til soving utenfor storesøsters rekevidde)
- bedside crib
- ny stellematte
- bæresjal (husker selen var litt stor i begynnelsen)
- ullfleecedress i str 56
- nyfødtluer i ull
- lammeskinnspose eller easygrow grandma vognpose
- søskenbrett til emmaljunga

Tips til sjal?
 
Vi har to jenter fra før, om dette også blir jente trenger vi ingen klær. Blir det gutt blir det både shopping og mye sying:)

Skal kjøpe:
- seng, usikker på om vi skal kjøpe "storseng" til hun som blir to, eller ny sprinkelseng
- Stokke Trailz i marineblå
- lekegrind
 
Har ikke prøvd ut noen selv dessverre, men har fått anbefalt Mobywrap av andre:)

Okej :) vet ikke helt om jeg vil ha sjal eller sele, men eldste var for lita for selen i flere mnd. Og når ho første passa i den ville ho ikke sitte der ;)
 
Okej :) vet ikke helt om jeg vil ha sjal eller sele, men eldste var for lita for selen i flere mnd. Og når ho første passa i den ville ho ikke sitte der ;)
Tror sjal er best de første mnd, særlig når jeg har er toåring fra før:p Ellers var både jeg og jenta mi veldig fornøyde med ergobaby med nyfødtinnlegg også, selv om det var litt kronglete å få på i starten:rolleyes:
 
Back
Topp