Innkjøp

Jeg så tilbud på babybrezza i går til 1900, den koster egentlig 3000kr, men litt tidlig å kjøpe den føler jeg :p
 
Her tror jeg det blir pang en del utstyr nå. For jeg har 2 venninner som skal selge baby utstyr og maser på om jeg ikke vil ha før de evt legger ut på finn. Så skal besøke ei idag. Så får se hva ender opp med :hilarious:
 
Jeg så tilbud på babybrezza i går til 1900, den koster egentlig 3000kr, men litt tidlig å kjøpe den føler jeg :p
Jeg tør ikke kjøpe den før vi har prøvd amming, men dersom det ikke bli amming skal vi ha en sånn
 
Vi har kjøpt vogn, men kun fordi vi kom over et skikkelig kupp på vogna vi ville ha på Finn.no. Hadde egentlig planer om å vente.

Ellers venter jeg til etter oul med andre innkjøp. Blir det gutt så trenger jeg ikke kjøpe et eneste plagg. Blir det jente så må vi ha alt fra innerst til ytterst :hilarious: Har de to forrige gangene kjøpt noen nøytrale plagg etter TUL, men har ikke følt behov for det denne gangen.

Vi får igjen endel ting vi har lånt bort, og kjøper det vi mangler brukt. Blir nok til at jeg slår til når jeg kommer over gode bruktkjøp, som med vogna. Holder spesielt utkikk etter stellebord nå om dagen
 
Jeg tør ikke kjøpe den før vi har prøvd amming, men dersom det ikke bli amming skal vi ha en sånn
Vi skal også ha en sånn. Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke amme pga medisiner og sånt, men samtidig så har jeg jo tenkt at jeg får gi det en sjanse.
 
Vi har kjøpt vogn, men kun fordi vi kom over et skikkelig kupp på vogna vi ville ha på Finn.no. Hadde egentlig planer om å vente.

Ellers venter jeg til etter oul med andre innkjøp. Blir det gutt så trenger jeg ikke kjøpe et eneste plagg. Blir det jente så må vi ha alt fra innerst til ytterst :hilarious: Har de to forrige gangene kjøpt noen nøytrale plagg etter TUL, men har ikke følt behov for det denne gangen.

Vi får igjen endel ting vi har lånt bort, og kjøper det vi mangler brukt. Blir nok til at jeg slår til når jeg kommer over gode bruktkjøp, som med vogna. Holder spesielt utkikk etter stellebord nå om dagen
Tenker å vente selv med det lille vi trenger, men syns det var greit å spare 1000kr på babybagen :D gleder meg til å ta opp alt fra kjelleren for å se over, sortere og vaske. Har så lyst til å gjøre det nå :D
 
Oh my.. masse salg på bilstoler .. mannen bare "ta mastercardet"
Ble plutselig heftig :hilarious:
 
Vi vurderer å kjøpe vogn fra Stokke nå i mai, fordi den er på tilbud. Og sjekket ut vognen på finn, og den ligger til nesten samme pris brukt som ny på tilbud :) Da går jeg heller for en ny vogn.
 
Vi vurderer å kjøpe vogn fra Stokke nå i mai, fordi den er på tilbud. Og sjekket ut vognen på finn, og den ligger til nesten samme pris brukt som ny på tilbud :) Da går jeg heller for en ny vogn.
Stokke trailz eller? Den har jeg sett nedsatt flere steder :)
 
Har skaffet senger og madrasser, så nå har vi 3 sprinkelsenger i hus :hilarious: Også kjøpt noen puter som gjør at babyene "holder" flasken selv, ser for meg at det kan bli vanskelig å mate begge to samtidig som lillestoresøster vil ha oppmerksomhet.
OUL er overstått, så tenker litt på bilstol(er). Trenger også ull i str bittesmå, Just in case de kommer for tidlig.

Ellers må jeg på loftet å sortete det vi har fra storesøsknene.

Vurderer å skaffe/arve lekegrind, må ha et til newborn Seat til tripptrapp, og en vippestol, tror jeg.. Mye å holde styr på.:bored: Og flasker og smokker. Regner ikke med å få til ammingen denne gangen heller, så.
 
Her har vi nok tatt heeelt av. Uke 16 nå og vi har kjøpt

Emmaljunga vogn( fant vogna vi ville ha til bra pris)
Stellebord
Vugge
Lekematte
Litt forskjellig klær(men må sette opp liste, mangler nok litt viltige)


Vi tenker sånn at vi begynner å kjøpe nå for da deler man ut utgiftene utover månedene og ikke alt rett før.

Så skal nå begynne å se på
Babycall med video
Brystpumpe
Babynest
Ullklær/bodyer
Sovepose
Voksipose til vogn
Og ting til stellebordet




Smokker og sånn venter vi med til babyen kommer tilfelle den ikke er gira på smokk:p
 
Har skaffet senger og madrasser, så nå har vi 3 sprinkelsenger i hus :hilarious: Også kjøpt noen puter som gjør at babyene "holder" flasken selv, ser for meg at det kan bli vanskelig å mate begge to samtidig som lillestoresøster vil ha oppmerksomhet.
OUL er overstått, så tenker litt på bilstol(er). Trenger også ull i str bittesmå, Just in case de kommer for tidlig.

Ellers må jeg på loftet å sortete det vi har fra storesøsknene.

Vurderer å skaffe/arve lekegrind, må ha et til newborn Seat til tripptrapp, og en vippestol, tror jeg.. Mye å holde styr på.:bored: Og flasker og smokker. Regner ikke med å få til ammingen denne gangen heller, så.


Triptrap stol med nyfødt sete virker jo veldig lurt!! Er det sånn at man kan kjøpe eldre trip trap stol og heller nytt nyfødt sete?
 
Tips til dere som skal kjøpe babynest. Kjøp nest som kan åpnes nederst, da varer de lengre :)
 
Veldig glad jeg har spart det meste fra storebror, men vi trenger enda bilsete (men stresser ikke med det da vi ikke har bil). Trenger også sete til storebror, går for en enkel beltestol til han. Så handlelisten er da
- baby bilstol
- beltestol til storebror
- tripptrapp stol
- varme klær (alt er for stort for storebror var maibarn)
- termometer
- smokker
- flaskesmokker
- babybrezza
- Sophie le giraffe (storebror nekter å gi bort sin :hilarious:)
- babycall
 
Triptrap stol med nyfødt sete virker jo veldig lurt!! Er det sånn at man kan kjøpe eldre trip trap stol og heller nytt nyfødt sete?
Det er gull!!!
Ja, altså.. Om du Googlet så passer ikke newborn Seat til de gamle tripptrapp pga de plankene i ryggen på de gamle er bredere enn på de nye, viss du skjønner? Så newborn Seat har en låsemekanisme som kun passer til de nye tripptrapp. Men - vi brukte newborn Seat på min gamle tripptrapp stol, og setet sitter godt fast uten den låsen. Må en voksen til som drar av setet for å få det av. Det løsner ikke av seg selv, så vi bruker gamle stoler til nye seter.
IMG_20190429_115730.jpg
Den oransje haken skal gå under tyggplanken, da lyser lilla markør grønt, som på bildet. På gamle tripptrapp stolen treffer haken planken og lilla markør er rød. Likevel henger det godt fast pga blå markør.
 
Back
Topp