Innkjøp

Luna94

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Noen som har startet å kjøpe noe? Del gjerne :D

Kommer ikke til å kjøpe noe før om ganske lenge. Men det jeg kommer på nå som jeg vet vi trenger er:
- tripp trapp stol
- husker ikke om jeg solgte nyfødt setet til tripp trappen sist eller ikke, så må eventuelt ha ny sånn
- bleier

Min innkjøpsliste er:
- bamse :angelic:
- ergobaby embrace bæresele fra finn.no når jeg klarer å bestemme meg for farge
- Tripptrapp-stol, også kjøpe brukt, hvis begge de andre skal beholde sine
- bittelitt klær

Vi har tatt vare på alt fra 4- og 2-åringen, i vente på denne ❤️, så de første månedene burde vi ikke merke noe til dette ekstra tilskuddet økonomisk sett. :) Jeg synes det er veldig morsomt å kjøpe ting til dem da... Men prøver å begrense meg og tenke på miljøet. :bag:

Vi har alt etter 2 åringen, så om det er en jente til, så trenger vi egentlig ingenting! Er det en gutt, trenger vi klær da mesteparten er rosa :hilarious:
Og en babycall enhet og tripp trapp stol til!

Følger en bilstol inne på prisjakt.no. Håper den kommer på tilbud xD eller så venter jeg til senere i svangerskapet. Må få avklart hva vi eventuelt kan arve eller kjøpe av familie og venner :)

Tenker kjøpe en hamax outback dobbel sykkelvogn etter tul om alt ser bra ut neste uke! :angelic: For da kan mellomste bruke den nå fremover og i sommer! Ellers har vi alt etter de to andre, men tenkte kjøpe et nytt, tynt bæresjal og en ny babygym denne gangen. Og så har vi to jenter fra før, så om den blir gutt så blir det jo litt nye klær, kanskje sengetøy osv etter oul:)

egentlig sjukt kjipt å ha alt etter de to første, økonomisk ja - men altså, babyshopping er jo det kjekkeste:angelic::Heartred

Har noen av de større tingene etter jentene, så her er foreløpig handleliste:
  • Bilstol
  • Bilstolpose
  • Stellematte
  • Close Caboo - bæresjal
  • Babycall med kamera - neonate
  • Bag til vogn / Vogn
  • Brystpumpe - Elvie dobbel
  • Babygym
  • Newbornsete tripptrapp
  • Lekematte - hyggi
Ser det fort blir dyrt selv om jeg tenker vi skal var flinke å kjøpe brukt :rolleyes:

Vi var heldige å fikk arve utrolig mye sist, noe lånte vi også. Så av tingene vi trenger til nr 2 etter å levert tilbake enkelte ting, og noen nye behov blir det vel;
Vippestol, bæresjal, stokkestol, babygym, babycall enhet :Heartred

Nå har jeg kjøpt bæresele (Ergobaby Embrace) på Finn faktisk! Skulle kanskje ventet til etter Nipt, men... Jaja! :)
Jeg funderte lenge på farge, men landet til slutt på trygge (kjedelige?) grå. :bag:

Jeg kjøpte meg belte til bilen i går, også på Finn. Det er så mye mer behagelig når belte blir holdt nede.

Last edited:
Hei! Skal dere kjøpe vognpose som er for vår, sommer og høst? Usikker på hvor mange uker vi får bruk for den.. Hadde lett kjøpt hvis termin var nå xD

Hei! Skal dere kjøpe vognpose som er for vår, sommer og høst? Usikker på hvor mange uker vi får bruk for den.. Hadde lett kjøpt hvis termin var nå xD
Tenker og bruke dyne i vognen i starten med ullskin under baby etter behov.
Heller kjøpe vinterpose når det blir kaldt og kjøpe sommer/vår pose til neste år når våren kommer da og ungen sitter i sportsdel. :)

Denne har vi til storebror, veldig fornøyd! Vi har brukt Urban på vinteren og gikk over til denne for noen uker siden - fortsatt litt for kaldt de fleste dager til å sove i, men vi bygger opp med lammeskinn i bunnen av posen og strikket tykt pledd over barnet, inni vognposen. Det har fungert veldig fint - Åå de varmeste dagene har det holdt med kun posen :)

Har en voksi Explorer fra storebror som han har vokst ut av, som skal tas i bruk fra høsten av (helårspose men passer best i mellomsesongene). Har kjøpt voksi urban til vinterbruken, samme som storebror har, og kommer til å kjøpe voksi sky light til vår og sommer - også samme som storebror har :) ellers har vi easygrow bilstolpose i vinter ved behov.

Ellers skal vi ha ny vogn (søskenvogn), et ekstra lammeskinn til sportsdelen på vogna på sikt, nyfødt-sete i hamax outback sykkelvogna, Tripp trapp stol, babycall med doble kamera, ekstra foreldreenhet til babycall i vogna, bæresele, litt diverse klær og småutstyr, og nytt av type forbruksgreier - vaskekluter, håndklær osv.

Hva kjøper dere av klær? Førstegangs mamma her, har jo kjøpt litt allerede pluss vi har fått mye fra str 62 og opp:) vil jo lism kjøpe litt selv og pluss at det er litt vanskelig å vite hva slags klær, har termin 29 aug så kan jo komme alt fra slutten av august til september… de vokser jo så fort ut av klærne også

Back
Topp