1Baby2023❤️
Blir kjent med forumet
Og er det noen som forresten har en anbefaling til baby cam som e bra og ikke koster skjorta ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Omslagsbodyer og strømpebukser i 50/56, bodyer med forlengerdel oppover, og strømpebukser. Gjerne i bambus til disse varme sendommerdagene - men føler ikke de trenger så mye i de minste str, egentligHva kjøper dere av klær? Førstegangs mamma her, har jo kjøpt litt allerede pluss vi har fått mye fra str 62 og opp vil jo lism kjøpe litt selv og pluss at det er litt vanskelig å vite hva slags klær, har termin 29 aug så kan jo komme alt fra slutten av august til september… de vokser jo så fort ut av klærne også
Vi bestilte Voksi urban i går. Var på tilbudHar en voksi Explorer fra storebror som han har vokst ut av, som skal tas i bruk fra høsten av (helårspose men passer best i mellomsesongene). Har kjøpt voksi urban til vinterbruken, samme som storebror har, og kommer til å kjøpe voksi sky light til vår og sommer - også samme som storebror har ellers har vi easygrow bilstolpose i vinter ved behov.
Ellers skal vi ha ny vogn (søskenvogn), et ekstra lammeskinn til sportsdelen på vogna på sikt, nyfødt-sete i hamax outback sykkelvogna, Tripp trapp stol, babycall med doble kamera, ekstra foreldreenhet til babycall i vogna, bæresele, litt diverse klær og småutstyr, og nytt av type forbruksgreier - vaskekluter, håndklær osv.
Har termin i starten av august og har nå 5-6 bodyer i str 50 og noen pysjer med fot og glidelås som kan åpnes begge veier. Leste at sokker på nyfødte var noe herk, de bare glir av. Prøver begrense meg med de aller minste klærne, for de er jo utvokst ila 3-4 uker..!Hva kjøper dere av klær? Førstegangs mamma her, har jo kjøpt litt allerede pluss vi har fått mye fra str 62 og opp vil jo lism kjøpe litt selv og pluss at det er litt vanskelig å vite hva slags klær, har termin 29 aug så kan jo komme alt fra slutten av august til september… de vokser jo så fort ut av klærne også
Jeg sånn har jeg tenkt også har noe i str 50-56, vokser jo så fort og tenker at ho kan vokse inn i noen klær det er jo ikke krise… Når folk spør hva slags str på klær vi ønsker oss så sier keg bare fra 62-68 og oppover, håper jeg da får en stor variasjon i størrelserHar termin i starten av august og har nå 5-6 bodyer i str 50 og noen pysjer med fot og glidelås som kan åpnes begge veier. Leste at sokker på nyfødte var noe herk, de bare glir av. Prøver begrense meg med de aller minste klærne, for de er jo utvokst ila 3-4 uker..!
Driver og ser etter nattposer, håper jeg kan finne noe fint på tilbud. De som selges på Finn er ganske slitte for prisen folk vil ha
LillelamAnbefalinger til babyteppe?
Takk var faktisk det jeg bestilte!Lillelam
Har ikke prøvd og kommer ikke til å prøve. Ser at det er en greie med å "swaddle" babyene i USA, og så et evinnelige mas om tummy time etterpå. Det er ihvertfall fall mitt inntrykk gjennom insta ol. Jeg er ikke fagperson, men synes det hele ser snodig ut. Husker vi lærte om dette på en skoletur på Bygdøy folkemuseum, på 90-tallet, som noe gammeldags, som vi ikke gjør lenger.Noen som har prøvd denne eller lignende?
aden by aden + anais aden + anais™ essentials easy swaddle™ Pakkesekk med tre pakker jungel Str. 0-3mnd - Bestill på nett
Bestill aden by aden + anais aden + anais™ essentials easy swaddle™ Pakkesekk med tre pakker jungel Str. 0-3mnd på nett. Nyt mange fordeler og oppdag det store utvalget av andre merkevareprodukter i butikkenwww.pinkorblue.no
De sluttet å svøpe barn i Norge for mange år siden, men gjør det igjen de siste kanskje 10 årene nå, selv på sykehusene. Svøping er gull spør du meg, så lenge du bruker riktig svøpemetoder.Har ikke prøvd og kommer ikke til å prøve. Ser at det er en greie med å "swaddle" babyene i USA, og så et evinnelige mas om tummy time etterpå. Det er ihvertfall fall mitt inntrykk gjennom insta ol. Jeg er ikke fagperson, men synes det hele ser snodig ut. Husker vi lærte om dette på en skoletur på Bygdøy folkemuseum, på 90-tallet, som noe gammeldags, som vi ikke gjør lenger.
Mine babyer har sovet med armene rett opp over hodet og de rører seg/ strekker seg mye mens de sover. Ville ikke hindret dem i det.
Ser at de som er for, begrunner det med "moro-refleks" og at baby vil ha det trangt som i magen. Men det er mange som er mot også. Jeg heller nok i retning mot.
Det har vært interessant å se hvordan sosiale media viser ulike kulturer både for fødsel og barseltid. Dette var ikke så tydelig for meg da jeg var gravid for 16 år siden.
Jeg har prøvd lignende, men er ikke fan av slike svøpegreier. Har dog prøvd og brukt woombie (Google det) på begge barna mine og kommer til å bruke de igjen på 3. barnet nå, hvor barnet kan ha armene opp mot brystet sitt og halsen sin slik som de har det i magen og disse har vært gull verdtNoen som har prøvd denne eller lignende?
aden by aden + anais aden + anais™ essentials easy swaddle™ Pakkesekk med tre pakker jungel Str. 0-3mnd - Bestill på nett
Bestill aden by aden + anais aden + anais™ essentials easy swaddle™ Pakkesekk med tre pakker jungel Str. 0-3mnd på nett. Nyt mange fordeler og oppdag det store utvalget av andre merkevareprodukter i butikkenwww.pinkorblue.no
Referansen til tummy time: virker som at først skal barnet parkeres i svøp, og så skal den plutselig trenes. Det virker veldig regulert. Men som jeg sa er det mitt inntrykk fra sosiale media, og der blir alt litt polarisert. Fødsler er litt det samme, fra ligg på rygg og push til man blir lilla i ansiktet til orgasmic birth. Polarisert der også. Hovedpoenget mitt er at det har skjedd mye med info til gravide, med framveksten av sosiale media.De sluttet å svøpe barn i Norge for mange år siden, men gjør det igjen de siste kanskje 10 årene nå, selv på sykehusene. Svøping er gull spør du meg, så lenge du bruker riktig svøpemetoder.
Tummy time- altså tid på magen - er det jo mas om i Norge også, så ser ikke helt den referansen der?
Jeg har prøvd lignende, men er ikke fan av slike svøpegreier. Har dog prøvd og brukt woombie (Google det) på begge barna mine og kommer til å bruke de igjen på 3. barnet nå, hvor barnet kan ha armene opp mot brystet sitt og halsen sin slik som de har det i magen og disse har vært gull verdt
Jeg har dog alltid åpnet opp glidlåsen når jeg har lagt meg for natten slik at de får armene ut av posen om de ønsker det. Anbefaler den med god samvittighet
Har ikke sett så mye til det på sosiale medier, så kan ikke uttale meg på det.Referansen til tummy time: virker som at først skal barnet parkeres i svøp, og så skal den plutselig trenes. Det virker veldig regulert. Men som jeg sa er det mitt inntrykk fra sosiale media, og der blir alt litt polarisert. Fødsler er litt det samme, fra ligg på rygg og push til man blir lilla i ansiktet til orgasmic birth. Polarisert der også. Hovedpoenget mitt er at det har skjedd mye med info til gravide, med framveksten av sosiale media.
En ting jeg syns er bra er at det også er fokus på at vi kvinner kan si nei i større grad en før. Det ser jeg både fra USA og i Norge. Man må ikke ta imot alle undersøkelser, det er litt mer rom for selvbestemmelse.
Jeg har kjøpt bruktpakker i tillegg til at jeg hadde litt nøytralt fra storesøster som jeg hadde glemt så har veeeldig mye klær. Har noen få bodyer og bukser i str 50 og 3 nattdrakter. Så har jeg nok med ull og bomull over 30 bodyer i 56 Har 6 nattdrakter i 56. Veldig lite bukser så det må jeg kjøpe mer av om jeg ser behov. Og 3 strømpebukser i 50/56 pluss noen sokker. Vet ikke antall av noe i 62.Hvor mange bodyer og bukser har du i str.50, 56, 62?
Jeg har:
Str50: 1 body og to pysjer (heldress)
Str.56: 5 body og 5 bukser
Str.62: 7 body 3 bukser
I tillegg har jeg masse sokker, to nyfødt luer en tynn ulldress og et hentesett som er under strikking.
Tror jeg må kjøpe inn mere?
Jeg har kjøpt bruktpakker i tillegg til at jeg hadde litt nøytralt fra storesøster som jeg hadde glemt så har veeeldig mye klær. Har noen få bodyer og bukser i str 50 og 3 nattdrakter. Så har jeg nok med ull og bomull over 30 bodyer i 56 Har 6 nattdrakter i 56. Veldig lite bukser så det må jeg kjøpe mer av om jeg ser behov. Og 3 strømpebukser i 50/56 pluss noen sokker. Vet ikke antall av noe i 62.
Jeg har sikkert 10 av hver ting i de størrelsene der bortsett fra pysjer. Bruker lite pysj i str 50-62. Er lett for at det blir gulp, melk, klin fra bleier i klærne, og jeg orker ikke vaske lite klær av gangen, så greit å ha litt å velge mellom. Har to barn fra før der vi arvet masse fra ulike folk, samt kjøpt litt bruktpakker opp igjennom, så har mer enn nok å velge mellom heldigvisHvor mange bodyer og bukser har du i str.50, 56, 62?
Jeg har:
I tillegg har jeg masse sokker, to nyfødt luer en tynn ulldress og et hentesett som er under strikking.
Jeg har aaaaalt for mye. En plastkasse av hver str. Telte over det jeg hadde av bodyer i str 50 og tror jeg kom til 20… sååå jeg må sortere ut endel arvet mye til gutten min født okt 21, så mye kan brukes om igjenHvor mange bodyer og bukser har du i str.50, 56, 62?
Jeg har: