Innkjøps tips til Mor og barn

Jeg anbefaler bøkene til Gro Nylander. De har hjulpet meg mye til forberedelse. Helt uvurderlig, faktisk, det samme sier min søster som arvet dem når hun skulle få sitt første barn og jeg hadde fått to. Ikke utstyr, men en veldig god forberedelse :)
 
Personlig erfaring med mitt første barn, med nummer to hadde vi god erfaring fra før
Beste kjøp: bbhugme, elektrisk brystpumpe
Mest ubrukelige kjøp: badetermometer, babysko
Greit å investere i: en god vogn, men må ikke være ny! Vil absolutt anbefale å bruke litt om det er brukt eller ny, ellers ender man opp med å kjøpe og selge gjerne.
Must have før fødsel: bilstol, men husk den skal ha 45 graders helling i bilen, så test stol i bil før kjøp :happy:

Husk at etterhvert får man ofte mye gaver i de minste størrelsene, men om noen spør anbefaler jeg å ønske seg gulpekluter, vaskekluter, neglesaks, babyolje, purelan og andre essensielle produkter :Heartred
Her skal jeg ønske meg tøybleier fra venninner, det brukte andremann og vi var strålende fornøyd :)
 
Vi hadde gulpebaby, så vi hadde aalt for lite bodyer da vi kom hjem fra sykehuset. Når det er sagt vet man jo aldri hvor stor baby er når h*n kommer, så vi kjøpte få bodyer i 50 og hadde planer om å kjøpe flere etter baby var født om det var nødvendig.

Et par ting vi syns var gull:

- En tynn og en tykk dress fra Lillelam. Vi kjøpte dem litt stor i størrelsen så de kunne bli brukt lenge.
- BBHugme for mor.
- Stellematte fra Leander. Veldig enkel og vaske av.
- Masse, masse, masse gulpekluter. Vi kjørte vaskemaskinen i ett sett og likevel ble de brukt opp fort.
- Vippestol og babynest.
 
Om en bor en plass med type barnas hus osv i nærheten er det ikke så mye en trenger før mini kommer. En finner litt ut etterhvert hva en trenger/liker. Føler en savner. Med nummer 1 var babygym, babybjørn vippestol og bæresele ting jeg absolutt ikke kunne klart meg uten. Men vet mange som klarer seg fint uten. Leandermatten er magisk, men ja dyr :dead:
Ang klær så er jeg enig at ull er gull men dyrt. Veldig vanskelig å vite hva en trenger. Vi hadde jo klær med tanke på sommerbaby sist, og endte opp med å få sommerbaby men prematur så hadde verken klær eller ull som er viktigere da… ordnet seg det også. (Familie ble sendt på shopping).
Bruker man Leandermatten bare sånn den er uten trekk? Sist hadde vi ei IKEAmatte med stofftrekk og ble mye vasking av de stofftrekka ja.
 
Bruker man Leandermatten bare sånn den er uten trekk? Sist hadde vi ei IKEAmatte med stofftrekk og ble mye vasking av de stofftrekka ja.
Vi har vekslet litt. Har brukt mye uten når mini ble litt større, men har også brukt sånne tissekladder som er laget for bruk i senger til voksne/eldre. Billig og veldig lettvint.
 
Bruker man Leandermatten bare sånn den er uten trekk? Sist hadde vi ei IKEAmatte med stofftrekk og ble mye vasking av de stofftrekka ja.
Når baby var veldig liten hadde vi enten tisselaken eller håndkle på, sp det ikke skulle være så kaldt. Etterhvert som van ble eldre har vi gått over til ingenting og da er det bare å vaske rett av om det blir gris :p
 
Vi har vekslet litt. Har brukt mye uten når mini ble litt større, men har også brukt sånne tissekladder som er laget for bruk i senger til voksne/eldre. Billig og veldig lettvint.
Ja sånne klipte vi opp i mindre biter og brukte oppå stofftrekket i perioder der det var mest søl. Veldig lettvint
 
Cozyfix ammepute! Denne hadde jeg til nr to, og den er helt fantastisk fordi den er så fast. Trengte ikke å holde baby mens jeg ammet, og hun lå veldig fint oppå der ellers også. Super avlasting!
 
Back
Topp